Yonaz Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Hvilket sett ville derre kjøpt ? Sett 1 hovedkort cpu Sett 2 cpu hovedkort Siden cpu på sett 1 er på 1,8 ghz og nesten samme cpu på set 2 er på 2,0 ghz hvem er da best? Endret 19. januar 2005 av Yonaz Lenke til kommentar
sixx Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 jeg ville ha gått for winchester modellen Den yter omtrent helt likt, men den har litt bedre overklokkingsegenskaper(eller?) Så har den en socket med bedre muligheter Lenke til kommentar
Oswald Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Sett 1 nForce 4 er uten tvil best det har 2 minne kanaler, PCI-Express og har bedre ytelse, det er fremtidsrettet og cpu'er vil produseres til denne sokkelen i lang tid fremover. Sett 2 nForce 3 blir etterhvert helt utdatert. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Om du bør velge nforce3 eller nforce4 kommer an på hvilken type skjermkort du har. Jeg regner med du har et AGP skjermkort stående i din nåværende maskin, og om du vil bruke dette sammen med disse nye komponentene vil nforce3 være det du bør gå for. Derimot om du også skal slå til med et nytt skjermkort i samme slengen, vil et hovedkort med pci-e støtte være mer fremtidsrettet (hvorvidt man kan si dette om noe i databransjen). Jeg ville uansett valgt et socket 939 hovedkort uavhengig om du går for nforce3 eller nforce4, prisforskjellen er minimal og da kan du kanskje oppgradere cpu uten å måtte kjøpe nytt hovedkort når dette skulle bli aktiuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå