Gå til innhold

Tråden om WoW-Rogue

Anbefalte innlegg

Vil ikke si at noen klasser er "feige"... hvis du konstant får bank av rogues så er det du som suger.

Jeg banket kisen, det var ikke saken. Problemet var at han var så feig at han angrep meg samtidig som jeg sloss mot et beast. Det er som oftest rogues som lammer seg. Vi har vel alle sett den patetiske videoen av de to lvl 21+ roguene som ganker 12-17-folk. De stealther og backstabber.

Det er stealthing og sniking som er oppgaven til en rogue.

En rogue er en tyv og en backstabber som SKAL snike seg rundt og drepe.

Det er slik rogue er blitt designet!

Selvsagt skal man ikke forsvare at noen angriper spillere som allerede er i combat med monstre. Det er feigt og smakløst imho.

Men, at man plukker spillere som kommer løpende alene på en sti, det er jo jobben til en rogue!

Det, og å plukke uvitende mages. Med litt gift på daggerne, og en fin Ambush, så er jobben 50% gjort. Resten avhenger av hvor flink du er kontra motstanderen ;)

Med leather armor, så er det ikke meninga at rogue skal stå tå-til-tå med andre melee-klasser.

Vi har stealth, og vi har fordelen med å velge hvor og når vi vil slåss.

Det verste jeg hører er når melee-klasser sutrer over hvor feigt det er når vi har stealth. :) (Jeg kunne jo sutra fordi jeg ikke har Plate-armor eller healing/immunitetspell jeg også? ;))

Hvis du setter deg litt inn i roleplaying og generell historie bak Rogues, så vil du fort forstå at Rogues er "working as intended".

Det er blant annet blitt sagt at Rogue er den mest balanserte klassen i spillet, akkurat fordi at de dør fort nok når de er klemt opp i et hjørne, men greier å drepe det meste hvis Rogues har fordelen.

Jeg spiller selv Rogue, og vet av erfaring at hvis den du duellerer imot har litt peiling på sin klasse, så er det vanskelig å vinne.

Det gjelder derimot også for Rogue.

En velspillt Rogue = drapsmaskin.

Jeg er bare level 19, så har ikke fått muligheten til å spillt så mye skikkelig PvP enda, men har erfaring fra mange dueller. :)

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med leather armor, så er det ikke meninga at rogue skal stå tå-til-tå med andre melee-klasser.

Det verste jeg hører er når melee-klasser sutrer over hvor feigt det er når vi har stealth. :) (Jeg kunne jo sutra fordi jeg ikke har Plate-armor eller healing/immunitetspell jeg også? ;))

Mulig det ikke er meningen at en rogue skal kunne gå rett mot en med plate, men det kan han altså i WoW. På høy level kan du i de fleste tilfeller (med mindre du er dårlig og den andre veldig god) spasere rett frem til en warrior og banke ham rimelig enkelt. Så faktisk at noen testet rogue 60 mot warrior 60 uten noen styles. Altså kun vanlige slag, ingen potions, ingenting. Selv da vant roguen. Kan ikke si jeg er helt fornøyd med den balansen der. Men, jeg synes den beste moroa ligger i PvE, og der fungerer warrior heldigvis greit. :)

Lenke til kommentar

Mulig det ikke er meningen at en rogue skal kunne gå rett mot en med plate, men det kan han altså i WoW. På høy level kan du i de fleste tilfeller (med mindre du er dårlig og den andre veldig god) spasere rett frem til en warrior og banke ham rimelig enkelt. Så faktisk at noen testet rogue 60 mot warrior 60 uten noen styles. Altså kun vanlige slag, ingen potions, ingenting. Selv da vant roguen. Kan ikke si jeg er helt fornøyd med den balansen der. Men, jeg synes den beste moroa ligger i PvE, og der fungerer warrior heldigvis greit. :)

Nå er det kjent at en warrior burde vært fiksa da. (De er for dårlige i PvP)

Tviler sterkt på at det samme eksperimentet ville endt godt hvis det hadde vært paladin vs rogue ;)

Lenke til kommentar

Spillte nettopp en liten pvp kamp mot en fyr som var i samma lvl som meg begge var lvl 9 og begge var night elf og rogue, første jeg lurer på er hvorfor duellen stoppa liksom når jeg fikk 0 liv men jeg døde ikke? er det ikke meninga at jeg skal dø når en pvp kamp er over? sto bare you was defeated.

Fra andre spill så er jeg vandt til å dø vis jeg taper en pvp kamp, så hva er dette egentlig?

Andre spørsmålet mitt er at denne kisen banka dritten ut av meg, jeg mista liv som bare det mens han miste noe rundt 5% av livet, så jeg lurer på hva i huleste han har gjort for å bli så mye bedre enn meg?

Lenke til kommentar

Andre spørsmålet mitt er at denne kisen banka dritten ut av meg, jeg mista liv som bare det mens han miste noe rundt 5% av livet, så jeg lurer på hva i huleste han har gjort for å bli så mye bedre enn meg?

Dette beskriver det som er så fint med WoW.

Hvis man vet hvordan å spille, så er det så store forskjeller som dette :)

Du må bare øve, og lære deg å flytte på rumpa.

Movement er viktig ;)

Spillte nettopp en liten pvp kamp mot en fyr som var i samma lvl som meg begge var lvl 9 og begge var night elf og rogue, første jeg lurer på er hvorfor duellen stoppa liksom når jeg fikk 0 liv men jeg døde ikke? er det ikke meninga at jeg skal dø når en pvp kamp er over? sto bare you was defeated.

Fra andre spill så er jeg vandt til å dø vis jeg taper en pvp kamp, så hva er dette egentlig?

Jeg regner med det er for at flere skal duellere.

Litt kjipt å dø i en duell, slik at du må løpe tilbake til liket ditt.

Nå kan folk duellere så mange ganger, og så ofte de vil. Det var nok målet med duellering :)

Og, det er jo ingen forskjell om motstaderen dør eller ikke.

Er jo bedre å se han på knær og defeated, enn død og på vei tilbake i spøkelses-form ;)

Endret av Naits
Lenke til kommentar
Vil ikke si at noen klasser er "feige"... hvis du konstant får bank av rogues så er det du som suger.

de er vel feige.. betyr det at vi alle som spiller rogue er også feige? Vil/har aldri gjør/gjort sånt jeg.. :nei: Pluss det er også mange som spiller i annet klasse er også feige og snylter folk :hmm: det finnes alltid noen..

Det du ikke ser her, er at (nesten) alle grieferne bruker rogue.

Husker selv at det var en stor diskusjon om at rogue venta på at en boss skulle spawne, stealtha og ventet til det kom noen, når de skulle til å angripe bossen, slo roguen et kjapt slap, mens de andre fikk aggro for de brukte et spell eller noe med mer aggro generation.

Lenke til kommentar

de er vel feige.. betyr det at vi alle som spiller rogue er også feige? Vil/har aldri gjør/gjort sånt jeg.. :nei: Pluss det er også mange som spiller i annet klasse er også feige og snylter folk :hmm: det finnes alltid noen..

Det du ikke ser her, er at (nesten) alle grieferne bruker rogue.

Husker selv at det var en stor diskusjon om at rogue venta på at en boss skulle spawne, stealtha og ventet til det kom noen, når de skulle til å angripe bossen, slo roguen et kjapt slap, mens de andre fikk aggro for de brukte et spell eller noe med mer aggro generation.

Rogue kan misbrukes, og det vil alltid være griefere.

Her legger man sammen to og to, og får det svaret vi alle vet.

Men heldigvis er det ikke så mange griefere, og jeg har en følelse at Blizzard er harde på sånt. Så det er bare å rapportere hvis dere ser slike.

Blizzard virker iaffal seriøse med tanke på kundeservice og spillglede. (Korrekt meg gjerne hvis jeg tar feil.)

Og i instances er vel dette et mindre utbredt problem da. :) (Om det er tilstedet i hele tatt?)

Spillet dreier seg vel også i stor grad om instances når man kommer opp i levlene.

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Takk, skal sjekke det ut :)

Edit: for å komme til westfall så måtte jeg til stormwind eller noe sa noen til meg :-/

Og kunne noen forklart kartet for meg? blir litt forvirra med dette north west south east greiene :-/

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Rogue irriterer sinnsykt når de kommer og backstabber deg mens du dreper mobs, men man må lære å leve med det! Hopper bare rundt og spammer frost shock. Så hiver jeg ut en Earthbind totem og stikker og healer meg selv. Deretter kaster jeg ut en Stoneskin og banker han med instant cast spells og melee damage ^^

har funnet ut at shaman har syk melee dmg, har 340 melee power nå :love: Rockbiter

Har tatt rogues helt opp til 4 levler høyere enn meg sånn :love: og stort sett alle andre classes 1 level høyere :) Syntes allikevel at pally er tøffe! :wow:

Edit: dette ble off topic ja :!:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Frustrasjonen min gikk litt over stokk og stein. Rasen rogue er i og for seg grei, men erfaringsmessig fra spillet er det rogueplayers som lammer seg mest av alle. Hvem som helst kan gå innpå en annen player og banke han lett når han er i kamp med andre. Denne hendelsen gjorde meg så sur at jeg dro til Hillsbrad og ganka i en liten time.

Btw: Fikk en brukbar drop i Gnomeregan (3. gang jeg er der...). Thermaplugg's Left Arm

Edit: På level 11 er det lettest i Darkshore. Alternativer er Westfall eller Loch Modan. Etter dette foreslår jeg Redridge, frem til ca. 24-25, så Duskwood frem til ca. 30. Når du kommer over 30, drar du nord i Stranglethorn Vale, og tar Gnomeregan. Over 36 drar du til Badlands.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Du kan godt bruke bows, men du vil ikke gjøre noe særlig mer damage tror jeg... Brukes bare til å pulle med uansett.

Sverd gjør gjerne mer damage, men du kan ikke bruke skills som ambush og backstab med sverd. Hva som er best kommer an på hvordan du vil spille. Vil du gå rett på med sinister strikes+eviscerate kan det være bedre å bruke sverd. Vil du bruke ambush, gouge, backstab osv så må du bruke daggers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...