Gå til innhold

hjelp med oppgradering

hairball

Anbefalte innlegg

hei alle! takker for hjelp på forhånd!

jeg har et lite dilemma, i dag har jeg en xp2100 og et Abit NF7-S2 med 521 mb ram. har sett lenge etter etter en ny cpu, men det er litt vanskelig å skaffe socket a cpu for tiden, og synes disse sempron er noe dritt, savner de gamle xp athlon "xp3500", ingen som vet hvor jeg kan få skaffet det, har sett etter både nytt/gammelt?

Hvis det skulle være slik at jeg ikke finner meg noen ny cpu, så lurte jeg på å anskaffe meg s-ata harddisk(er disse noe bra/bedre) nytt gfx-kort(x800) og 512mb ram til, men kommer da min gamle xp2100 til å være veldig "bottleneck" eller vil dette funke sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei alle! takker for hjelp på forhånd!

jeg har et lite dilemma, i dag har jeg en xp2100 og et Abit NF7-S2 med 521 mb ram. har sett lenge etter etter en ny cpu, men det er litt vanskelig å skaffe socket a cpu for tiden, og synes disse sempron er noe dritt, savner de gamle xp athlon "xp3500", ingen som vet hvor jeg kan få skaffet det, har sett etter både nytt/gammelt?

Hvis det skulle være slik at jeg ikke finner meg noen ny cpu, så lurte jeg på å anskaffe meg s-ata harddisk(er disse noe bra/bedre) nytt gfx-kort(x800) og 512mb ram til, men kommer da min gamle xp2100 til å være veldig "bottleneck" eller vil dette funke sammen?

ikke for å legge no brems på planene dine, men JEG ville har spart litt penger og lagt det i nytt hovedkort og ny socket, i tilfelle du skla oppgradere senere :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...