[nicko] Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har nettopp gått til anskaffelse av vannkjøling og det kribler i hendene... Jeg leste en test av Samsung ddr pc2700 på http://www.ocprices.com/index.php?command=...oupID=2&ID=1671 Helt vill ram, men så kommer det... Målet mitt er xp 1600+ @ 2000++++ jeg kjører foreløpig 1900+ helt fint, men mye vil ha mer... har tenkt å låse opp xp'en min også. Så kommer det: Påvirker fsb'en pci og agp kortene? Og hva med ide enhetene? Tåler hardisker og cd rom'er fsb på 160 og oppover? Ifølge kundeservice på multicom påvirker ikke fsb'en ide enhetene. Er dette sant? Jeg vet altså at hovedkort, cpu og ram tåler så høy fsb, men hvis det påvirker resten så..... [/nicko] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 01:43, [nicko] skrev:Så kommer det:Påvirker fsb'en pci og agp kortene? Og hva med ide enhetene? Tåler hardisker og cd rom'er fsb på 160 og oppover? Ifølge kundeservice på multicom påvirker ikke fsb'en ide enhetene. Er dette sant? Normalt påvirkes pci/ agp - det er derfor det finnes dividere for enhetene i Bios til Userdefine. Men for alt jeg vet...kanskje det fins hovedkort derute som automatisk senker bussene, synkront med CPU-clk/ Speed - ville vært praktisk. Hvilket hovedkort ? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Jeg kjører et Soyo K7v Dragon Plus! via kt266a. Jeg finner ikke noe instilling i biosen som sier noe om pci/agp hastighet. (for disse skal stå på 33 defualt ikke sant?)Jeg har nå vert igjennom hele biosen...Skal prøve å oppgradere den. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 ofte står det når du velger fsb feks. 100(1/3), 66(1/2), 133(1/4) osv.. andre kort har faste instillinger.... Målet er jo selvfølgelig å klokke hele pcen mest mulig.... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 q: Påvirker fsb'en pci og agp kortene? a: Ja q: Og hva med ide enhetene? a: Ide kontrolleren kjører på PCI hastigheten, så denne vil også bli påvirket av denne hastigheten q: Tåler harddisker og cd rom'er fsb på 160 og oppover? a: Varierer fra merke til merke. IBM diskene fra GXP120 serien er svært bra på høye FSB hastigheter. (Sikkert andre også, men jeg bruker bare IBM disker selv) q: Ifølge kundeservice på multicom påvirker ikke fsb'en ide enhetene. Er dette sant? a: Nei, det stemmer ikke. IDE kontrolleren er avhengig av FSB hastigheten, derfor vil enhetene tilkoblet denne være påvirket på en eller annen måte. F.eks. kan jeg nevne at jeg hadde en Aopen 24x brenner, denne hadde problemer med å kjøre på 41.5 MHz PCI bus (166MHz FSB, 1/4 PCI divider). Nå har jeg en 48x liteonbrenner (Opprinnelig en 40x, men med ny firmware), denne fungerer som en drøm på samme systemet. Du har ikke mulighet for å låste PCI og AGP hastigheten på Soyokortet ditt. Dersom du har fått beskjed om dette, så er det feil. Så vidt jeg vet, er det ingen hovedkort basert på Via KT266a som har 1/5 PCI divider heller, så skal du kjøre på FSB hastigheter over 133MHz, vil altså PCI og AGP kjøres over spesifisert hastighet. Edit: skriveleif _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-06-14 09:17 ] Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Det står ikke noe om dette noe sted i min bios!! jeg har sjekket alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå