dvn Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Tror dere Apple vil komme ut med ny Ipod i løpet av 2005? Hva vil evt. være nytt? Og tror dere prisene på nåværende Ipod vil falle da? Er usikker på om jeg skal kjøpe nå.. men er spent på om de kommer med noe nytt Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Jeg vet at de holder på med en slags fall teknikk som Sony har allerede. Den merker at den faller og skal kunne tåle fall fra 1 meters høyde eller noe sånt. Sto på ITavisen.no for litt siden. Prisen tipper jeg at vil nok ligge der den ligger. Synes prisen er ganske grei der. Vet ikke om så mye annet som vil skje. Tviler 2005, kanskje til jul, men sikkert tvilsomt. Endret 19. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
dvn Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg tror heller ikke prisen vil falle noe særlig, uansett er prisen akseptabel nå i dag.. tenker jeg kjøper meg en snart.. i hvert fall før sommeren Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Er redd for at dei legger enda fleire funksjoner i den i staden for å betre batterikapasiteten. Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Er redd for at dei legger enda fleire funksjoner i den i staden for å betre batterikapasiteten. De kommer helt sikkert til å gjøre noe med batterikapasiteten, siden det er noe mange brukere har nevnt som "minus".. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Rykter fra The Inquirer: http://www.theinquirer.net/?article=20861 Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg vet at de holder på med en slags fall teknikk som Sony har allerede.Den merker at den faller og skal kunne tåle fall fra 1 meters høyde eller noe sånt. Sto på ITavisen.no for litt siden. Prisen tipper jeg at vil nok ligge der den ligger. Synes prisen er ganske grei der. Vet ikke om så mye annet som vil skje. Tviler 2005, kanskje til jul, men sikkert tvilsomt. Teknikken er så enkel som den er genial... Eneste som skjer er at straks IPOD`en merker den er i fritt fall, fjernes leserhodet fra direkte kontakt med harddisken, og man begrenser sjangsen for def. disk enormt. Om det blir en realitet på nye IPOD er vel enda ikke 100% sikkert. Kan tenke meg det blir noe sånt: -Ganske likt design, med noen små forandringer. Flere fargealternativer slik som på IPOD mini. -Større kapasitet. Muligens 60gb og 80gb alternativer. Er vi heldige kanskje 100gb. Thosiba har allerede sluppet 80gb disk. -Fargeskjerm på flere av modellene. -En form for trådløs tilkobling. Muligens Bluetooth av siste versjon med 100m rekkevidde, høyere båndbredde og mindre strømforbruk. Liten sannsynslighet for WLAN da dette suger strøm. -Noen flere detaljer på programvaren, samt forbedringer. Mer software rettet mot foto og film. -Muligens støtte for andre overføringsmetoder enn Itunes, da dette har vært et stort ankepunkt for de som velger MP3-spiller. -Er vi heldige, kan det også være de legger inn en form for kortleser, mest sannsynlig SD-brikke. Dette vil være til stor fordel for alle de som skal føre over bilder ved reise, og vil være et godt salgsargument. -lik størrelse og tilkoblinger pga mengden av utstyr som allerede finnes på eldre generasjoner. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 -Noen flere detaljer på programvaren, samt forbedringer. Mer software rettet mot foto og film. Leste på ipodlounge.com for en stund tilbake at iPod IKKE kommer til å inkludere støtte for vidoe/film pga. liten størrelse på skjermen og fordi man ikke har lov til å rippe DVD'er enda. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 -Noen flere detaljer på programvaren, samt forbedringer. Mer software rettet mot foto og film. Leste på ipodlounge.com for en stund tilbake at iPod IKKE kommer til å inkludere støtte for vidoe/film pga. liten størrelse på skjermen og fordi man ikke har lov til å rippe DVD'er enda. Vil tro dette til en viss grad er markedsstyrt. Har de nærmeste konkurentene mulighet for film/filmklipp, kan nok det bli aktuelt. Hva som man faktisk har brukt for er en helt annen diskusjon. Skjermen er forøvrig større en de fleste mobilskjermer der video med hell blir brukt. Vi får se.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg vil tro at Apple vil tape mye av markedet med neste generasjons iPod. Stort sett alle de andre produsentene tør å begi seg ut på nye "oppgaver", de prover seg på alternative design, får inn nye funksjoner, med mer. Dette er noe Apple får fulgt dette dårlig opp (etter min mening) når de er såpass låst på designdelen. En iPod er en iPod, uansett. Endrer de designet drastisk vil ikke folk se på det som en iPod lenger, og da er de like langt. Så jeg vil tro at Apple vil henge bakpå etterhvert hvis de ikke finner på noe veldig smart, eller kommer med en etterfølger til iPod, som blir en like stor suksess, noe jeg forøvrig tror blir veldig vanskelig å få til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå