CaZiO Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 PCen min står på 24/7, en rs innemellom når jeg har innstalert et prog, så jeg lever med støyen, men merker hvor deilig det er ute Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har blitt så vant med støyen at jeg blir urolig når maskina er av. Kall meg rar. Jeg syns ytelse går langt foran å ha en lydløs PC. Skal putte inn enda en vifte her snart og prøve å klokke litt (hvis den vil denne gangen). Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Tja.. b'yner å bli ganske gal av pcen.. bråker som et uvær. Men jeg har den jo tross alt stående på bordet ved siden av meg. Klarer aldri å ha den på om natta (har gjort det EN gang, våkna klokka sju på lørdag..) Men jeg går for ny pc nå. Maks. 20 db vifter Elsker disse Jeg er jo enig i at man ikke skal overdrive alt for mye, har jo lyst på litt ytelse og.. Jeg skulle kjøpt vannkjøling hvis jeg hadde råd. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Maskina mi er mer enn støyfri som den er per i dag til bruk om dagen, men når den skal stå på om natta for å laste ned så er den nødt til å være 100% stille. Derfor skal jeg lage meg et super lydisolert kabinett snart! I vinterferien eller noe slikt. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Til og med filserveren min er overklokket Samme her, slik skal det være. Lenke til kommentar
svirrethasverr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 setter apsolutt ytelse foran støy. er ikke helt sikekr på hva dere ser på som støy men jeg tolerer ganske mye egentlig. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg hadde et jettfly i 2 år (50-60db(A)) og gjorde ingenting av det, men når jeg fikk meg nye deler som var MYE stillere så forsto jeg hva jeg hadde gått glipp av Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Sitter ofte og surfer om natten. Annenhver uke jobber jeg til midnatt. Fint å surfe da for å kule ned før jeg kryper til køys. Da har ikke støyende og adrenalindrivende spill prioritet. Ikke musikk heller. Nærmest total stillet i leiligheten, fra naboene og blindgaten utenfor. I en slik setting vil viftestøy hente frem mørke sider fra min psyke Har tre PCer i stuen, og to av dem er vannkjølt 100%. Radiatoren (46x46cm.) trenger egentlig ikke vifter. Men den har nå fem 80mm som går på 4,3 Volt, helt stille :-). Når den tredje PCen (viftekjølt) en skjelden gang er i bruk, er det en lettelse for oss alle å slå den av. Da melder min samboer at hun er glad for at vi ikke har slikt spetakkel fra de andre PCene. Enig jeg da Dette behøver ikke være dyrt. Det meste av vannkjølingen vår er hjemmelaget. Og ser ikke særlig pen ut Ingen status i den, men det driter jeg i Det gikk noen timer i kjellerboden, men de ble glatt tilgitt Endret 5. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg trenger mer CPU kraft et par 5-10 timer i måneden, mens de andre 700 timene har jeg ikke lyst til å høre viftestøy. databutikken selger Zalman 7000B alcu for 194,- nå btw. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Og ser ikke særlig pen ut Ingen status i den, men det driter jeg i Det gikk noen timer i kjellerboden, men de ble glatt tilgitt Det er det som er status da! At det er hjemmelagd å at en tydlig ser at den er det Lenke til kommentar
ingenioren Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Kan da ha det støyfritt og med topp ytelse. Løsningen heter vannkjøling. Vannkjøling trenger pumpe for å drive vannet!?! ofte vifte på konvektor, altså den er ikke lydløs!! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Men hvorfor Helt støyfri? For mange vifter er jo å overdrive uansett.. Selvfølgelig, men det er jo superdeilig å få bort støy. Når man først har blitt vant til at PC'en er nogenlunde stille er det skikkelig nedtur å gå tilbake til en bråkete løsning. Hadde jeg hatt et digert kott eller et ekstra gjesterom vegg i vegg med PC-rommet hadde jeg garantert borret hull til skjerm/mus/tastatur/høyttaler-ledningene og hatt selve PC'en på andre siden av veggen Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 er ikke noe mål for meg med støyfri pc. efektivitet først. men vannkjøling skal jeg ha men det er pga. bedre kjøling ved overklokking (p4 2,6@3,2) kjører forøvrig med 2 stk 120mm med styring i en 3r system kasse microplex sjekk oxo denne Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 det går jo ann å kombinere minimalt med støy og ytelse da... har kjøpt: 2 stk 2 stk pumper på 8dB 3 stk SilentX vifter på 14dB Har cpu/ram vannkjøleblokk på GPU Har Vann/peltier kjøling på CPU (fra under 0 grader til 16 grader ved max OK) Bruker i dag HydorL20 pumper som bråker noe sinnsykt Venter på Thermaltake Kandalf kabinettet så starter ny montering. Forventer en overklokkings PC med svært lite støy Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 fordi det er ikke noe gøy å drive med noe rett ved siden av en maskin som høres ut som et jagerfly. Nei, så klart.. men man trenger ikke montere inn hundre delta-vifter heller. Men hvorfor Helt støyfri? For mange vifter er jo å overdrive uansett.. ok hør nå.. Når du tror du har en støyfri pc med 1-2 vifter og sammenlikner det med 0dB MERKER du forskjell. Når du har skjermen av og ikke vet om pcen er på eller ikke, da er den lydløs. Dette spørsmålet du tar opp nå er som Rykende_Kaffes tråd, hvorfor bruke FF/Opera framfor IE. I lengden liker vel alle å ha en støysvak pc, det vil nok du merke også. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Spesielt er det et poeng med støyfri PC om du har den på bordet, slik som meg.. Tro meg, en dag slår du inn kabinettet å røsker ut alt av støykilder av ren frustrasjon! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Tåler ikke så høy susing når jeg skal slappe litt av foran PCen. Når jeg er på lan pleier jeg å skru viftene litt opp, siden det er andre støykilder der som overdøver PCen min. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg greide å få en helt støyfri pc. Det tok lang tid og mye arbeid, men det hele endte med at datamaskinen døde. Muligens litt for mye varme, da jeg ikke hadde noen vifter og hele kassa dekket med støydempings matter... Ikke lurt. jeg må bare spørre, hvis du ikek hadde noen vifter, hva skal du da med støydempingsmattene? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har endelig fått skaffa meg vannkjøling på cpu og gpu, og kjører 120mm radiatorvifta på 5V. Det var herlig å kaste 36db 1xxxx rpm-vifta som satt på gpu'en i søpla Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det kan jeg tenke meg.. Åssen vannkjøling kjøpte du, og hvilket støynivå fikk du etterpå? BigWater?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå