Vintar Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Han kan se på "Lost" på TVNorge i bilen på vei opp til hytten. Neida, bare tuller egentlig. Har ikke tenkt meg i militæret selv fordi jeg pasifist, men er klar for siviltjeneste i barnehage eller lignende om jeg må. Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hva skjer om man f.eks røyker seg stein før man kommer inn på sessjon? Sånn seriøst ment. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hva skjer om man f.eks røyker seg stein før man kommer inn på sessjon? Sånn seriøst ment. Hvis de finner ut av det, så blir du politianmeldt. Sjangsen er jo der, men de sjekker ikke etter dop på pisseprøven. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Neh, ikke så grusomt farlig å ta seg en liten en før sesjon, de sjekker det i grunnen ikke, så vidt jeg vet. En jeg var inne med røyket en uke eller så før han påbegynte tjenesten sin, han var vel også åpen på det, og det skjedde ikke noe utover det. Men der jeg var "måtte" vi signere en erklæring på at vi godtok frivillige narko-tester. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Når det er sagt er jeg enig i at vi heller burde hatt et profesjonelt forsvar. Hvorfor? Fordelen med alminnelig verneplikt er bl.a. - sikrer demokratisk forankring av militæret - unngår at forsvaret blir en stat-i-staten - gir folk endel basiskunnskaper, f.eks. førstehjelp - gir innblikk i tverrsnittet av folket - gir mange første erfaring med ansvar og livet hjemmefra Endel land (bl.a. Storbritannia) hadde alminnelig verneplikt, men har nå et profesonelt forsvar. Det er ikke alle sommener det var et fremskritt. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 *Finner frem advarselsblokken* De neste som nå sporer av tråden får advarel og tråden vurderes stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå