Gå til innhold

Cooler Master Stacker

Anbefalte innlegg

Eg lurte på å kjøpe dette kabinettet, men er litt usikker

det er jo et veldig bra kabinett (ser det ut som) men eg er litt usikker på om eg kjøper det dersom det veier masse..

så..

Noen som har peiling på hvor masse det veier? eg har sett forskjellig vekt.

Noen plasser skriver de 14kg andre 17kg, noen som har sett noe annet? evt. har kabinettet og veit ka som er rett?

eller noen som har noen andre forslag til kabinett som ikkje er tungt, funker med vannkjøling og har god plass til harddisker.

helst til under 1500,-

Takker for innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rammen er i stål, men platene er for det meste i aluminium. Du får med hjul dog, så vekten skal ikke være et stort problem. Er du bekymret for vekten er sikkert LianLi et 'bedre' valg.

Komplett skriver følgende:

Vekt m/emballasje: 10.00 kg (uten PSU)

Mitt Chieftec Dragon midikabinett er i stål og plast, og veier 13 kg uten PSU.

NB: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=363431

Lenke til kommentar
Må man ha svarte CD-rommer osv til dette kabinettet, eller får man kjøpt svarte deksler i front til dette kabinettet?

Man må ikke ha svarte drev, men det ser jo unektelig bedre ut :D Hvis du har hvite drev så kan du jo bare kjøpe litt matt sort lakk ;)

Det er også tungt med stor T. En god del tyngre enn mitt gamle Chieftech Dragon Medium kabinett. Nå flytter jeg aldri på maskinen så dette er ikke et problem for meg, men hvis man liker å dra på LAN o.l. så er ikke Stacker et kabinett å anbefale.

Bortsett fra vekta så er kabinettet helt suverent :thumbup:

Lenke til kommentar
Man må ikke ha svarte drev, men det ser jo unektelig bedre ut  Hvis du har hvite drev så kan du jo bare kjøpe litt matt sort lakk

Det er også tungt med stor T. En god del tyngre enn mitt gamle Chieftech Dragon Medium kabinett. Nå flytter jeg aldri på maskinen så dette er ikke et problem for meg, men hvis man liker å dra på LAN o.l. så er ikke Stacker et kabinett å anbefale.

Bortsett fra vekta så er kabinettet helt suverent

hehehe, var det jeg regna med, for jeg fant ikke noe på det lile søket mitt...

hater det der med farger som ikke passer til kabinettet osv menmen...

er så i tvil om jeg skal kjøpe dette nå eller ikke hvis vi får en god deal på det gjernnom denne tråden -> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=363431

*tenke, tenke* skal jo ikke ha maskin nå, men om få uker eller måneder :p

er villig til å betale max 1000spenn for kabinett, å da må vel dette være et bra kabinett for meg til den prisen?støtter jo BTX oxo som i å for seg er et stort pluss, siden jeg ikke gidder å bytte kabinett hver gang jeg skal oppgradere...

Lenke til kommentar

Tungt uten noe i, eller stappet fullt av stasj?

Lenke til kommentar

Tungt blir vel ting uansett ja... Herlighet man burde da ikke la litt tyngde stoppe seg... Å få litt ekstra trim ca 1 gang i måneden burde da ikke være noe problem! Om tårnet ditt veier 15 kg så burde man da virkelig greie å flytte litt på det...

Har et chieftec midi på rundt 14 kg selv, og en 21" crt som jeg har drassa rundt på en stund (OK, skal veeeldig gjerne innrømme at den 21" fort(!) blir veldig tung, men kassa er ikke noe problem...)

Tingen er... CM Stacker'n kommer gjennom som et knallers tårn, stilig design, kaldt, romslig og hvis du får det til under 1000-lappen (noe jeg inderlig håper vi gjør), så vil jeg påstå det er verdt det...

Lenke til kommentar
Har man mange disker i + Vannkjøling blir det vel tungt uansett hvilket kabinett det er.

Nettopp. :)

Jeg ser at det som står oppført hos Komplett umulig kan stemme, det ser ut som det veier 15 kg tomt, altså mer enn Chieftec-kabinettet mitt.

Lenke til kommentar

CM Stacker er jo langt ifra tungt...

En kompis kjøpte nettopp ny maskin og han fikk CM Stacker. Alt man kan skru løs fra det kabinettet veier jo nesten ikkeno'!

Jeg kan nesten gå god for at det ikke veier 15 kg tomt. Vi bar det hele veien fra Posten og hjem(2-300m)...Vi ville ha kjent det hvis det veide så mye som 15kg.

Endret av SpecialUnit69
Lenke til kommentar
CM Stacker er jo langt ifra tungt...

En kompis kjøpte nettopp ny maskin og han fikk CM Stacker. Alt man kan skru løs fra det kabinettet veier jo nesten ikkeno'!

Jeg kan nesten gå god for at det ikke veier 15 kg tomt. Vi bar det hele veien fra Posten og hjem(2-300m)...Vi ville ha kjent det hvis det veide så mye som 15kg.

Hadde du prøvd å bære f.eks et Tt Tsunami da hadde du kjent hvor tungt Stacker er :)

Jeg har et Stacker kabinett, og det er tungt. Hadde et Cheiftech Dragon Medium før, og stacker er vel hakket tyngre

Lenke til kommentar

Har et chieftec big tower akkurat nå, og det veier en del... Snakk om 15 kg uten innmat...

Men det er høyt... stackeren er en del lavere, så regner med det blir litt lettere å bære, på en måte.. Hvis ikke, så følger det jo med geniale hjul.. :)

Tror også stackeren har godt moddepotensiale, angående å skifte ut diverse stål i aliminium... Skal nok ikke se bort ifra at det dukker opp en tråd snart: "Hvordan gjøre stacker til en lettvekter" :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg mottok min CoolerMaster Stacker fra komplett.no i går.

Kabinettet veier 10 kg, ikke mer, uten PSU.

Jeg har tenkt å ha mye disker i mitt kabinett (og har dermed kjøpt 3 stk ekstra 4-in-3-moduler), og har dermed demontert frontdekselet for 3.5" enhet og frontdekselet med usb/firewire-porter og powerknapp. Powerknappen skal moddess inn en annen plass. I denne forbindelse er jeg på jakt etter to stk frontdeksel slik at maskinen blir seendes fin ut fra front. Hvis det er noen som har en eller to slike til overs og vil selge dem for en liten slant hadde jeg satt pris på om dere kunne sende meg et PM.

For å svare på spørsmålet om hvilken dimensjon viften i sidedøren er, så er det en 80x80mm slot.

-_Mist_

Nybakt Stacker-eier

Lenke til kommentar
Eg lurte på å kjøpe dette kabinettet, men er litt usikker

det er jo et veldig bra kabinett (ser det ut som) men eg er litt usikker på om eg kjøper det dersom det veier masse..

så..

Noen plasser skriver de 14kg andre 17kg, noen som har sett noe annet? evt. har kabinettet og veit ka som er rett?

eller noen som har noen andre forslag til kabinett som ikkje er tungt, funker med vannkjøling og har god plass til harddisker.

helst til under 1500,-

Takker for innlegg.

Thermaltake sitt va8000 http://www.thermaltake.com/xaserCase/armor...a/va8000swa.htm

veier bare 7.5 kg og er samme størelse. jeg synes det er kulere men det er min mening.

Lenke til kommentar
Eg lurte på å kjøpe dette kabinettet, men er  litt usikker

så..

helst til under 1500,-

Takker for innlegg.

Thermaltake sitt va8000 http://www.thermaltake.com/xaserCase/armor...a/va8000swa.htm

veier bare 7.5 kg og er samme størelse. jeg synes det er kulere men det er min mening.

Vet du om en norsk webhop som selger dette kabinettet?

Hvis ikke, hva tror du er prisantydningen på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...