Gå til innhold

Hvordan lytter man til techno og rap?

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IKKE BLAND TRANCE MED TECHNO FOR H********!!! Uansett: når jeg lytter til en trance-låt prøver jeg ofte å gjøre omgivelsene lik stemningen jeg ønsker musikken skal gi meg; er jeg på danser'n spiller jeg musikken for full guffe og tenker meg hvor fett det ville vært og spilt den ute blant folk. Eller jeg kan dempe belysningen (slå den helt av) og legge meg til å "halvsove", prøve å oppnå en form for transe (sinnsstemning -> det er der ordet stammer fra), da kjenner jeg det mye bedre på kroppen og det blir ikke overfladisk. Men det kan være dager hvor jeg knapt liker å høre på mine "all-time favs"; f. eks. når jeg er veldig trøtt/sliten eller omvendt, veldig gira.

Prøv disse om du vil lytte til noe god TRANCE:

Solar Stone - Seven Citites (V-One's Living Cities Mix)

eller Chicane feat. Marie Brennan - Saltwater (Original Mix)

^ Dette er to utrolig bra trance-låter som så å si alle trance-elskere digger!

Om du vil høre hvordan ren & skjær TECHNO høres ut, prøv:

Mauro Picotto - Awesome!!! (vet denne er på en rekke trance compilations, men den har faen IKKE en dritt med trance å gjøre)

Prøv den avslappende varianten til de to trance-låtene jeg har nevnt, og du kommer ikke til å angre. Et annen ting jeg vil anbefale er å gi musikken litt tid, selv om du kanskje ikke liker den med en gang, vil den etter en stund med jevnlig lyttingen infiltrere seg i hjernebarken din. OG, ikke glem og spør venner som har peiling om tips! :p:thumbup:

Selv om du skrev litt rotete så er det ganske rett. Jeg hører på trance, mest progressive da ganske mye og det har mye med drømmer og sinnstemning og gjør. Elsker å lene meg bak i stolen, gnure opp mine favorittplater (de to sangene han ^^ nevnte er utrolig bra, spesielt Seven Cities) og sitte og drømme at jeg er på et enormt party eller hva enn jeg har å drømme om.

Elsker å nyte alle de fantastiske lydene og komposisjonen, får litt følelse av "tearing in space" altså litt tidsløst, at jeg svever utenfor tid på en måte og det er utrolig herlig :) Det musikalske er bare helt fenomenalt og er for meg rett og slett fantastisk.

Angående bakgrunnsmusikk så bruker jeg OFTE progressive house / trance som det. Når jeg sitter og jobber med 3D eller tegner så er det herlig å ha det som bakgrunnsmusikk, det er på en måte som å ha ei dame opp på ryggen sin og bli massert mens man ligger nede og tegner ;) Kanskje enda bedre :whistle:

Anbefaler deg å skaffe deg livesets av Armin Van Buuren, Markus Shultz, M.I.K.E / PUSH til å begynne med og se om dette faller deg i smak.

Hører jo på noe hiphop også såklart og da er det ofte tekstene som engasjerer meg og om det er en kul beat. Hvis det er innenfor min riktige sjanger som strekker seg litt mot triphop og beaten er veldig "chillout" så kan jeg elske det. Kan anbefale deg å sjekke ut DJ Krush, en japansk gærning som er fenomenal på hiphop / jazzy-hiphop området.

Lenke til kommentar
Techno greier jeg ikke å lytte til.

Techno "my ass"! Nok en utenforstående som uttaler seg. IKKE all elektronisk musikk kalles techno! Nevn noen techno-produsenter for meg er du snill :roll::hmm:

Chill a :p Han sier jo selv at det ikke er hans greie

Lenke til kommentar

Jeg var helt for Techno, Trance, Dance osv før og var motstander av rock og metal.

Vennene mine liker rock og metal, så derfor bestemte jeg meg en dag for å gå skikkelig inn for å prøve å like musikken. Jeg fikk meg selv til å innbille at jeg digger rock og metal. Bedde vennene mine vise meg de beste rock/metal sangene de visste om. Etter en liten stund med mye rock og metal, ble jeg helt frelst og er nå både techno, trance, dance, rock og metal freak! Det kom plutselig litt etter litt. :D

Når jeg lytter til techno, hører jeg på bassen, synth lydene og refrenget...pleier av og til å se for meg en stor folkemengde som tar helt av til musikken, gjør somregel opplevelsen av sangen bedre (eks. jeg ser for meg Trance Energy eller Sensation).

Kanskje du skulle fått en "myk" overgang. Du kan begynne å høre på Techno/Trance sanger med litt gitar/rock/metal preg i seg. F.eks:

BT -Revolutions

Galaxee - 10 000 lovers (nei, ikke 2001 lovers)

Paul Oakenfold - Ready Steady Go

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Hvis du skal like techno så burde du ha bra anlegg med mye bass. Får gåsehud av at hele huset durer og så kommer det en drit kul melodi oppå den bassen. Det er deilig. Men rap liker heller ikke jeg.. det er jo bare yo yo. Men de som liker det har sikkert fått et forhold til det gjennom amerikanske filmer eller noe. Men er mye rap med fet bass og da. De går det ann å høre på ;)

Lenke til kommentar
Hvis du skal like techno så burde du ha bra anlegg med mye bass.

Enig.

Stort annlegg gir Techno/Trance opplevelsen mye bedre! Det er digg når jeg ser høyttalerne stå og spytte ut tone etter tone, slag etter slag mens veggene roper på hjelp!

Pump up the bass and volume! :cool:

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Går det ann å høre på musikk uten at veggene danser ufrivillig med musikkens takt?  :dontgetit:

Hiphop er best med heftig og bass rikt anlegg ja.  :dribble:

Opera, Klassisk musikk, kor musikk, mye rock og metal, barneviser osv :p

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg digger Snap!, ihvertfall det jeg har hørt! Er det noen andre bra sanger enn "Rhythm is a dancer" og "oops up"? (+ en annen som jeg har glemt navnet på!) Jeg så nemlig reklamen for snap sin cd på tv for en stund siden, og der virket det som det var mye kult!

Jeg anbefaler 2003 remix versjonen av Rhythm is a dancer, den er sinnsykt bra å høre på. Men den aller beste av Snap er nok Mr.Vain, den er veldig bra.

Snap er bra fordi det er litt mening i det de synger, de klarer å lage bra tekno ut av noen få beats og 2 forskjellige vokaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...