Gå til innhold

Nytt kabinett, Artic Cooler vs Sonata.


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt kabinett om ikke så altforlenge. Akkurat nå så står et mellom Antec Sonata og Arctic Cooler T1. Begge blir anbefalt av hw.no.

 

Arctic Cooler T1:

 

+Fåes kjøpt hos komplett.no

+Selges med PSU, 350 w

+Inkl. vifter (4 stk)

-Viftene er 80mm (bråker mer)

 

Antec Sonata:

 

+Støydempet

+120 mm plasser til vifter

-Selges ikke på noen særlige anerkjente butikker

-Selges uten PSU hos microplex

 

Jeg drar ikke så mye på LAN så vekt er egentlig ikke noe problem. De ligger ganske likt nå så jeg lurte på om noen har erfaringer som de kan dele med meg, evt. andre forslag til kabinetter.

Liker designet på begge, og begge er ganske billige. Setter veldig pris på lavt støynivå.

 

Hvilket bør jeg velge? Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet Sonata, men T1 er utrolig stille og bra. Må legge til at peak på PSU er 450W (kunne bli reklamert som 500-550W hvis det var Qtek :thumbup: ), og at den uansett kjører på MINST 350W. Sammenlignet med en TrueP på 350 W gir den rundt 25W bedre stabilt strømnivå... Den har 17A på +12V

 

Begge er visst litt små, og Antec har støvfilter, noe T1 ikke har... T1 har hd-demper, og til Sonata kan du få støyreduksjonspakke...T1 er iallefall veldig grei å bygge sammen.

 

Nå kommer snart ASonata 2, jeg vet ikke hva som er forskjellen, men det bør jo være litt bedre...

 

(dessuten kan du jo kjøpe 1,5 ACooling til prisen av Sonata)

Lenke til kommentar

HKoN-:

Dårlig erfaring fra databutikken. Jaja, det kan jo være at du har vært uheldig.

Jeg var meget fornøyd. Fikk det jeg betalte for. Og så er prisene av og til faktisk billigere enn å handle det gjennom firma-avtaler! :yes:

 

smeboe:

T1 har 1.stk hd demper, Sonata har 4.stk.

Dvs, T1 har en metal harddisk boks som henger i gummi oppheng. Virker utrolig bra! Men - alle har jo mer en 1 harddisk. Og med Sonata'n får du fire stk skuffer - hvor du skrur harddiskene fast i gummi.. fungerer suverent! (tro meg!)

 

Qtek stinker. Billige kasser og dårlig lufting. Grei design da.. Men ikke mer.

Kjøpte et kabinett til dama. Og det har jeg borret en masse hull i sidedekselene på toppen... sånn at det skal komme til nok luft. Kassa kostet jo ikke mer en 400,- Så en kan jo kanskje ikke forvente noe heller da. :whistle:

 

ASonata 2:

:thumbup: Konge! De har endelig skjønt det. (både T1 og T2 har vel dette) Putte PSU i bånn av kassen. Helt suverent. Jeg kommer til å kjøpe denne kassen og Phantom PSUn.

Da kommer det til å bli musestille :thumbup:

Lenke til kommentar

Har også et stykk Antec Sonata som jeg er veldig fornøyd med. Vet at PSU har kommet i mange utgaver med denne boksen, men den jeg har er så og si lydløs. Og kabinettvifta er også bra, det eneste som lager lyd hos meg er harddiskene/DVD spiller og skjermkort selv om jeg har en artic cooler på den.

Dempingen til harddiskene fungerer helt fint og det e rbare knitringen der som høres, skjermkortet lager litt mer lyd enn ønsket rundt 20-25 dB. Men den dårligste løsningen er den hvor optiske enheter sitter. Hvis man har døra oppe lager den masse lyd.

Men er stort sett fornøyd, og synes prisen er god til et kabinett av så bra kvalitet, men det er jo litt smak og behag også om man liker slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...