WillyKeiko Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har tenkt å drive litt med utendørsfotografering (især fjell) på en Europareise og har i den anledning tenkt å kjøpe er OK kamera til digitalfotografering (dog på amatørnivå). Kan bli nokså solfylt til tider så det er greit om kameraet ikke går bananas med uleselig LCD-skjerm osv. ved lyssterkhet. Hvilke kamera er å anbefale, i prisrange 3000-5000 kr? Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Uten å ha kjøpt kameraet selv ville jeg vel kikket ekstra nøye på Panasonic FZ20.. Sett til ca 4700 i noen nettbutikker.. Lenke til kommentar
jakobc Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Bruker selv Nikon Coolpix 3700. Har 1,5" skjerm som er helt super ute i sola. Selv om det "bare" har 3.2 MP og 3X optisk zoom, så synes jeg at det holder til min amatørfotografering (og filming). Men dette kameraet ligger nok ikke lenger i prisklassen 3000-5000 kr. Kjøpte mitt for 1700kr. Men da har man jo masse penger igjen til kameraveske, ekstra minnekort osv. :!: Lenke til kommentar
WillyKeiko Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Uten å ha kjøpt kameraet selv ville jeg vel kikket ekstra nøye på Panasonic FZ20.. Sett til ca 4700 i noen nettbutikker.. Er interessert i dette kameraet. Hvor har du sett det til ca. 4700 kr? Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Nomatica.com selger dette... Prisguiden Akam.no Panasonic FZ20 Nå vet jeg jo ikke når dette kommer på lager, eller hvor gode disse på levering, men det er jo verdt å merke seg at de ligger godt under norske priser, og allikevel tilbyr 2års garanti. Jeg har vært inne på tanken om å kjøpe noe derfra selv, men er jeg vel litt skeptisk til å kjøpe så dyrt utstyr hos en web-sjappe som egentlig ligger i Frankrike. Glenn Lenke til kommentar
Loke_en Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hmmmm.... FZ20 er et veldig bra kamera men vis du skal fotografere lanskap så sats på å kjøpe vidvinkeltilsatsen med kameraet, for det er ikke dens sterkeste side... Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Jeg har lige fået mit FZ20 og er vældig tilfreds. hvis ikke jeeg havde haft et lommekamera (Ixus II) til vandreturene, så havde jeg nok valgt panasonic FZ3 som har fået vældig fin kritik og vejer 150-200 gram mindre. FZ20 har God zoom, fin billeder og gode menuer. jeg har taget gode håndholdte billeder i normalt indendørslys på 400 iso uden blitz (kræver stillestående motiv) og forstørret med hård hånd uden problemer. Om du vil sender jeg gerne nogle billeder til ? Endret 19. januar 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
WillyKeiko Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har lige fået mit FZ20 og er vældig tilfreds. hvis ikke jeeg havde haft et lommekamera (Ixus II) til vandreturene, så havde jeg nok valgt panasonic FZ3 som har fået vældig fin kritik og vejer 150-200 gram mindre. FZ20 har God zoom, fin billeder og gode menuer. jeg har taget gode håndholdte billeder i normalt indendørslys på 400 iso uden blitz (kræver stillestående motiv) og forstørret med hård hånd uden problemer. Om du vil sender jeg gerne nogle billeder til ? Er der noen fortrinn med FZ3 utover at det er lettere? For øvrig har jeg intet problem med å bære tunge kamera. :-) Hadde vært fint å fått sett noen eksempelbilder, ja. Lenke til kommentar
WillyKeiko Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Hmmmm.... FZ20 er et veldig bra kamera men vis du skal fotografere lanskap så sats på å kjøpe vidvinkeltilsatsen med kameraet, for det er ikke dens sterkeste side... Hva heter vidvinkeltilsatsen på engelsk? Er i Spania og kommer også til å kjøpe det her.. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Send e-mail så får du billeder Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 nomatica skulle visstnok få det inn den 20.01... men før det skulle de ha fått det den 7. så det spørs nok når de egentlig får det... kjenner noen som er i danmark nå så jeg bestillte fra pixmania og får det hit for tilsammen 4400 NOK Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 nomatica skulle visstnok få det inn den 20.01... men før det skulle de ha fått det den 7. så det spørs nok når de egentlig får det...kjenner noen som er i danmark nå så jeg bestillte fra pixmania og får det hit for tilsammen 4400 NOK Kan du forklare litt rundt den prosessen der? Det med å kjøpe en så dyr ting i utlandet altså? Jeg har bare tidligere kjøpt DVD filmer fra Play.com og lign, og da alltid til under 200 for å slippe mva og toll. Men et kamera koster jo mye mer enn 200,- NOK..... Ser at nomtica.com gjør dette mer eller mindre automatisk for deg, men det blir vel værre med butikker og ikke har denne automatikken. Glenn Lenke til kommentar
ruskin Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Til Willykeiko... Vidvinkelforsats kalles Wide angle converter på engelsk. Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 nomatica skulle visstnok få det inn den 20.01... men før det skulle de ha fått det den 7. så det spørs nok når de egentlig får det...kjenner noen som er i danmark nå så jeg bestillte fra pixmania og får det hit for tilsammen 4400 NOK Kan du forklare litt rundt den prosessen der? Det med å kjøpe en så dyr ting i utlandet altså? Jeg har bare tidligere kjøpt DVD filmer fra Play.com og lign, og da alltid til under 200 for å slippe mva og toll. Men et kamera koster jo mye mer enn 200,- NOK..... Ser at nomtica.com gjør dette mer eller mindre automatisk for deg, men det blir vel værre med butikker og ikke har denne automatikken. Glenn Kjøper du varer i utlandet for over 200 kr, må du betale momsavgifter (24 %/25 %?) og eventuelt toll (ca. 5 %?). Fraktkostnader blir faktisk tatt med i avgiftsutregningen, og Tollvesenet benytter sine egne valutakurser. Det kan fort bli veldig dyrt, så ta noen utregninger før du kjøper noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå