DesertGlow Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 TEST: Gigabyte K8NXP-9: nForce4 Ultra Hovedkort med NVIDIA nForce4-brikkesett er nå i ferd med å innta markedet. Vi har kikket på et kort fra Gigabyte, som er basert på nForce4 Ultra-brikkesettet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
barvini Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Fin test Det kortet med SLi Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Flott test, men nForce4 er nok ikke noe for meg.. da må jeg bytte ut skjermkortet mitt skulle likt å sett nForce4 med AGP.. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det jeg skulle likt og vist var om det er mulig og bruke ALLe ATA ingangene (både p ata og s ata) på en gang, selv om kortet har alle de ingangene så betyr det ikke at alle kan brukes samtidig. Desuten går det sansynelig vis an og gjøre det om til et SLI kort, bare les her http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2322 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ser bra ut det der, men tror jeg hadde valgt det med SLI for noen grunker mer.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Layouten for kortet er nærmest ideell Bra du skrev nærmest ideell, da jeg registrerer samme "feilen" på dette som på tidligere kort fra dem, nemmelig den viften på kortet . Denne bråker noe ufyselig og er i tillegg plassert rett bak porten for grafikkort noe som gjør det umulig å skifte denne ut med passiv kjøling fordi denne da vil komme i veien for grafikkortet. Er det virkelig så vanskelig for dem å flytte denne en cm eller to, slik det er på Asus og MSI Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Det jeg skulle likt og vist var om det er mulig og bruke ALLe ATA ingangene (både p ata og s ata) på en gang, selv om kortet har alle de ingangene så betyr det ikke at alle kan brukes samtidig. Desuten går det sansynelig vis an og gjøre det om til et SLI kort, bare les her http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2322 blir vel littt vanskelig å gjøre gigabyte kortet om til sli, i og med at det bare har en pci-e x16 slot... Endret 19. januar 2005 av un0kai Lenke til kommentar
Gjest member-43066 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ehh, en ting jeg ikke får til å stemme er hvordan anmelder kan gi minus for manglende SLi støtte når det er et ULTRA chipset det er snakk om ... skal man ha SLi kjøper man HK'et med SLi støtte. I mine øyne kan jeg ikke se at man kan gi et minus for manglende SLi støtte når det aldri har vært ment at Ultra versjonen skal ha SLi i det hele tatt.... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Dere kan ikke gi kortet minus fordi det ikke støtter SLI! Det er jo et kort som IKKE skal ha SLI støtte. Dere kan ikke gi minus til noe som kortet i utgangspunktet ikke skal støtte. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Ok, 1. hvilken kontakt er dette ?? ser ut som skjerm kontakt jo... og 2. jeg har kjøpt et Gigabyte GA K8NS Ultra 939 med nF3 , og der er det og sånn 12v kontakt, må jeg ha i både atx strømledinig og 12v strømledning i hovedkortet ?? for tror ikke min northQ psu har det. Endret 19. januar 2005 av 2mass Lenke til kommentar
ymerguer Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det der er nok en seriell-port... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ønsker med 4 sett PCI-e porter, sånn som på SLi-hovedkortene(?). Men det finnes kanskje ikke så mange av de. AtW Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 skulle gjerne ha sett en sammenligning med tidligere Nforce chipset. Epz. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 En sammenligning med tidligere nForce-chipset er ikke så enkelt. nForce 1/2 var for socket A, noe som gjør en sammenligning umulig, mens nForce3 brukte AGP-kort. De testene vi har kjørt som ikke baserer seg på grafikk viser, som vi skriver, at forskjellene ligger på +/- 1%, noe som er innenfor feilmarginene i testprogrammene. Det betyr lik ytelse med nForce3. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Dere kan ikke gi kortet minus fordi det ikke støtter SLI! Det er jo et kort som IKKE skal ha SLI støtte. Dere kan ikke gi minus til noe som kortet i utgangspunktet ikke skal støtte. Endret: Villle ikke låte spydig. Men jeg er litt enig. Endret 19. januar 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Tanken var at kortet var såpass dyrt at det var nesten en selvfølge med SLI til den prisen, men forstår reaksjonene og punktet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-43066 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Tanken var at kortet var såpass dyrt at det var nesten en selvfølge med SLI til den prisen, men forstår reaksjonene og punktet er fjernet. Enig at 1850 spenn var noe i stiveste laget for et kort uten SLi. Btw, kunne dere ha testet DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D når dette kommer? Sikler litt på det kortet Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har kjøpt et Gigabyte GA K8NS Ultra 939 med nF3 , og der er det og sånn 12v kontakt, må jeg ha i både ATX strømledning og 12v strømledning i hovedkortet ?? for tror ikke min northQ psu har det. Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Fin test Elsket den bundlen 8 S-ata kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå