Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internet ustabil og tlf skurrer.sammenhng?løsning?

Anbefalte innlegg

Topic seier vell det meste,,,, har tatt testen på it-avisen og der varierer hatigheita frå 150 kbit til 990(har 1 Mbit) uploaden varierer faktisk fra 300-400 til 8!!!(skal ha 384) messenger detter ofte ut, emule mister kontakt med serveren og blir disconectet og det stopper ofte opp i firefox på tidsbegrensning på å laste fra sider.... i tillegg skurrer telefonen..... derfor har eg grunn til å tru at det er i linja det ligger, men dette kan jo alltids være en tilfeldighet.... er det noken som har en diagnose eller løysing å komme med, ivertfall for å finne problemet, er jo håpløst å prøve å jobbe på internett når en blir kobla av titt og ofte..... :(

Håper noken veit noke, takker på forhånd for all hjelp

EDIT: nokre leifer...

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har kun en splitter og en router, men skal eg melde til telenor da, er vell dei som eig linja, men kan det tenkes at problemet kan ligge på linja i huset? er et veldi gammelt hus, så.... :yes:

E det gammel og i tilegge masse hjemmemek så kan det lage problemer, jordingsfeil i el-anlegget kan også lage masse rare problemer for ISDN og ADSL.

Har du ringt og fått målt linja di hos feilmeldingen?

Lenke til kommentar

har nå prøvd uten splitter på telefonen, først vart telefonen mykje bedre, men da eg så kobla på igjen splitteren var det berrre sånn små knittring i motsetning til mengden med knittirng det var før, og denne småknittringen hørte eg og uten splitter.... internetten er det vanskelig å svare på for det varierer på kor lenge den holder seg tilkoblet, ei stund kan det koble fra hele tia, men ei stund kan det ta timer mellom kver gang.... alt er riktig montert..... og har vert det i månedsvis

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

har nå kommet fram til at der må være en sammenheng mellom problema med telefonen og adsl'n...

EDIT: så bør eg da kontakte enivest som er min bredbåndsleverandør, for å få dei til å gjere noke, eller er det telenor eg skal snakke med? eg veti jo heller ikkje om det er linja inn til huset eller om det er kabelen iveggen min det er noke gale med..... :nei:

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...