PO4nuke Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har kjøpt nytt hovedkort+prosessor, har sat dette inn i PC'n, når jeg starter kommer jeg bare til derdet står Intel Pentum 4 osv... Under dette står det en feilmelding: CMOS/GPNV Checksum bad. Hva betyr dette og hva kan jeg gjøre for å fikse problemet... Takker for alle svar Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg fikk også denne meldingen en gang, det rettet jeg med å resette cmos, det gjør du enten ved å flytte en jumper, eller ved å ta ut bios batteriet for en stund! H.kon Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jumperen heter ofte JBAT eller noe i den duren.. du finner det i hovedkortmanualen. ellers kan du ta ut bios batteriet i 1 minutt og sette det inn igjen Lenke til kommentar
PO4nuke Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Har prøvd dette... funka ikke. Problemet er at verken HD eller diskettstasjon booter ved oppstart Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hmm.. står på intel sine sider at du kan få en slik feilmeldig etter bios oppgradering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå