Gå til innhold

Skulle legge inn XP Pro SP2, problemer !

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg fikk låne Win XP Pro av en kompis. Jeg skulle nemlig formatere fordi pcn min ikke fungerte som den skulle og tenkte at jeg kunne gå vekk fra home og over til Pro. Men etter installasjon av Xp pro, som gikk helt fint, (ingen feilmeldinger) og jeg da skulle restarte for så å komme inn i windows fikk jeg en meny opp om jeg ville starte i safe-modus, safe-modus med nettverk, command promt eller vanlig oppstart.. Jeg prøvde alle sammen, men ingen av dem fungerte og pcn bare restarte seg og kom inn i samme menyen igjen. Det hele ble til at jeg formaterte og la inn min home edition igjen. :roll:

Noen som vet hva feilen kan være ?

Dette er en Dell maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må vel kanskje legge til at han har lastet det ned og brent det på cd.. men det funka for han ihvertfall. Og broren hans

Ja, da er det jo mye mer lovlig, he-he :w00t:

:blush:

Lovlig eller ikke, det funker ikke ! :cry:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

perpyro har rett,

Få tak i en legitim lisens du.

Det er relativt små forskjeller på Home og Pro

Home Pro

RAM 2GB 3GB med boot switch

CPU 1 2

FS FAT32 NTFS (og FAT32 selvsagt)

det var en del mer, for det meste sikkerhetsgreier, men husker ikke lenger... men det er ikke noe jeg tror du får noen problemer med.

forresten, i Windows Server er det mulig å ha mer en 4BG RAM på Intel Pentium prosessorer, fordi Intel prosessorer har "Physical Address Extension"

leste om den i Intel Instruction Set Referance i CPUID instruksjonen.

...Ikke det at jeg foreløpig trenger mer en 1 GB RAM...og innen den tid har jeg nok 64 bit prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...