Ithron Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Vil det funke å skru av viften i PSU Jeg har en pc som ligger i en skuff uten tårn. Den er altså helt åpen, slik at viften i strømforsyningen bare kjøler selve strømforsyningen. Jeg har planer om å ta av dekselet til strømforsyningen og stanse viften. Maskinen står alltid på, det er derfor jeg vil kutte viften. Temperaturen i rommet ligger sikkert på 21-23 grader [ Denne Melding var redigert av: Ithron på 2001-11-15 21:10 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Min 250w i et AOpen HQ45 har ihvertfall klart seg i 3 uker uten vifte(og levde fortsatt fint når jeg satte inn vifta igjen). Dette var i et lukka kabinett med en Duron800 samt en 7200rpm HD, 2 CD-ROMer og et Geforce2pro kort. Ikke sikkert det var så sundt, men den overlevde ihvertfall :smile: _________________ Sensurert signatur. Se den på min website :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-11-15 21:27 ] Lenke til kommentar
sirius Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Vil ikke anbefale å skru av vifta, slike strømforsyninger er konstruert for å ha vifte. Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 hadde spenningen på 7 volt, satte den ned til 5 isteden for å skru den helt av. Tror ikke det skal bry på noen problemer nå vertfall. Nå overdøver harddisken vifta likevel. Og den er rimelig stille. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Hvis ikke man har høyt strømforbruk i Pc'en, kan man kutte den ut. Dette fordi strømforsyningen er konstruert for å virke i land med temperaturer som er langt over det vi er vant til... Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Quote: On 2001-11-18 19:56, Ithron skrev:hadde spenningen på 7 volt, satte den ned til 5 isteden for å skru den helt av. Tror ikke det skal bry på noen problemer nå vertfall. Nå overdøver harddisken vifta likevel. Og den er rimelig stille. Hvordan fikk du satt ned spenningen på vifta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå