Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Trådløs ADSL.

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har netopp fått installert adsl(Telenor) hjemme som vi tenkte skulle deles over vår 5 datamaskiner. Problemet nå er at bare 3 av de klarer og koble seg opp! 2 stasjonære direkte til ruteren og en bærbar gjenom trådløst. Men de 2 andre stasjonære klarer ikke koble seg opp trådløst.

Noen som vet hvordan vi kan fikse dette? Den ene datamaskinen kommer seg fint inn på nettverket med god signalstyrke men den kommer seg IKKE på internett og finner heller ingen andre datamaskiner i nettverket. På status klarer den å sende pakker men ikke motta noen.

Vær så snill hjelp meg å løse dette.

mvh

André.

PS. Har prøvd IPCONFIG/release(renew).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe... glemte jeg..

Den stasjonære som ikke kommer seg på internett men kan koble seg til nettverk har et Belkin wireless desktop network card med 802.11g. Windows XP pro (uten SP1) (<- denne PC'n det er viktig å få internett på siden det er min xD )

Ruteren er en D-Link AirPlusG+ ned 802.11g.

De andre maskinene som klarer og koble seg opp har henoldsvis Windows 2000 og Windows NT OS og er koblet direkte til ruteren med TP kabel.

Den bærbare har WinXPPro med uten SP1 og bruker Intel Wireless adapter et eller anet.

Er det andre tinge dere bør vite for og kunne hjelpe?

Mvh

André.

Edit: Add: Kom på, Tror jeg har problemer med DCHP, I IPCONFIG sier den at DCHP er deaktivert, på mine nettverksteder/egenskaper etc. står det at DCHP er aktivert. Så jeg får liksom ikke tildelt ny IP og slikt på en måte, hva er grunnen til dette, kan dette være løsningen på problemet med null internett?

Endret av Choo
Lenke til kommentar

Ja, IP konfigurasjonene er riktige for alle computerne, også den som ikke kommer seg på internett, men for å sjekke ruteren for feil, kan man gjøre det selv på noen måte eller må den sendes inn?

Mvh

André.

Lenke til kommentar

Du må selv sjekke at du har konfigurert DHCP riktig i routeren. Sjekk også om du for tildelt DNS-servere. Du har heller ikke svart på om du har oppdatert firmware og drivere fra produsentene. Har du aktivert trådløs kryptering på routeren? Hvis ja, slå dette av til du har fått testet ut nettverket.

Lenke til kommentar

Kevlar< har alle PC'ne på motta IP automatisk.

Har oppdaterte drivere for mitt belkin trådløs kort på den maskinen som ikke får internett, men ikke på noen av de andre. Har også prøvd å installere en eldre driver til belkin kortet, uten noen forandring.

Vi har trådløs kryptering på ruteren, men det var en datafyr som konfigurerte den så jeg antar det ble riktig, jeg skal ihvertfall ikke begynne å prøve noe på den.. ^^b

Edit:

Snakket netopp med en datakar ifra telenor som er en ven av familien.. Ja ikke sant.. noe galt med MIN pc! T__T hehe.. Han sa det var mulig det var noe galt med min PC men ville ikke høre snakk om at noe var galt med ruter instillingene.

Vi ble enige om at DHCP ikke virket men ble ikke enig om det var på min PC eller på ruteren. -_-;; Telenorfolk altså..! (no offense..)

Endret av Choo
Lenke til kommentar

Hvis routeren din er satt opp med WPA- eller WEP-kryptering, så må du bruke krypteringsinformasjonen i routeren til å konfigurere maskinen din. Ellers lar ikke routeren deg få tilgang trådløst. Du må med andre ord logge inn på routeren din med en av maskinene som har tilgang, lese av krypteringsinformasjonen, bruke denne informasjonen til å sette opp kryptering på maskinen. Nøyaktig hvordan, må du lese i manualen til nettverkskortet, fordi dette varierer mellom merkene og kortene. Finner du ikke ut av hvordan routeren er konfigurert, så får du snakke med han datafyren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...