sablabra Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei. Jeg har lenge irritert meg over hvor tregt det går å skru av windows. Men nå fant jeg ut hvordan jeg kan få det til å gå raskere. Jeg vet ikke om det er noen tidligere topic om dette, men jeg skriver det her nå: Først gå til Start> kjør/run. Så skriver du regedit. Så gå du inn på det her: HKEY_LOCAL_MACHINE>SYSTEM>CurrentControlSet>Control>WaitToKillServiceTimeout Som standard står denne på 20 000. Det er 20 000ms som tilsier 20 sekunder. Denne kan du sette så lavt du vil. Jeg har satt min på 0. Da går det raskest :!: . Jeg har ikke funnet noen ulemper på dette enda, men hvis noen vet om noen ulemper, så må dere bare poste det her Forresten, jeg har Windows XP Pro, men det skal vel fungere til Home også regner jeg med. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ulempen er vel at Windows vil bryte programmet/tjenesten med en gang dersom den ikke svarer etter 0s. Sikkert ingen merkbare ulemper, men noen kan det være, uten at jeg kommer på noe i farten. Men ingen stor fare akkurat. Dette var vel problemet med RTM versjonen av Windows XP, som da tok veldig lang tid å slå seg av med noen. Trur tiden var 1 minutt som standard da. Dette ble vel fikset med SP1 tror jeg. Det vil virke på Home Edition også ja, siden det er en registertweak. Sjelden registrertweaker i Pro ikke fungerer for Home. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Ulempen er vel at Windows vil bryte programmet/tjenesten med en gang dersom den ikke svarer etter 0s. Sikkert ingen merkbare ulemper, men noen kan det være, uten at jeg kommer på noe i farten. Men ingen stor fare akkurat. Ja, jeg tenkte på dette selv også, men jeg klikker alltid bare "end now" uansett :!: Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Klarer fint og vente 10 sekund ekstra jeg Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) dette kan gjøres med en click i " memory and filesystem " i tweak programmet TuneXP. FASTER SHUTDOWN Recommended for everyone This tweak alters the speed of Windows application/service shutdown times from 20 seconds to 1, and will make Windows shutdown around 5 times quicker. du finner den her: http://www.stargeek.com/item/92050.html Endret 19. januar 2005 av gaggen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg finner ikke den registernøkkelen i registeret jeg... Har XP Pro. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 PS: Den gjør bare shutdown raskere HVIS det er programmer igjen som ikke vil avsluttes. Dvs. somregel så er shutdown raskt uansett, endel tilhengere av den tweaken som har misforstått litt. Hvis man har for vane å ha programmer som henger igjen ved shutdown, så er løsningen heller å fikse problemet med de. evt servicene / programmene. Å bruke den tweaken er ikke en løsning på et problem, bare en vei rundt det. Andre ting som er raskere derimot, er å bruke gpedit.msc og skru av "show notification messages on login / shutdown". Det speeder opp shutdown (og login) med ca 1-2 sekunder alltid uansett situasjon. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 PS: Den gjør bare shutdown raskere HVIS det er programmer igjen som ikke vil avsluttes. Dvs. somregel så er shutdown raskt uansett, endel tilhengere av den tweaken som har misforstått litt. Hvis man har for vane å ha programmer som henger igjen ved shutdown, så er løsningen heller å fikse problemet med de. evt servicene / programmene. Å bruke den tweaken er ikke en løsning på et problem, bare en vei rundt det. Andre ting som er raskere derimot, er å bruke gpedit.msc og skru av "show notification messages on login / shutdown". Det speeder opp shutdown (og login) med ca 1-2 sekunder alltid uansett situasjon. synes det går raskere uansett om et program henger seg eller ikke jeg. Men hvor endrer du på det med gpedit.msc?? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Finner det ikke jeg heller. Finner alt bortsett fra det siste... Edit: Fant det nuh. Endret 30. januar 2005 av knothing Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Min windows er kjempe treg på det siste bilde der det står "windows avsluttes" vil denne tingen fungere da også? Mvh Ann Kristin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå