Gå til innhold

TEST: Gigabyte K8NXP-9: nForce4 Ultra

Anbefalte innlegg

Tanken var at kortet var såpass dyrt at det var nesten en selvfølge med SLI til den prisen, men forstår reaksjonene og punktet er fjernet.

Enig at 1850 spenn var noe i stiveste laget for et kort uten SLi.

Btw, kunne dere ha testet DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D når dette kommer? Sikler litt på det kortet :)

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D VS. DFI Lanparty UT NF4 Ultra-DR

Det hadde vært noe :D

*Drømme om: High-end SLI-hovedkort-testen*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Layouten for kortet er nærmest ideell

Vel, den DPS modulen må jo komme i stor konflikt med viftene på til psu med 12cm vifter.

Og at ingen andre kort har firewire 800? Kikka på Asus sine sider? Riktignok 775 (menmen).

Overklokkingsresultet var vel heller ikke til å hoppe i taket for, men det er jo ikke gigabyte sin sterkeste side.

Har btw er Gigabyte hk nå, første og siste gang jeg skal ha det. Så jeg sier som andre, test nForce4 korta fra Asus og DFI når dere kan få tak i de.

Lenke til kommentar
Flott test, men nForce4 er nok ikke noe for meg.. da må jeg bytte ut skjermkortet mitt  :thumbdown: skulle likt å sett nForce4 med AGP..

Det finnes faktisk! Navnet er nForce3 250Gb

Ellers synes jeg at mange hyper SLI som noe man må ha. Det synes jeg blir helt skrudd ut av proposjoner da svært mange kan med fordel velge ett skjermkort fremfor 2 stk i SLI.

PS. Kjenner ikke folk igjen den gode gamle seriell-porten?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Må si meg enig om at dette kortet ser veldig bra ut, men blir nok SLi for meg så jeg har muligheten senere. Det jeg ser også som negativt er vel at det ikke er optisk utgang for lyden (som jeg ser i allefall).

Har Gigabyte nå selv, og veldig fornøyd med det...

Lenke til kommentar
Tanken var at kortet var såpass dyrt at det var nesten en selvfølge med SLI til den prisen, men forstår reaksjonene og punktet er fjernet.

Enig at 1850 spenn var noe i stiveste laget for et kort uten SLi.

Btw, kunne dere ha testet DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D når dette kommer? Sikler litt på det kortet :)

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D VS. DFI Lanparty UT NF4 Ultra-DR

Det hadde vært noe :D

*Drømme om: High-end SLI-hovedkort-testen*

DFI sitt koster vel 1995.- kr .

Tenker da også litt på en annen tråd der det var snakk om hvor grusomt dyr Intelkortene er , men disse er jo ikke nevneverdig billigere da.

Link til DFI kortet.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5488

Lenke til kommentar
DFI sitt koster vel 1995.- kr.

Tenker da også litt på en annen tråd der det var snakk om hvor grusomt dyr Intelkortene er , men disse er jo ikke nevneverdig billigere da.

**har ikke lest denne tråden og vil ikke være negativ**

folk forstår hva man betaler ekstra for :thumbup: .....htt to the skies...........

Lurer MASSE på om ny bios vill ordne problemet med 270+ htt hos Gigabyte, skulle likt å se det nå 300+ før jeg velger det.

Har det støtte for "sas" også?

Endret av hamsterbom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...