Gå til innhold

stor forskjell fra x800pro til x800xt?

kurrikill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...x800xt-tvd.html

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...us-x800pro.html

Generelt

Blant toppkortene (x800 Pro VIVO, x800 XT/XTPE, 6800 GT, 6800 Ultra) utmerker ikke noen av dem seg spesielt. Selvsagt kan ATI lede med opptil 20% i Half-Life 2, mens nVidia gjør det samme i Doom 3. En bør presisere at forskjellen da er mer 80 fps mot 100 fps, og ikke 30 fps mot 40 fps. Hvis du avgjør innkjøp av kort til 4000 kroner utfra ytelsen til et spill til 400 kroner må du slutte med hasjen.... Siden ytelsen er så jevn mellom toppkortene må du ta hensyn til hvilke teknologier de har å tilby, og det mye interessant begge parter har.

(Sakset ifra Kjøpeguiden) :thumbup:

Mvh

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar
http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...x800xt-tvd.html

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...us-x800pro.html

Generelt

Blant toppkortene (x800 Pro VIVO, x800 XT/XTPE, 6800 GT, 6800 Ultra) utmerker ikke noen av dem seg spesielt. Selvsagt kan ATI lede med opptil 20% i Half-Life 2, mens nVidia gjør det samme i Doom 3. En bør presisere at forskjellen da er mer 80 fps mot 100 fps, og ikke 30 fps mot 40 fps. Hvis du avgjør innkjøp av kort til 4000 kroner utfra ytelsen til et spill til 400 kroner må du slutte med hasjen.... Siden ytelsen er så jevn mellom toppkortene må du ta hensyn til hvilke teknologier de har å tilby, og det mye interessant begge parter har.

(Sakset ifra Kjøpeguiden) :thumbup:

Mvh

Husk at dette ikke gjelder X800 Pro non-VIVO, og at VIVO-utgaven da forutsetter at en flasher. Hvis ikke er det ikke noe ytelsesforskjell mellom non-VIVO- og VIVO-utgaven av X800 Pro i spill.

jeg ville nok heller satset på et x800xt enn x800pro ja.

skal man kjøpe x800pro må det så være vivo kortet

Hvis han skal kjøpe et AGP-kort må han, hvis jeg ikke ta feil, vente til mars for å kjøpe AGP-versjonen av X800 XL. Ellers er jeg enig. En X800 Pro non-VIVO er ytelsesmessig ganske svak sammenlignet mot en 6800 GT.

Mer informasjon:

Kjøpeguide: High-End (fra 6600 GT / X700 XT)

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg hadde x800pro ViVO og flashet det til x800xt pe, og jeg må si at forskjellen er definitivt merkbar i spill! Anbefaler absolutt flashing, hvis du ikke er altfor skeptisk til det da.

ENIG! gikk opp ca. 25% i fps i de fleste spill på normale oppløsninger, helt genial mod!

Lenke til kommentar

Selv om dette ikke ikke svarer på spørsmålet trådstarter spør om synes jeg likevel det må nevnes. X800PRO kjører på 475 MHz og 12 Pipes. Dette gir 5.7 GPixels. GeForce 6800GT Har 5.6 GPixels, men de er fordelt over 16 i stedet for 12 pipes. Striden om at X800XT og 6800Ultra yter (omtrent) like bra er vell lagt død. Og det er derfor det skal påpekes at spranget mellom 6800Ultra og 6800GT ikke er mer enn 50MHz kjernehastighet, noe de fleste entusiaster tar igjen med litt klokking. Mens differansen mellom X800XT og X800PRO er 25 MHz og i tillegg 4 Pipelines.

X800XT = 8,0 GPixels/s

X800PRO= 5,7 GPixels/s

Dvs. at på papiret yter X800XT over 40% bedre enn X800PRO, mens X800XT PE sikkert er enda kraftigere

6800Ultra = 6,4 GPixels/s

6800GT = 5,6 GPixiels/s

Dvs. at på papiret yter 6800Ultra ikke mer enn knappe 15% bedre enn 6800GT.

Det er etter min mening verd å legge merke til at 6800 Ultra yter like bra som ett X800XT som er klokket 25% høyere, mens X800PRO er klokket omtrent likt med 6800GT.

Utifra dette må det vel kunne trekkes to konklusjoner. (minst)

1. X800XT er nok betydelig kraftigere enn X800PRO

2. 6800GT vil i de fleste tillfeller være ett bedre kjøp på bakgrunn av bedre ytelse og lavere pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...