Gå til innhold

Avtapping og 1048 spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg driver og snekrer sammen litt vannkjøling her, og har et par spørmål til dere med erfaring;

Bråker Eheim 1048 alltid?.

Tenker da ifht denne modden av impelleraksel, har en akvariepumpe av samme type som aldri har laget lyd (det er da ikke en 1048), og gidder ikke modde en ny pumpe om det er et problem som bare "kanskje" kommer :)

Det andre jeg lurer på er om dere har laget systemer for avtapping av annlegget, og i så fall hvordan (vurdere et T- stykke med kran, men vil gjerne høre andres ideer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bråker vel ikke alltid.

Men jeg tror ikke du skal regne med å slippe unna en mod, spesielt om mottrykket baller seg på. Noe det gjerne gjør med mange av dagens ( trange) blokkløsninger. Enda mer aktuelt vil det nok bli om du kjører flere blokker i serie, noe som er svært vanlig.

For å tappe ned anlegget, bruker i alle fall jeg en plastflaske med tut, og suger vannet ut av tanken med den. Det har alltid fungert helt greit, og derfor nevner jeg den som et alternativ til "T"-løsninger for avtapping.

Lenke til kommentar

Ok, Skrue flott med gode svar!

Da fikser jeg pumpen med en gang, er jo tross alt enklere nå enn siden.

Jeg har (foreløpig) 3 blokker, som alle er i serie så da annser jeg meg for å være i "faresonen" for å få dette problemet.

Takker for tappetips også, ser at jeg vil kunne få vannet ganse greit ut av min tank også :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...