Gå til innhold

Hardiskfeil -hente ut filer

Anbefalte innlegg

Win xp mangler plutselig en fil for å starte opp, og jeg regner med at det er fordi HD min har fått en skade. Det skjedde nemlig rett etter at jeg flytta litt rundt på min XPC sn41g2...

Så:

Hvordan får jeg enklest mulig tilgang til filene mine for så å brenne cder eller flytte til annen maskin på nettverket? Tips anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

linux live CD...

men hvis du ikke har brukt det før kan det være litt vanskelig kanskje...

eller ta ut disken sette den inn i en annen PC og kopiere ut filene du trenger...

eller prøv å reparere installasjon med windows CD om det funker, så kopiere ut det du trenger (det har jeg aldri prøvd da... de to andre har reddet meg før i liknende tilfeller)

Lenke til kommentar

skal gå bra det, så lenge den Pcen du setter disken inn i kan lese filsystemet på disken din...

"mine dok" ligger under

C:\Documents and Settings\"brukernavn"\My Documents

eller noe sånt...

kan hende du må trikse litt med rettighetene til filene da, kommer vell litt ann på innstillingene du hadde, men det går sikkert bra... (har ikke hatt noe problem med det selv)

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar

:) Fint. Takk til deg også, KAS. Skal teste det også, som nummer 3, Linux er bra med at den metoden ikke roter mer med hd før jeg har fått tatt bækkøpp.

Dette skal jeg bli flink til, blir sikkert ikke siste gangen noe sånt skjer, selv om dette er første.

Lenke til kommentar

Dersom du bruker Knoppix har han Knoppert sjøl tenkt at det skal skrives minst mulig til disk. Derfor står harddiskene og evt. USB-tilkoblede minnepinner i "read-only". For å få skrivetilgang til diskene må man høyreklikke på disken og under "actions" velge å åpne for skrivetilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...