Gå til innhold

Strategi og taktikk under sesjon

Anbefalte innlegg

Noen gode argumenter som hjelper for å slippe :

*Oppfør deg veldig nedenfor, si at du sliter med selvmordstanker.

*Fortell at du har problemer med store folkemengder rundt deg.

Er vel den aller enkleste, vær veldig sjenert og se ned i gulvet, prøv å gå mot et ledig hjørne/ vegg og still deg opp mot den, se ned i gulvet, snakk veldig lavt, ikke se noen i øyene, vær redd og la blikket vandre hele tiden når de snakker til deg, raskt, begynn også å puste litt raskere.

Visste du at data fra sesjon går inn i statistikken for Norge? Og da mener jeg ikke bare at gjennomsnittshøyden på nordmenn. Med "knep" som det der, vil myndighetene oppdage at den oppvoksende generasjon er svakelige nervevrak med kroniske selvmordstanker, totalt uegnet til annet enn livsvarig opphold på sanatorium. Jeg tenker det blir fart i utbygginen av psykisk helsevern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ihvertfall ikke jobbe i barnehave eller på skole - GLEM DET! Jeg skal ikke ha noen skittjobb, for å være helt ærlig...

En "drittjobb", som du formulerer det, er vel akkurat hva du hadde trengt som motvekt til oppvekst i beskyttede omgivelser, vekk fra eplehaven din på Slemdal.

Vi har bare hatt eplehave på sommerstedet vårt - solgt - med overtagelse 1ste mai. Så ikke uttal deg om ting du ikke vet er du grei.

Slutt med det, det har ikke noe med min oppvekst å gjøre.. Men jeg egner meg tross alt ikke til slikt, og det tror jeg de fleste som kjenner meg kan bekrefte. Jeg jobber mer enn gjerne, men med et arbeid som passer meg og mine evner. Og når det gjelder slikt arbeid som går under sivilarbeid, kan jeg neppe forestille meg noe som passer meg.

Lenke til kommentar
Blir du stemplet som udyktig slipper du da også siviltjeneste?

Du kan være fullstendig ubrukelig for forsvaret, men fremdeles gjennomføre siviltjeneste uten problemer.

edit:

Så det beste er vel å finne deg en jobb du kan utføre i siviltjenesten... så gjøre du noe du selv har lyst på istedet for å bli plassert et sted

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Tjenesteudyktige slipper både militær- og siviltjeneste.

Og det er en rekke forskjellige ting man kan jobbe med i siviltjenesten, så å avfeie det med "det passer ikke meg" er en uhyre lettvint løsning.

Kan du nevne noe som høres interresant ut? For å si det slik - det gjør ikke eldresentera, skoler, barnehaver etc..

Lenke til kommentar
Visste du at data fra sesjon går inn i statistikken for Norge? Og da mener jeg ikke bare at gjennomsnittshøyden på nordmenn. Med "knep" som det der, vil myndighetene oppdage at den oppvoksende generasjon er svakelige nervevrak med kroniske selvmordstanker, totalt uegnet til annet enn livsvarig opphold på sanatorium. Jeg tenker det blir fart i utbygginen av psykisk helsevern.

Det er jo nettop det vi er : Prozac Nation :!:

Er hovedsakelig en god grunn til at jeg er mot førstegangstjeneste : 1/3 del av alle tjenestedyktige innruleres, derretter ofrer vi 1 år for fedrelandet og så plikter vi til å jobbe 1 uke av vårt liv hvert år til vi fyller 45 år for lusne 115Kroner (menig), alle som blir erklært tjenesteudyktige slipper enhver form for sammfunstjeneste....

Dette er langt ifra Fair, desuten så har bør norge hs nytte av å kvitte seg med 80% av alt befal og opprette et profesjonelt forsvar hvor de som jobber der er glade i det man gjør + tar ikke 2000 kroner døgnet for et døgn ute i felten.

Norge er langt fra en nasjon som trenger 100.000 menn for å forsvare oss, strategiske punkter med lav bemanning beregnet på å lage livet surt for invasjonstyrker, eventuelt sprenge strategiske oljeplatformer og bruer over hele landet før vi får hjelp utenifra.

Tragisk luftforsvar har vi også, så og si alle operasjonelle baser er godt identifisert og utrustet med gamle jetfly (oppgradert men fortsatt gamle) som er et lett mål for terrorhandlinger / fiendemakter.

Nei takk, 25.000 tusen norske soldater burde holde + Grensevakten.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det er jo nettop det vi er : Prozac Nation :!:

Er hovedsakelig en god grunn til at jeg er mot førstegangstjeneste : 1/3 del av alle tjenestedyktige innruleres, derretter ofrer vi 1 år for fedrelandet og så plikter vi til å jobbe 1 uke av vårt liv hvert år til vi fyller 45 år for lusne 115Kroner (menig), alle som blir erklært tjenesteudyktige slipper enhver form for sammfunstjeneste....

Dette er langt ifra Fair, desuten så har bør norge hs nytte av å kvitte seg med 80% av alt befal og opprette et profesjonelt forsvar hvor de som jobber der er glade i det man gjør + tar ikke 2000 kroner døgnet for et døgn ute i felten.

Norge er langt fra en nasjon som trenger 100.000 menn for å forsvare oss, strategiske punkter med lav bemanning beregnet på å lage livet surt for invasjonstyrker, eventuelt sprenge strategiske oljeplatformer og bruer over hele landet før vi får hjelp utenifra.

Tragisk luftforsvar har vi også, så og si alle operasjonelle baser er godt identifisert og utrustet med gamle jetfly (oppgradert men fortsatt gamle) som er et lett mål for terrorhandlinger / fiendemakter.

Nei takk, 25.000 tusen norske soldater burde holde + Grensevakten.

Tja idag er vi vel rundt 85,000+ soldater og styrkene våres er under stor oppdatering, vi får nye våpen, nye systemer etc, vi har nydlig gått til innkjøp av 50 nye tanks fra Tyskland:)

Lenke til kommentar
Tjenesteudyktige slipper både militær- og siviltjeneste.

Og det er en rekke forskjellige ting man kan jobbe med i siviltjenesten, så å avfeie det med "det passer ikke meg" er en uhyre lettvint løsning.

Kan du nevne noe som høres interresant ut? For å si det slik - det gjør ikke eldresentera, skoler, barnehaver etc..

Man kan f.eks jobbe med IT :)

Lenke til kommentar

Hva slags jobb forventer du deg egentlig i en alder av 18-19 år, som er da de fleste gjennomfører førstegangstjenesten? Med ingen utdannelse stiller du heller dårlig som kandidat til stillinger innen jus og økonomi, det irrelevant av hvilken videregående skole du går på. De færreste som gjennomfører førstegangstjenesten ser for seg en fremtid innen det de tar, det om de velger sivil- eller militærtjeneste, men det betyr ikke at de kan fungere innen den stillingen de blir tildelt (og ved siviltjeneste har man mulighet til å finne stilling selv).

Jeg jobber mer enn gjerne, men med et arbeid som passer meg og mine evner.

Dette skrev du litt tidligere, og det er en rekke ting du kan jobbe med som passer "dine evner" (eller kompetanse, som i 19-årsalderen ikke er særlig stor). Det du ønsker er noe som tilfredsstiller dine ønsker og behov, og det er noe annet og helt forskjellig enn det du innledningsvis skrev. Det er en rekke ting du kan gjøre, men at du forventer å få godjobben med en gang sier sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...