Gå til innhold

Error ved boot opp, Ati kort.

Chiller87

Anbefalte innlegg

Hei, når jeg starter opp maskinen får jeg noen ganger en boot opp tekst med rette svarte linjer trukket over skjermen bortover,over teksten. Dette oppstår gjerne når dataen har stått stille over natten og skal fyres opp om morgenen. Noen som har noen ideer?

mvh Jørgen

Endret av Chiller87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmz Sjekk refresh raten du kjører i jeg hadde et problem med Mu Online (et spill) der den skiftet til oppløsning 1024x760 ver gang jeg started det som den skulle men det som også skjedde var at den skiftet refresh raten til 43 inzerne eller noe og nå rjeg da sett den tilbake til 1600x1200 oppløsning så fikk jeg masse rare farger og skit der ... Men tror ikke det er problemet ditt .....

Si hva slags windows version du har og alt av data komponenter du har siden det kan kanskje ikke være kortet ditt.......

Lenke til kommentar

tja, bruker rage3d til å stille hz på skjermkortet ned. Men som sagt, dette er jo i boot up, gjelder virkelig programmene du har inne da ? det varer jo hele tiden som det først er sånn, må restarte maskinen 3-4 ganger for å få det normalt igjen. Har som sagt, rage3d, nyeste ati drivere, 3d redigerings program, winmix osv... , cs..steam osv..

Lenke til kommentar

har fjernet skjermkortet nå iallefall. det forekommer ved at du kan tenke deg at det står feks: system testing ram, i bold / fyldige bokstaver som standard. feilen er ved at det går vannrette linjer som er sorte igjennom disse bokstavene og derfor stryker en del av ordet hele veien bortover. på tvers altså. og noen deler blir helt borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...