J-man Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har et Asus a7v333-r og en xp1800. I det medfølgende programmet Asus Probe blir temperaturen på prosessoren målt til 57-58 grader idle (33-34 grader i kabinettet), og 65-70 grader max load. Kan dettte virkelig stemme?? Jeg har hørt temperaturmålingen her kan være ganske usikker. Jeg har forøvrig en silent viking med as3 i et chieftec scorpio midi tower. Jeg har ikke satt i noen kabinett-vifter bortsett fra den som medfølger på scorpio-kabinettet. Satt sammen utstyret i går så jeg har ikke overklokka eller noe slikt. Det var første gangen jeg gjorde det så det er mulig kjølepastaen ikke ble perfekt lagt på. Har det veldig mye å si? Rensa forøvrig coren med oljefri neglelakkfjerner. Noen som har et lignende oppsett som har noen resulateter som kan sammenlignes? Kan jeg eventuelt regne med å få et annet resultat med et annet program? [ Denne Melding var redigert av: J-man på 2002-06-14 01:57 ] Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Hovedkortet ditt leser fra kjernen på prosessor. Det er derfor det er så høy temperatur. Det er altså ikke unormalt med en slik temp på det hovedkortet. Så lenge PC'n er stabil så burde du ikke være redd for noen ting som helst. Du kunne sikkert hatt 2 stillegående kabinettvifter slik at du fikk litt luftsirkulasjon inni kabinettet. En kompis har nesten samme oppsett, og han har nesten indentiske temperaturer som du skriver der. Vi prøvde MotherBoardMonitor 5 på PC'n hans, men vi fikk det ikke til å virke. Jeg tror egentelig at Asus Probe skal holde. (selv om jeg har lest at den kan vise noen grader for varmt) _________________ fUsiOn Abit KT7 (voltmoddet) Duron 800@[email protected] 40g@idle 46g@MAX Duron 950@[email protected] (HK går ikke lengre) Alpha PAL8045 384MB RAM PC133@138Mhz 3DMark se: 3997 points [ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-06-14 02:08 ] Lenke til kommentar
house Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 silent viking kjølerne skuffer litt.. her sitter jeg med en zalman cnps 5005cu, og har i skrivende stund 44c load på prosessoren... har forøvrig overklokka til 1609mhz på min xp 1800+ House Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå