Gå til innhold

Strategi og taktikk under sesjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal nok klare å komme meg unna med en ordentlig, gyldig grunn. Jeg er ikke av de friskeste, og legen min skal vær så god skrive en liten uttalelse om det. Det er ikke å snike seg unna om man har gyldig grunn. :)

Men å fabrikere en gyldig grunn er helt OK? Helt ærlig så trur jeg at du, og de i samme sjanger som deg hadde hatt godt av å få fingrene litt mer skitne en støvet på gutterommet, om du i det hele tatt tar på det.

Og hvor i alle dager har du fått fra at du har

krav på å få mine behov og ønsker oppfyllt, slik at jeg kan leve et akseptabelt liv.

.... Si det til en av heroinvraka på plata du, så får han/henne seg en god latter.

Hvordan du har vokst opp vet ikke jeg, og det har jeg heller ikke noe med å gjøre, men jeg skal love deg en ting, og det er at det går ikke an å få alt du peker på, og velge vekk det du ikke vil ha her i livet.

Du har vel ikke noen fler rettigheter en noen andre her vel?!

For din del håper jeg dette er noe du kun skriver for å provosere folk her, eller så vil jeg si du er RIMELIG langt ute å kjøre på viddene!

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Jeg skal nok klare å komme meg unna med en ordentlig, gyldig grunn. Jeg er ikke av de friskeste, og legen min skal vær så god skrive en liten uttalelse om det. Det er ikke å snike seg unna om man har gyldig grunn. :)

Men å fabrikere en gyldig grunn er helt OK? Helt ærlig så trur jeg at du, og de i samme sjanger som deg hadde hatt godt av å få fingrene litt mer skitne en støvet på gutterommet, om du i det hele tatt tar på det.

Og hvor i alle dager har du fått fra at du har

krav på å få mine behov og ønsker oppfyllt, slik at jeg kan leve et akseptabelt liv.

.... Si det til en av heroinvraka på plata du, så får han/henne seg en god latter.

Hvordan du har vokst opp vet ikke jeg, og det har jeg heller ikke noe med å gjøre, men jeg skal love deg en ting, og det er at det går ikke an å få alt du peker på, og velge vekk det du ikke vil ha her i livet.

Du har vel ikke noen fler rettigheter en noen andre her vel?!

For din del håper jeg dette er noe du kun skriver for å provosere folk her, eller så vil jeg si du er RIMELIG[/r] langt ute å kjøre på viddene!

Skal ikke fabrikkere noen grunn, jeg HAR gyldig(e) grunn(er).

Støv er ekkelt. Dog har jeg faktisk både støvsuget og moppet rommet mitt flere ganger, og jeg må innimellom vakse kjøkkenbenken og sette i maskinen. Og vaske vinglass forhånd. Jeg jobber som bare det.

Jeg har ikke krav på mer enn andre, men jeg synes jo jeg fortjener å ha det bra. Hva har jeg gjort for å ikke fortjene det? Heroinmisbrukerne har bevisst startet sitt misbruk, jeg har i hele mitt liv hvert en lovlydig borger.. Bortsett fra den gangen jeg var fire og stjal en grønn chili i butikken... Hvorfor gjorde jeg det? Nei, det aner jeg ikke. Vi gikk da tilbake til butikken, og betalte for den. Jeg er en lovlydig borger som bør ha fortrinn når det gjelder krav og ønsker oppfylt, fremfor mindre lovlydige. (ta med en klype salt, det hørtes litt ufint ut.)

Lenke til kommentar
Skal ikke fabrikkere noen grunn, jeg HAR gyldig(e) grunn(er).

Hva er den gyldige grunnen din?

Støv er ekkelt. Dog har jeg faktisk både støvsuget og moppet rommet mitt flere ganger, og jeg må innimellom vakse kjøkkenbenken og sette i maskinen. Og vaske vinglass forhånd. Jeg jobber som bare det.

HAHAHAHAHAHAHAA!! AHAHAHAHAHA!!! :!:

Dakaj lille gussebassen som må vaske rommet sitt og SETTE I VASKEMASKINEN!!1 Hva blir det neste? Måke oppkjørselen? (oh, the horror)

Jeg har ikke krav på mer enn andre, men jeg synes jo jeg fortjener å ha det bra. Hva har jeg gjort for å ikke fortjene det? Heroinmisbrukerne har bevisst startet sitt misbruk, jeg har i hele mitt liv hvert en lovlydig borger.. Bortsett fra den gangen jeg var fire og stjal en grønn chili i butikken... Hvorfor gjorde jeg det? Nei, det aner jeg ikke. Vi gikk da tilbake til butikken, og betalte for den. Jeg er en lovlydig borger som bør ha fortrinn når det gjelder krav og ønsker oppfylt, fremfor mindre lovlydige. (ta med en klype salt, det hørtes litt ufint ut.)

Om du fortjener å ha det bra vet jeg ikke, men akkurat som alle andre gutter i din alder med helsa i behold må du i forcen... Du kan ikke få det akkurat som du vil hele tiden, dette er det virkelige liv...ikke den bobla du lever i. Voks opp.

Lenke til kommentar
Hendene mine er rett og slett UEGNET. Jeg har blemme på tommelen etter å ha spilt gitar på tirsdag.. Jeg vil rett og slett ikke ha "arbeiderfingre" (vennligst ta det litt med en klype salt, men kommer ikke på noe bedre ord..)

Nei, naturligvis ikke, må ikke få møkk på de nusselige klavérfingrene.

Nei, alt dreier seg ikke om meg, men jeg har krav på å få mine behov og ønsker oppfyllt, slik at jeg kan leve et akseptabelt liv.

(...)

Slike som meg har ikke vokst opp med fysisk arbeid. Det sier seg selv at man da neppe har de rette forutsettningene for å ta fysisk arbeid senere, eller tjenestegjøre i forsvaret, hvor så godt som alt består av fysisk arbeid. Selvsagt er egne preferanser med i dette, men jeg er tross alt ikke skikket til det heller..

Hvor gammel er du? Hvor mange ungdom i Norge i dag har hatt en oppvekst hvor fysisk arbeid er en sentral bit? Hva tilsier at _du_ skal være mindre skikket til slikt arbeid en hvem som helst annen i Norge? Dette er ikke 1800-tallet, hvor rike industrisønner gikk på skole mens "arbeiderbarna" (som jeg forutsetter er de du mener burde gjennomføre førstegangstjenesten) jobber i kullgruver 12 timer dagen.

Du har ikke noe krav på å få dine behov og ønsker oppfylt til en hver tid, hvertfall ikke mer enn andre her til lands. Mener du andre ungdom som tjenestegjør et år i militæret, har mindre krav på å få oppfylt sine "krav" og "behov"? Hva tilsier at _du_ skulle ha et større krav på sådanne?

Og du vet tydeligvis ingenting om forsvaret om du tror alt består av fysisk arbeid, selv var jeg i aktiv tjeneste og god fysikk var absolutt et fortrinn men ikke tvingende nødvendig. Men det er nok av jobber hvor du får trykke på en skjerm og koke kaffe til sjefen, om du er skrekkelig redd for å få skitt under neglene. Argumentet om at du er mindre skikket til å tjenestegjøre enn annen ungdom på bakgrunn av din oppvekst er rett og slett ikke holdbart, mye grunnet at du antakeligvis tror ungdom med en annen oppvekst enn din har jobbet med såkalt manual labour siden de var tre tommer høye.

Jeg skal nok klare å komme meg unna med en ordentlig, gyldig grunn. Jeg er ikke av de friskeste, og legen min skal vær så god skrive en liten uttalelse om det. Det er ikke å snike seg unna om man har gyldig grunn.

Når du skriver at du nok skal "klare å komme meg unna" så sier det egentlig alt.

Støv er ekkelt. Dog har jeg faktisk både støvsuget og moppet rommet mitt flere ganger, og jeg må innimellom vakse kjøkkenbenken og sette i maskinen. Og vaske vinglass forhånd. Jeg jobber som bare det

Ja, pass på så du ikke blir overarbeidet.

Hva faen tror du normale mennesker er? De fleste i forsvaret er lovlydige mennesker, der jeg var var det faktisk en forutsetning for å kunne tjenestegjøre, så dette latterlige argumentet kan du spare deg for. Ettersom du ikke har krav på mer enn andre, og andre også fortjener å ha det bra, hvorfor skal da de ha mindre krav på å slippe førstegangstjenesten enn deg? Hvorfor skal andre gjøre jobben din, når de ikke har bedre forutsetninger, er mindre lovlydige, eller har mer "behov" for det?

Lenke til kommentar
Dakaj lille gussebassen som må vaske rommet sitt og SETTE I VASKEMASKINEN!!1 Hva blir det neste? Måke oppkjørselen? (oh, the horror)

Jeg har faktisk måkt oppkjørselen her. Og på den ene hytten hadde servicemannen glemt å måke, jammen tror du ikke jeg måtte måke litt da også..

Om du fortjener å ha det bra vet jeg ikke, men akkurat som alle andre gutter i din alder med helsa i behold må du i forcen... Du kan ikke få det akkurat som du vil hele tiden, dette er det virkelige liv...ikke den bobla du lever i. Voks opp
Ja, men helsen min er ikke i behold. Ergo må ikke jeg dit. Eneste jeg vet om av mine (norske) besteforeldre og foreldre, som har tjenestegjort, er farfar. Og han er født i 1925.. Vi har ikke tradisjon for militæret rett og slett. :)

Alle kan sikkert "ha godt av det", men det er tross alt noen som er mindre egnet enn andre. Jeg er forøvrig for et eliteforsvar med gode lønninger for de som ofrer livet for andre. Et lite, men kompetent forsvar. I strid ville ikke jeg kunne gjøre SÆRLIG mye, er jeg redd..

Du har ikke noe krav på å få dine behov og ønsker oppfylt til en hver tid, hvertfall ikke mer enn andre her til lands. Mener du andre ungdom som tjenestegjør et år i militæret, har mindre krav på å få oppfylt sine "krav" og "behov"? Hva tilsier at _du_ skulle ha et større krav på sådanne?

Nei, alle har krav på like mye. Og de som tjenestegjør, bør belønnes for dette. Kanskje vi skal ha en frivillig utvidelse av verneplikten på ett år ekstra, og de som tar begge årene, kan få skattefordeler og bilskilt som viser dette. De som har tjenestegjort har mer krav på å få sine behov og krav oppfylt faktisk.

Hvor mange ungdom i Norge i dag har hatt en oppvekst hvor fysisk arbeid er en sentral bit?
I noen familier og deler av landet er akademikere en sjeldenhet, og snekkere, kjøemontører og fiskere er mer normalt..

nødvendig. Men det er nok av jobber hvor du får trykke på en skjerm og koke kaffe til sjefen, om du er skrekkelig redd for å få skitt under neglene.
Vil nok foretrekke å være min egen sjef jeg, eventuelt kun ha et styre å forholde meg til. Liker best å delegere, ikke bli delegert. :)

Når du skriver at du nok skal "klare å komme meg unna" så sier det egentlig alt.
Dette fordi jeg hverken er motivert eller egnet for forsvaret. Hva mine fysiske skader angår, er ikke du dommeren.

Hva faen tror du normale mennesker er? De fleste i forsvaret er lovlydige mennesker, der jeg var var det faktisk en forutsetning for å kunne tjenestegjøre, så dette latterlige argumentet kan du spare deg for. Ettersom du ikke har krav på mer enn andre, og andre også fortjener å ha det bra, hvorfor skal da de ha mindre krav på å slippe førstegangstjenesten enn deg? Hvorfor skal andre gjøre jobben din, når de ikke har bedre forutsetninger, er mindre lovlydige, eller har mer "behov" for det?
Her misforstår du totalt, men det er kanskje det du vil? Les gjennom hele innlegget mitt igjen, og se om du forstår hva jeg mener med at jeg bør ha mer krav på å få mine behov oppfylt, enn en narkoman. Dette generelt, ikke bare for forsvaret.
Lenke til kommentar
Hvorvidt dette er trolling, kan diskuteres. Men siden jeg om noen strakser farer av sted til høyere-liggende steder, så slipper du meg. God helg.

Du utviser ihvertfall tvilsomme holdninger her, med at rikmannssønner ikke kan avtjene verneplikt fordi de tilsmusser fingrene sine og ikke får gå i sine fjollete merkeklær.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg vi skal slutte å diskutere hvor rik JoachimR er. Og JoachimR bør kanskje også slutte å legge ut om alle de godene rike personer (som han selv) har fremfor de mindre heldige i samfunnet.

Også at du påstår du har mer krav på å få oppfylt dine rettigheter enn en narkoman, synes jeg vitner om dårlig moral. Du bør også slutte å utvise en nedlatende holdning mot personer som ikke får alt servert på sølvfat.

Lenke til kommentar
Utdanning er dessverre ikke gyldig grunn da du må allerede ha fått tildelt en plass på uni/etc.

Fristen for å søke om utsettelse går ut _før_ du får skoleplass, men det er jo bare å søke om utsettelse, det er jo ikke sikkert de gidder å ta deg inn.

En enkel måte å utsette tjenesten på er å vente til du får innkallelse til tjeneste, så faxer du avgårde en søknad om siviltjeneste. Muligens du må møte til avhør, men det er bare rutine. Uansett, så går det en stund før du får en innkallelse til Hustad eller hvor nå østlendingene må møte opp. Da skyter du bare avgårde en ny søknad hvor du sier at du har ombestemt deg og vil ha militærtjeneste likevel.

Og når det gjelder legeattest kan man sende det til vernepliktskontoret etter at man har vært på sesjon.

Lenke til kommentar

Jokke, når jeg var på rekrutten så var det en kar på kompaniet som nettopp var ferdig med jus studiene. Han endte opp som politijurrist ved mp kontoret på haakonsvern. Sikkert en brukbar attest det ved siden av godt utført tjeneste når han skulle ut i arbeidslivet. Pleier ikke være noe problem å få utsettelse av tjenesten pga utdannelse, men å snike seg unna, det har en ingen respekt for.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg vi skal slutte å diskutere hvor rik JoachimR er. Og JoachimR bør kanskje også slutte å legge ut om alle de godene rike personer (som han selv) har fremfor de mindre heldige i samfunnet.

Nå vet vi vel ikke om JoachimR i det hele tatt er så fremfødd som han så breialt legger frem. For alt vi vet kan han være en hobbykommunist med ønsker om å gi en gruppe et dårlig bilde. Jeg har møtt mange mennesker, også velstående, men ingen har vært i nærheten av å være som han.

Også at du påstår du har mer krav på å få oppfylt dine rettigheter enn en narkoman, synes jeg vitner om dårlig moral. Du bør også slutte å utvise en nedlatende holdning mot personer som ikke får alt servert på sølvfat.

Folk med manglene bakkekontakt har det med å miste fortfeste her i livet når virkeligheten innhenter dem, for det gjør den. Alltid.

Sjebnen innhenter alle, er det noe som heter.

Lenke til kommentar

JoachimR, tenk når din private LearJet en gang om tyve år kommer ut for et stormsenter over Stillehavet, blir skadet og går ned. Lakeiene dine omkommer, og du våkner opp på en atoll i svært forkommen tilstand -- alene, uten mat, uten forsyninger og uten en førstegangstjeneste som ville lært deg hvordan du kunne overlevd.

Da hjelper det lite med en plastbit som kan gi deg papirlapper i en storby...

Lenke til kommentar

Det var vel mildt sagt idiotisk usannsynlig, Myubi. Det er faktisk mulig at det er større sjanse for å dø under førstegangstjeneste enn at det der skjer. Skal vi også lære å lage våre egne romraketter i tilfelle en astroide kommer mot jorden?

Almenn verneplikt er utdatert.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...