Gå til innhold

Nytt kabinett, Artic Cooler vs Sonata.

Anbefalte innlegg

Jeg vet det ikke er veldig nødvendig med vannkjøling på den cpuen jeg har nå. Men så er ikke 2500+ noen fremtidspc, så jeg tenkte fremover og kjøpte vannkjøling med en gang, i stedet for en god cpuvifte.

Er litt usikker på hva du mener med at CPUen blir presset på... Men har også vurdert Zalmanviften, den ser veldig bra ut, og har kun hørt gode erfaringer om den. På den annen side koster denne nesten like mye som TT bigwater kostet på komplett, 398kr. Derfor så jeg ingen grunn til å ikke slå til på dette tilbudet. Uansett er det kjekt med vannkjøling når man får overklokkingsånden over seg.

Når det gjelder plassering av radiator, satser jeg på at den går inn på bunnen av kabinettet på en eller annen måte... Har også hørt andre vurdere denne løsningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de bildene jeg har lagt opp, er det satt inn 2 harddisker.

Istedet for å feste den vifte kontrolleren, (der hvor jeg gjorde), kan du plassere en harddisk også her.

Altså 3 stk harddisker har du plass til. :thumbup:

Anbefaler vel å sette diskett stasjonen imellom harddiskene da.. :cool:

Lenke til kommentar
På de bildene jeg har lagt opp, er det satt inn 2 harddisker.

Istedet for å feste den vifte kontrolleren, (der hvor jeg gjorde), kan du plassere en harddisk også her.

Altså 3 stk harddisker har du plass til. :thumbup:

Anbefaler vel å sette diskett stasjonen imellom harddiskene da.. :cool:

Takker for svar! Planlegger en ny 939/nForce 4 maskin fra Netshop, ser at de leverer Articen......Lavt støynivå betyr mye i heimen (WAF-faktor, wife-acceptance factor). Hadde vært greit med 3 disker, men ser jo at varme blir et potensielt problem. Valget står mellom Articen og et betydlig dyrere Coolermaster kabinett, men lavt støynivå betyr MYE. Hva med utseendet? Selvfølgelig smak og behag, men er litt skeptisk ut fra bilder.....

Lenke til kommentar

T1s Utseende: lite og praktisk kabbis, svart metall på sidene og vanlig grått bak, svart plast i frontdeksel. Utenpå sistnevnte er en plexi-lignende plate, i grå farge som du ser på bilder. En lite stilren logo nederst foran, ellers er det eneste som synes i front 2 leds og reset+power-knapp. Deksel foran optiske enh., bak dekselet er alt svart. Går fint an å ta av dekselet uten å ødelegge noe(ofcourse). frontkontaktene er foran på venstre side av kabinettet sett forfra.

Personlig liker jeg det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...