Gå til innhold

Tråden om WoW-Rogue

Anbefalte innlegg

jeg har en lvl 23 rogue som suger finske baller.. kan ikke engang ta ut mobs på samme lvl. problemet er at jeg har driti meg ut når det gjelder talent points. jeg synes det var tøft med stealth greier til og begynne med, så det meste av talent pointsa står der.. noen måte og unlearne talent points? kom gjerne med forslag på hvordan jeg kan redde characteren min... gidder ikke begynne på ny heller.

Prat med class trainer, der kan du avlære talenter. Men pass på! Det koster deg 1 gull første gang, 5 gull andre gang, 10 gull tredje gang osv til 50 gull som er maks. Ikke veldig billig med andre ord :)

Level er ikke alt, utstyr har også mye å si.

Hvilke våpen har du? Hva med armor? Hvor mange points?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en lvl 23 rogue som suger finske baller.. kan ikke engang ta ut mobs på samme lvl. problemet er at jeg har driti meg ut når det gjelder talent points. jeg synes det var tøft med stealth greier til og begynne med, så det meste av talent pointsa står der.. noen måte og unlearne talent points? kom gjerne med forslag på hvordan jeg kan redde characteren min... gidder ikke begynne på ny heller.

Prat med class trainer, der kan du avlære talenter. Men pass på! Det koster deg 1 gull første gang, 5 gull andre gang, 10 gull tredje gang osv til 50 gull som er maks. Ikke veldig billig med andre ord :)

Level er ikke alt, utstyr har også mye å si.

Hvilke våpen har du? Hva med armor? Hvor mange points?

jeg har 2 dolker som gjør 10-20 hooked dagger of power trur jeg de heter.. også har jeg vel en armor som gir rundt 550 eller noe.. husker ikke speed på dolkene, men det er ikke noe og skrive hjem om :p

Lenke til kommentar
pass munn din du!!

warlock/hunter/shaman er feige også siden de sender ut dyr sitt pluss ranged.. Det er vel feig for deg også?

Priest/Paladin er også feige for de kan heale dem selv under kamp.. Det kan rogue ikke!!

Mage er feig i duel når de kaster ice på deg og tryller deg til du dør i langt avstand?!?

Warrior har høy armor og dreper lett rogue han går over.. for rogue har lav armor..

din post er det neste mest usaklig post jeg har sett.. Påstår om noe som du IKKE har peiling om.. :thumbdown:

Det er som regel ikke et problem med hunters og warlocks, de klarer man å se på høvelig avstand. Jeg har ikke noe problem med ranged attacks heller. Det er stealth, backstabbing og gauge jeg har problemer med. Siden hunters og warlocks ikke har spesielt kraftig armor, går det som oftest greit. De sniker seg ikke opp bak deg.

Healing under kamp funker dårlig med mindre man har divine shield tilgjengelig. Det gjør meg immune i 8 sekunder, nok til å heale to ganger. Siste utvei er Lay on Hands, noe som har en times cooldown. Skaff deg healing potions

Mages har så dårlig armor, det er heller ikke et problem.

DIN post er den mest usaklige jeg har sett. Du har åpenbart ikke spilt andre klasser en rogue, og du spiller det sikkert fordi du liker å stealthe og da backstabbe fienden din. Jeg har spilt de fleste klassene i spillet, unntakene er priest, warlock og mage. Rogues og shamans er utrolig overpowered. Stealthfunksjonen til rogue og ulveformen til shamans er så feig, jeg har ikke ord. Når Blizzard i tillegg gjorde undead players til humanoids, blir jeg rett og slett skuffet. Sense Undead og Exorcism var to gode spells mot feiginger som stealther seg. (Sense Undead er vel ikke noen spell...)

Lenke til kommentar
pass munn din du!!

warlock/hunter/shaman er feige også siden de sender ut dyr sitt pluss ranged.. Det er vel feig for deg også?

Priest/Paladin er også feige for de kan heale dem selv under kamp.. Det kan rogue ikke!!

Mage er feig i duel når de kaster ice på deg og tryller deg til du dør i langt avstand?!?

Warrior har høy armor og dreper lett rogue han går over.. for rogue har lav armor..

din post er det neste mest usaklig post jeg har sett.. Påstår om noe som du IKKE har peiling om.. :thumbdown:

Det er som regel ikke et problem med hunters og warlocks, de klarer man å se på høvelig avstand. Jeg har ikke noe problem med ranged attacks heller. Det er stealth, backstabbing og gauge jeg har problemer med. Siden hunters og warlocks ikke har spesielt kraftig armor, går det som oftest greit. De sniker seg ikke opp bak deg.

Healing under kamp funker dårlig med mindre man har divine shield tilgjengelig. Det gjør meg immune i 8 sekunder, nok til å heale to ganger. Siste utvei er Lay on Hands, noe som har en times cooldown. Skaff deg healing potions

Mages har så dårlig armor, det er heller ikke et problem.

DIN post er den mest usaklige jeg har sett. Du har åpenbart ikke spilt andre klasser en rogue, og du spiller det sikkert fordi du liker å stealthe og da backstabbe fienden din. Jeg har spilt de fleste klassene i spillet, unntakene er priest, warlock og mage. Rogues og shamans er utrolig overpowered. Stealthfunksjonen til rogue og ulveformen til shamans er så feig, jeg har ikke ord. Når Blizzard i tillegg gjorde undead players til humanoids, blir jeg rett og slett skuffet. Sense Undead og Exorcism var to gode spells mot feiginger som stealther seg. (Sense Undead er vel ikke noen spell...)

stakkar.

Lenke til kommentar
-=Toasted=- bruk de samme i flere ganger.. det funker.. ingen problem..

det er klart jeg bruker de samme om igjen i løpet av en kamp.. jeg sloss jo trossalt i en halv time med lvl 5 mobs :p

tuller du? Tar noe minutter jeg..

Pinnella: Jeg? Stealth? Neinei.. Bruker nesten aldri.. pleier å gå rett i duel, først ranged. Ja jeg vet, lav dmg men gnome får mye ranged bonus.. Går greit det..

Ang duell.. Jeg har tapt og vunnet like mye.. Har tapt mange ganger mot paladin..

Dessuten jeg tror du må se min forrige post.. Jeg sa at jeg var for utydelig og mener at de setningene jeg har skrevet var mot deg(pinnella) som påstår at rogue er feig.. :nei:

Han mener at dette rogue gjør med stealth er feig, da er det også feig at mage går i langt avstand og kaster frost på deg. Eller som hunter/shaman/warlock sender ut dyr sitt og kaster ranged på deg.. det er jo samme prinsipp. Og jeg mener ikke at de andre klasser er feige..

Som sagt.. sorry at jeg var utydelig

Endret av andre_goaaal
Lenke til kommentar

Hvis du vil drepe mobs fort så gå for sinister strike + eviscerate. Bruk en mace eller sverd i man hand med bra dps og en rask dagger i off-hand. Da kan du ikke bruke ambush/backstab, men du gjør mer damage med sinister strike og du kan åpne med cheap shot -> stun + 2 combo points. Gå for talents i combat og assassination(er det ikke det det heter?): improved sinister strikes, improved evisc, remorseless attacks og diverse +crit% og +dodge%. Husk på at rupture, i motsetning til eviscerate, ignorerer armor så mot mobs med mye armor kan det lønne seg med en tidlig rupture.

Til PvP er det som regel mer effektivt med assassiniation og subtlety talents. De som gjør deg vanskeligere å få øye på og gjør at du kan bevege deg raskere i stealth. Åpne med ambush og fortsett med gouge+backstab. Du må da bruke 2 daggers. Dette er kanskje litt mer krevende, men er du flink så kan du også drepe mobs nesten like fort som med combat-build.

Lenke til kommentar

Foresten så kan ikke shaman summone en ulv, han kan gjøre seg om til en.

Vil ikke si at noen klasser er "feige"... hvis du konstant får bank av rogues så er det du som suger. Greit nok at noen klasser har en fordel mot noen andre klasser, spillet er heller ikke balansert for 1v1 PvP, men det er fint mulig å drepe alle klassene hvis du har litt peil.

Lenke til kommentar

Man bør i alle fall være sikker på at det en skriver selv er korrekt før en beskylder andre for ikke å ha peiling.

Warrior har samme armor som en paladin, og warrior har store problemer med å drepe en rogue på høy level. Det er synd, rogue _burde_ vært en klasse som var relativt enkel for en tank, men nå er det engang slik at rogues til en stor grad bruker angrep som armor ikke hjelper mot i det hele tatt. Per i dag er warrior udiskutabelt den svakeste PvP-klassen.

Slik jeg ser det er det nå to klasser som er for sterke i PvP, det er paladin og shaman. Videre er det én klasse som er klart for svak, det er warrior. Nå snakker jeg om spill på høy level (30-40 er ikke høy level).

Lenke til kommentar
Vil ikke si at noen klasser er "feige"... hvis du konstant får bank av rogues så er det du som suger.

Jeg banket kisen, det var ikke saken. Problemet var at han var så feig at han angrep meg samtidig som jeg sloss mot et beast. Det er som oftest rogues som lammer seg. Vi har vel alle sett den patetiske videoen av de to lvl 21+ roguene som ganker 12-17-folk. De stealther og backstabber.

Lenke til kommentar

Hva er så galt med backstab? det er jo en skill. Det du sier er jo helt ulogiskt, jeg spiller selv rogue, grunnen til det er fordi jeg har altid likt og være mer ond på mmo, priest har jeg også spilt, selv så rp'er jeg snill da, men uansett så er jo backstab en skill. Det er like dumt og si at healing er feigt på en priest i pvp. Synes du heller roguen skulle gått bort til deg og spurt om lov til å slå deg? ^^ btw en rogue er ikke en rogue uten backstab og stealth

ToxicMan, vell talent points er vell noe du må finne ut, liker du og angripe hardt og bra, samtidg få bedre crit kan du ta assasination osv. Det er det hele smak og behag. Hvis du ikke skal ha det beste av det beste i et spesielt felt.

edit: det er beta test, lær av dine feil ;)

Endret av sn0mannen
Lenke til kommentar
nei.. du har ikke mulighet til det når du "har blitt oppdraget" av andre..

*kremt* http://thottbot.com/?k=1125

Okay, men energy er det en måte å få mer enn 100 på?

Begynner å bli litt lite syns jeg

Eneste jeg vet om er å bruke talent points på Vigor, da får du 10 ekstra energi. Legg merke til at for å få Vigor trenger du totalt 31 points på Assasination, tar litt tid med andre ord. I tillegg finnes det abilities som øker energi regenerasjonen din. Vil anbefale deg å kikke litt her: http://thottbot.com/?ti=Rogue

Hva du bør bruke talent points på kommer ann på hva du vil være god på. Prøv deg litt frem og se. Selv brukte jeg mine talent points helt feil til å begynne med, både når jeg spillte rogue og når jeg spillte druid. Ble til at jeg avlærte talents og satte det opp på nytt. Skal du bli god med en klasse må du rett og slett spille den en del og komme litt opp i lvl. Da vil du lettere se hva som er bra og hva som er mindre bra utifra hvordan du vil spille klassen.

Lenke til kommentar
Vil ikke si at noen klasser er "feige"... hvis du konstant får bank av rogues så er det du som suger.

Jeg banket kisen, det var ikke saken. Problemet var at han var så feig at han angrep meg samtidig som jeg sloss mot et beast. Det er som oftest rogues som lammer seg. Vi har vel alle sett den patetiske videoen av de to lvl 21+ roguene som ganker 12-17-folk. De stealther og backstabber.

de er vel feige.. betyr det at vi alle som spiller rogue er også feige? Vil/har aldri gjør/gjort sånt jeg.. :nei: Pluss det er også mange som spiller i annet klasse er også feige og snylter folk :hmm: det finnes alltid noen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...