Gå til innhold

Datawrite 8x DVD+R 4,7GB Yellow (Prodisc) 25-pack?

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt 4 kilo av disse pakkene fra komplett. LINK

Komplett reklamerer at pakkene de selger er produsert av Prodisc i Taiwan. Disse platene skal vistnok være meget bra, og skal gi meget god kvalitet pr. krone. (Dessuten er det vistnok mulig å brenne disse på 12X med min benq 1620 :w00t: )

Men jeg ble litt nervøs da det ser ut til at flere har fått bl.a. princo eller andre lavkvalitetsplater made in hongkong etc. Gjelder dette problemet stort sett for DVD- siden, eller er det noen av dere som har opplevd dette med DVD+ plater også?

Har også lest at hvis man klager til komplett kan man risikere å få sendt that's write som erstatning (les bytte). Det er for meg det samme som å sende pengene rett i søpla. Min forrige levering av TW platene endte med 30% -> focus error, 30% uleselige etter brenning. Resten nogenlunde ok. Men slik er det vel med optodisc dritten.

På forhånd takk for svar og eventuelle erfaringer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Princo lager ikke DVD+R så det er ingen fare.

Du kan derimot risikere å få mindre gode MCC/CMC...

Får du feil kan du klage og påberope varen en mangel med hjemmel i Forbrukerkjøpslovens kap 4, §16 punkt C

"Tingen har en mangel dersom den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet

En vare har en mangel i rettslig forstand hvis den ikke samsvarer med det du faktisk kjøpte. Med dette kan du kreve å heve kjøpet eller får en vare du godkjenner som tilsvarende (noe Komplett sikkert mener optodisc er)

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt 4 kilo av disse pakkene fra komplett.  LINK

4 Kilo? Altså 4000 plater?

160 pakker til en fin sum av 14400kr?

Er det bare meg eller hørtes det litt mye ut?

Edit: Ahh 0,5 kg/spindelen altså 8 spindler? Det hørtes litt bedre ut...

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...