Gå til innhold

Komplett- Kan jeg ikke legge til ordre i en fors.?


Anbefalte innlegg

- Jeg har en bestilling på bigwater tilbudet som venter til 5/2.

- På denne ordren handlet jeg også litt ekstra varer samtidig som takk for tilbudet.

- Bestillingen ble betalt med mastercard.

- Orderen står kun som bekreftet når jeg ringte.

 

Derfor kunne jeg tenke meg å legge på flere varer på denne naturlig nok, etterhvert hvis gode tilbud dukker opp!

 

Fant en vare jeg kunne tenke meg og ringte komplett, men det var ikke så lett?

 

Scenrario 1:

Jeg har aldri opplevd dette før, men nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne føre på varer på en ordre som var betalt med visa/mastercard?

 

Jeg fikk beskjed om at den måtte måtte stå med oppkrav forsendelse?

Ok jeg kan forstå at det kan bli tull med kortbetaling etc.

 

Men da spurte jeg heller om...

 

Scenario 2:

Om jeg kunne handle flere varer som en ny ordre og betale den med kort og få de sendt på samme forsendelse.

 

Det gikk ikke pga. pakking. Ok, kan forstås, men? Har ikke dette skjedd før at man får gjort det?

 

Jeg har aldri, kjøpt på oppkrav og har kjøpt varer i snart 10 år. Er det noen andre

som har opplevd det samme? Jeg har aldri hatt problemer på Netshop eller MPX med slike ting?

 

Scenario1 forstår jeg, men Scenario2?

 

NB!

Det må sies at hvis man handler på kreditt eller oppkrav så stiller man seg friere til å påføre/bytte/fjerne varer på en ordre, så jeg forstår den.

 

Men hvis vil tilføre en vare ved at man lager en ny ordre, betaler med kort og velge "hentes på lager". Så burde det gå å tilføre 2 ordre på samme levering. Spesielt når man venter så lenge på en vare.

 

Eller er jeg urimelig da?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært ute for lignende, og har forstått det slik at hvis du betaler med VISA/Mastercard eller lignende kort,

så er ordren LÅST!

Dette har INGENTING med at butikkene, i dette tilfelle Komplett, gjør dette for å "være vanskelig",

men de kan ikke/har ikke lov til å forandre på slike ordre!

 

Dette er som sagt slik jeg har forstått det... :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener heller ikke at de er vanskelige. Se hva jeg skriver :)

 

Jeg spør om jeg kan lage en ny ordre, betale denne med kort og få begge ordrene sendt på samme forsendelse.

 

Det har ingenting meg hvordan man betaler å gjøre, men hvorvidt man kan sende 2 ordre som samme forsendelse ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg lurer og på noe med deres ordre system. Angående Bigwater vannkjøling deres som var på tilbud. "gsn" her på forumet har en vannkjøling som ble bestilt men han ombestemte seg etter han hadde fått bekreftet og alt, så han sa seg villig til å selge sette til meg. Han var ikke så trygg og sende i oppkrav så vi sente en mail til komplett, der man spurte om man kunne overføre vannkjølings "ordren" til meg med samme pris. Svaret var " Hei! Vi klarer dessverre ikke å spleise to ordre". Hva pokker har spleising med dette å gjøre*? Er det ikke bare for komplett å slette ordren hos han og sette en ny til meg med tilbudspris ?

Lenke til kommentar

Joda skjønner det.

 

Men jeg ber ikke om å slette noe heller, bare få sendt flere ordre på samme frakt... Ellers unngår jeg å bestille flere varer da jeg heller kan se ann om jeg får det billigere et annet sted, siden det blir 2 frakt uansett.

 

Spurte også om å få sendt den som BP dør-dør, ikke et must, men det er enklere siden jeg mottar alle pakker på jobben.

 

Men det viktigste var om jeg kunne bestille flere varer på en ny ordre og få det sendt i samme levering som Bigwater.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nei, jeg mener heller ikke at de er vanskelige. Se hva jeg skriver :)

 

Jeg spør om jeg kan lage en ny ordre, betale denne med kort og få begge ordrene sendt på samme forsendelse.

 

Det har ingenting meg hvordan man betaler å gjøre, men hvorvidt man kan sende 2 ordre som samme forsendelse ;).

Det burde vært mulig å "spleise" kortordrer, spesielt når en finner småting og legge til en større (flere varer i ei eske), aner ikke hvordan porto blir reknet om det er over og under 10 kg i et kolli som hos Posten på Norgespakker for private for Servicepakker som ofte blir sendt. At ordre 2 blir kun vareverdi betalt, bruker frakta fra "hovedordren". Endret en korthandel hos PS Data, men grei beskjed i teksten: Varene gikk ut i handlevogn og prisene blir oppdatert til dagens - kjedlig for spesialtilbud og varer som ikke er på lager. Fikk et tilbud om å spleise et par Visa-ordrer , men få de i oppkrav - øker frakta med 45,-? , men slipper 2 frakter a. ca. 80,-

Visa / nettbutikken bruker litt tid (et døgn..) å gjøre midlene tilgjengelig selv om de er på konto hele tiden, når en nettordre blir sletta / omgjort med dagens løsning.

