Spaz Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Nå har ATI lansert nye ofisielle drivere til alle Radeon kort. De nye driverne er de første i en ny serie som heter "Catalyst" (nesten som nVIDIA's detonator drivers :smile: ) Denne første driveren i Catalyst serien er versjon 02.1 og har en god rekke forbedringer. Du kan lese mer om driverne her: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzEy Driverne kan hentes ned fra ATI's hjemmeside http://www.ati.com Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Jeg er eier av et Ati 8500-kort, og ble opprømt og glad i går morges når jeg så catalyst-nyhetene. I dag, når driverne er installert og ting har roet seg litt ned, er det klart at heller ikke disse driverne er fri for til dels grove mangler. (Les mer i en tråd som går på http://www.rage3d.com/ ) Personlig har jeg ikke så mange forskjellige spill (Morrowind, UT2.5(Quake3-mod), div. quake3-baserte spill), og de jeg spiller jevnlig fungerer tålelig i 1600x1200 med dette kortet, med unntak av GTA3. Jeg håpet derfor på en liten ytelsesforbedring på dette spillet. Men catalyst-driverne har en feil, som gjør at tåke i spillet blir til en hvit grøt. Det ser også ut som om ytelsen har gått litt ned i spillet. Hvis du vil rette opp dette må du installere en tweaker, som gjør ting du ikke aner i driverregistret. Alt jeg vil ha er et godt altmulig-kort, ikke en tweaker som jeg må tilpasse til hvert enkelt spill etter som. Jeg kjøpte Ati 8500 pga. bedre 2d-ytelse enn Nvidia, men jeg skal jammen tenke meg om før jeg skal ha kort neste gang. [ Denne Melding var redigert av: Maroder_S på 2002-06-14 13:05 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Jeg har også problemer med GTA3, med den tjukke tåken du snakker om. Men GTA3 er i seg selv så buggete spill at jeg ikke gidde å prøve å fikse det. Da lar jeg heller være å spille det til det er blitt fikset i nye drivere eller patch til spillet. Når det gjelder 2D ytelse har jeg faktisk lest endel tester i forskjellige blader som sier at ATI ikke har verdens beste 2D ytelse, men blir overgått av mange Geforce kort. Det som du sikkert mente å si er at du kjøpte ATI pga bildekvaliteten i 2D. Den er nemlig helt suveren. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Ja, jeg mente billedkvaliteten, det var uvanlig upresist formulert av meg :smile:. Ja, GTA3 er jo svært bøggy, av og til låser det maskinen min! Det får meg til føle at maskinen min er skitten, men det er vel bare det spillet da. Bortsett fra at Morrowind også låser maskinen av og til. Men det er visst litt bøggy det spillet også, så. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 eg har ikkje prøvd dei nye driverane fordi eg er fornøyd nok med dei eg har og det er lite å hente at dere klager på at ATI er fullt med tull fatter eg ikkje, har ikkje hatt nokon problemer siden eg fekk det Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: siDDIs skrev (2002-06-14 17:24):eg har ikkje prøvd dei nye driverane fordi eg er fornøyd nok med dei eg har og det er lite å henteat dere klager på at ATI er fullt med tull fatter eg ikkje, har ikkje hatt nokon problemer siden eg fekk det Ikke jeg heller. Ikke en enste bug i alle de testene og spillene jeg kjørte det på. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Kanskje dere burde inkludert info om hvilke driverversjoner dere bruker, hvilke spill dere spiller osv, ellers er jo ikke kommentarene deres så _veldig_ interessante... Dessuten er det ubestridelig faktum at Ati ikke kan å skrive installasjonsprogram, og spesielt ikke deinstalleringsrutinene. Det ligger igjen rester overalt i registret etter at man har deinstallert en Ati-driver, og man må fjerne dem manuelt før man installerer en ny en for å være sikker på at restene ikke ødelegger for den nye installasjonen. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Jeg brukte den driver versjonen som var den første som hadde Antialiasing. Husker ikke navnet ,men denne fungerte fint i alle spill jeg testet den i. (ut , serious sam , q3 , Cmr2 ,insane,prorally2001 ,black and white) Kommer ikke på fler ,men jeg spilte de spillene som var vanlige og jeg hadde ingen bugsø Lenke til kommentar
Toset Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Synes de nye driverene er konge jeg! Gikk opp fra ca. 8100 til 8400 i 3dMark 2001SE bare ved å innstallere Catalyst. Meget positivt! Har lagt på samme score fra 6025 driverene opp til 6071, men nå endelig kommer et nytt ytelseshopp. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 fikk ødelagt grafikken i gta3? det er ei grå suppe overalt og helt umulig å se mer enn 5 meter foran seg jo? må prøve å legge det inn på nytt bare for å skjekke. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Jeg har 6-13-10-6071 driveren og jeg får ca 8500 poeng på standard hastigheter. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Jeg har ATI 8500, har ikke hatt et eneste problem. Bruker også de nyeste driverne. Eneste jeg har noe å si på er at det hakker littegran innimellom i morrowind, og det skal det ikke. Her er specsene mine: AMD 1400/266@1533 samsung PC2100 256MB RAM ATi 8500, 3,6ns WD 80GB HD Hercules Fortissimo 2 Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: dominizer skrev:Gikk opp fra ca. 8100 til 8400 i 3dMark 2001SE bare ved å innstallere Catalyst. Har lagt på samme score fra 6025 driverene opp til 6071, men nå endelig kommer et nytt ytelseshopp. Jeg startet med 604* driver og testet endel opp til 6071. Fikk 8400 på den første jeg testet(604*) på en nyformatert maskin. De neste jeg testet fikk jeg først 8200 og så så vidt over 8100. Nå har jeg hatt en ny formatering av maskinen for å teste de nye driverne(6094). 8029 poeng!!!! WTF. Merker jo ikke noe i spillene jeg spiller, men skjønner ikke at det går nedover med de nyeste driverne! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Nå har ATI sluppet ut en Direct3D patch som retter opp den tjukke tåken i GTA3. http://www.warp2search.net/article.php?sid...=thread&order=0 Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg får ikke bort den kjukke tåken med den patchen jeg :sad: Installerte 6071 nuh i stedet :/ Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Har du prøvd å skru av "trails" i grafikkinstillingene i GTA3? De hjelper visst for noen (tåken forsvinner) Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Har du prøvd å skru av "trails" i grafikkinstillingene i GTA3? De hjelper visst for noen (tåken forsvinner) Forøvrig har det nå kommet et nytt sett med LADs "leaked ATI drivers" Gå til http://www.rage3d.com for mer info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå