Gå til innhold

Ny maskin - kompromisser

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skal finne en ny maskin til en kamerat av meg og det står mellom tre maskiner, nemlig:

Netshop notebook 1557ALS - kr 9 995,00

Aopen 1557 - kr 9 995,00

Compal CL56 - kr 10 395,00

Compal CL56 har jeg selv og er godt fornøyd med den. Spørsmålet mitt er vel hvordan servicen fra Digital Impuls er. Jeg er veldig godt fornøyd med Netshop sin service og foretrekker å handle hos dem, men synes tilbudet er bedre hos Digital Impuls.

Maskinen skal brukes som studentmaskin med lite spilling. Hovedfokus er på lagringsplass, egentlig. Jeg tror likevel det vil være fordel å investere i en maskin med 9700, mtp at alt annet kan oppgraderes.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet hos Digital Impuls flere ganger og har definitivt ikke noe å utsette på servicen.

Jeg opplevde bla. at en disk røk på en Elitegroup Green kort tid etter at jeg hadde fått maskinen, hvor de bare sendte meg en ny disk uten spørsmål.

Du får lett tak i de på telefon og de løste i alle fall de problemene jeg har hatt veldig fort og greit

Lenke til kommentar

Jeg er fast kunde hos Digitalimpuls ettersom jeg ikke bor langt unna. Dvs. jeg har aldri bestillt hos dem på nett, men er innom butikken og kjøper datautstyr hos dem innimellom, alt fra CPU, til hovedkort, minne osv osv.

Du finner ingen andre butikker hvor kunnskapsnivået er på supernerd-nivå på linje med Digitalimpuls, nærmeste du kommer er Netshop. Digitalimpuls har også ekstremt god service på linje med Netshop.

Men som sagt, jeg vet ikke hvordan de er på netthandel.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok sagt at netshop sin var håret vassere

Digitalimpuls:

Prossesor:

Intel Pentium M 725 1.6GHz 2MB Cache

Minne:

512MB DDR , Maks 1024MB

Harddisk:

40 GB 5400rpm

Optisk:

CD-R/RW DVD Leser

Skjermkort:

ATI Radeon 9700 64MB

Skjerm:

15" SXGA+ 1400x1050

Netshop

CPU: 1,7GHz Intel Pentium M "Dothan" prosessor

Minne: 512MB DDR SO-Dimm PC-2700

Harddisk: 60GB 5400RPM

CD-Enhet: Kombinert 8x DVD-leser og CD-brenner med 24x hastighet på CD-R og 8x på CD-RW.

Skjerm: 15" SXGA+ skjerm, oppløsning inntil 1400x1050

Skjermkort: ATI 9600 64MB

Både prosessor og HD er større/raskere på netshop.....

9700 vs 9600 skjermkort akter ikke jeg å kommentere, det får noen andre ta....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
9700 vs 9600 skjermkort akter ikke jeg å kommentere, det får noen andre ta....

Er greit å ha 9700 med tanke på at skjermkortet ikke kan byttes ut. Det andre kan man alltids oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...