Lenke til kommentar

Jeg ringte komplett på mandag for å sjekke om alt var i orden med bestillinga mi,alt var på plass bortsett fra et par kabler. Jeg avbestillte da kablene og i samme slengen la jeg til en 3500+ prosessor på bestillinga jeg hadde inne.

Han begynte å sette opp en ny ordre med alt som var på den gamle, og la til prosessoren.

Problemet var ikke å legge til noe, men at noen av delene "ikke var på lager lenger"!!

Resultatet ble at prosessoren blir sendt for seg selv... :(

Lenke til kommentar

For snart et år siden bestilte jeg et Aopen kabinett fra MPX, og betalte med VISA.

Senere på kvelden fant jeg ut at jeg også ville ha et frontpanel med lyd, USB og firewire,

prøvde først å forandre den første ordren, noe som ikke gikk, lagde en ny ordre med en merknad "se mail", og sende en mail med spørsmål om de ikke kunne sende de samlet for at jeg skulle slippe ekstra frakt.

Fikk svar neste dag om at de ikke hadde noen mulighet til å forandre VISA-ordre, heller ikke legge to ordre sammen, men kunne hilse fra(husker ikke navnet på selgeren) neste gang jeg bestilte noe fra de, så skulle jeg få gratis frakt!

Så en stund etterpå bestilte jeg et Abit NF7-S v2.0, som jeg fikk gratis frakt på! :D

Lenke til kommentar
Ravenlord skrev 21/01/2005 : 09:03

  Sente jo link til komplett for 2 dager siden. De er visst ikke villige til å svare.

Villige er vi, men det har vært "litt" hektisk i det siste med besvarelser ifbm vannkjølingstilbudet...

 

Mange forskjellige spørsmål her, skal forsøke å besvare de fleste:

 

1. Kan man legge til varer på en ordre (oppkrav/kreditt)?

Funksjonaliteten for dette kommer i løpet av ikke så lang tid (ikke spør om nøyaktig tidspunkt) :)

 

2. Kan man legge til varer på en kredittkortordre ?

Vi har ikke mulighet eller lov til å endre på disse manuelt. Klager på det kan sendes kortselskapene, men vi forstår faktisk hvorfor (trygghet for kundene).

 

For de som ønsker litt mer informasjon kommer dette av at vi krever en personlig kode ifbm kortbetaling (CW2). Det er best for alle parter at kun kundene har denne koden. Imidlertid er det mulig at vi skal la det bli mulig for kundene å gjøre dette selv på litt sikt.

 

3. Kan man "slå sammen" to ordre og få en frakt/leveringstid ?

Foreløpig er dette ikke mulig, men noe vi har vurdert. Imidlertid innebærer dette at en ordre da må vente på den andre, slik at leveringen vil bli tregere...

 

4. Kan jeg legge en ny ordre på varer som er "for" populære (eks. Big Water til gunstig pris) for å ta med noen flere varer og slette den opprinnelige ordren ?

Klart du kan (vi må gjøre det for deg for å gi riktig pris), men da havner du bakerst i køen (og dermed går det ikke med kredittkort)... Vi leverer etter et førstemann til mølla-prinsipp. Legger du en ny ordre havner du sist i køen. På Big Water som er så populære ville ikke jeg tatt sjansen, men klart du skal få lov :)

 

5. Kan man overføre ordre fra en person til en annen (eks. Ravenlord) ?

Klart du kan, men da havner du bakerst i køen (se ovenfor).

 

Flere spørsmål ?

Lenke til kommentar

Jeg syntes komplett.no fortjerner en stor applaus når det gjelder besvarelser, både her og på direkte support.

 

Tenke seg til at et seriøst firma som dette tar seg tid, til å svare på forum og lignende er ikke noe man kan forvente.

 

Det har aldri vært noe problem å handle hos komplett.no. Jeg er en av de sitter som innkjøps ansvarlig på it utstyr på jobben, og kjøper mange varer på komplett. Det er aldri noen problemer med å få kontakt, svar på det man lurer på eller rett og slett få byttet varer.

 

Takk for at dere tar dere tid til nettopp dette. (og takk for billig vannkjøling :) )

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med svarene Komplett.no.

Takk for at dere tok dere tid til de. Ble god klarhet i hvordan alle tingen er. :thumbup:

 

Kan jeg stille et lite tilleggspørsmål, som dere besvarer kun hvis du har tid?

3. Kan man "slå sammen" to ordre og få en frakt/leveringstid ?

Foreløpig er dette ikke mulig, men noe vi har vurdert. Imidlertid innebærer dette at en ordre da må vente på den andre, slik at leveringen vil bli tregere...

Er det noe som vil bli innført? Årsaken til at jeg lurte på det er fordi jeg venter på Biwater++ ordren som ligger til 5/2 og kunne godt tenke meg å bestille flere varer på en ny ordre som da evt. ble levert til meg sammen med Bigwater++.

 

Om jeg må vente på alt gjør meg ikkenoe så lenge ekstra frakt er spart :-).

 

Ellers takk for alle svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Ravenlord skrev 21/01/2005 : 09:03

  Sente jo link til komplett for 2 dager siden. De er visst ikke villige til å svare.

Villige er vi, men det har vært "litt" hektisk i det siste med besvarelser ifbm vannkjølingstilbudet...

 

Mange forskjellige spørsmål her, skal forsøke å besvare de fleste:

 

1. Kan man legge til varer på en ordre (oppkrav/kreditt)?

Funksjonaliteten for dette kommer i løpet av ikke så lang tid (ikke spør om nøyaktig tidspunkt) :)

 

2. Kan man legge til varer på en kredittkortordre ?

Vi har ikke mulighet eller lov til å endre på disse manuelt. Klager på det kan sendes kortselskapene, men vi forstår faktisk hvorfor (trygghet for kundene).

 

For de som ønsker litt mer informasjon kommer dette av at vi krever en personlig kode ifbm kortbetaling (CW2). Det er best for alle parter at kun kundene har denne koden. Imidlertid er det mulig at vi skal la det bli mulig for kundene å gjøre dette selv på litt sikt.

 

3. Kan man "slå sammen" to ordre og få en frakt/leveringstid ?

Foreløpig er dette ikke mulig, men noe vi har vurdert. Imidlertid innebærer dette at en ordre da må vente på den andre, slik at leveringen vil bli tregere...

 

4. Kan jeg legge en ny ordre på varer som er "for" populære (eks. Big Water til gunstig pris) for å ta med noen flere varer og slette den opprinnelige ordren ?

Klart du kan (vi må gjøre det for deg for å gi riktig pris), men da havner du bakerst i køen (og dermed går det ikke med kredittkort)... Vi leverer etter et førstemann til mølla-prinsipp. Legger du en ny ordre havner du sist i køen. På Big Water som er så populære ville ikke jeg tatt sjansen, men klart du skal få lov :)

 

5. Kan man overføre ordre fra en person til en annen (eks. Ravenlord) ?

Klart du kan, men da havner du bakerst i køen (se ovenfor).

 

Flere spørsmål ?

Jeg har tid til å vente.

Lenke til kommentar
Ravenlord skrev 21/01/2005 : 09:03

  Sente jo link til komplett for 2 dager siden. De er visst ikke villige til å svare.

(klipt)

4.(klipt)Vi leverer etter et førstemann til mølla-prinsipp. Legger du en ny ordre havner du sist i køen. På Big Water som er så populære ville ikke jeg tatt sjansen, men klart du skal få lov :)

 

5. Kan man overføre ordre fra en person til en annen (eks. Ravenlord) ?

Klart du kan, men da havner du bakerst i køen (se ovenfor).

 

Flere spørsmål ?

Jeg har tid til å vente.

Slik jeg forstår det havner du bakerst i køen, og altså ikke blant de 200(198) som får settet for 398,- :ermm:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Hei

 

Angående ordre med kredittkort så gjorrde jeg det enkelt når jeg bestilte med kredittkort.

 

Jeg bestilte først 10 varer på mastercarden, dagen etter fant jeg ut at jeg ville ha 3 exstra varer og ville ha det sendt sammen med det andre.. Det gikk ikke å endre ordre.

 

Da avbestilte jeg første ordre og la samme ordre+ 3 extra tingene i kurven og betalte med kredittkort.. Spart litt på portoen og jeg var happy, men tar lenger tid før de får sendt ut varen da..

 

Jeg er som regel slik at jeg bestiller noe og dagen etter finner jeg ut at det hadde vært kjekt å hatt og dagen deretter finner jeg noe annet jeg har lyst på, så muligheten til legge sammen ordrene til en og spare porto hadde vært glimrende, men det går vel ikke med kreditt kort igjen :(

 

RScue

Lenke til kommentar
Foreløpig er dette ikke mulig, men noe vi har vurdert. Imidlertid innebærer dette at en ordre da må vente på den andre, slik at leveringen vil bli tregere...

Ikke ta dette som kritikk.

 

Men jeg opplever til stadighet at det tar et par dager ekstra i forhold til andre leverandører før dere leverer varene. Så lageret dokkers er litt trege i forhold til andre er min oppfattelse. Jeg har forståelse for at vi kan skylde på julestria og nyttår i denne omgangen. ;)

 

Det jeg vil frem til er at en eller 2 dager ekstra pga spleising av 2 ordre til en pakke ikke vil medføre til en betraktelig økning av ventetid for den enkelte kunde uansett.

 

 

PS:

Vil dere ha hjelp til lage et gjennomførbart system for dette, så må dere føle dere frie til å ta kontakt. Jeg sitter til daglig å løser slike problemstillinger.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...