Hedonism Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Jeg har fått følgende tilbud på en bærbar PC! Toshiba Portégé 3110CT Mobile Pentium II 300 MHz 19,8 mm tykk 1,42 kg 10,4" polysilikon TFT-skjerm (800 x 600) 64-128 MB SDRAM 6 GB harddisk Litium-ion-batteri (3,2 timer) Ekstern 20x CD-rom Ekstern Diskett-stasjon Ekstern I/U-adapter for nettverk for tilkopling til Ethernet, ekstern skjerm, skriver, COM-port og mus/tastatur Denne vil koste meg 5000 kr, fra min arbeidsgiver (arbeider hos en større elektro-kjede). Den har aldri vært i bruk, og jeg fant den på lageret for ca en uke siden. Den har trolig ligget der i ca. 2 år (utrolig nok uten å bli oppdaget), og den er aldri blitt tatt i bruk. Arbeidsgiveren min har gått ut i fra at den var stjålet, så verdien av maskinen da den ble kjøpt inn (ca. 21000 kr) er allerede blitt bokført som tap for bedriften. Jeg liker størrelsen på maskinen svært godt, og skal kun bruke den hovedsaklig til å skrive dokumenter i Word, og til å sende/motta mail når jeg er på farten. Er dette en bra, ok eller dårlig pris på en maskin som dette? Er det noen som har noen erfaring, god eller dårlig, med den aktuelle maskinen? Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Her kan du f.eks sammenligne prisen på den Toshibanen opp mot andre i samme ytelsesklasse: http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cg...NO/QXL/CT/2537/ Håper dette hjelper det. jeg synes selv at 5000 var drøyt for en så gammel bærbar pc. Det at den er stjålet, eller bortglemt av bedriften din skal ikke gå utover deg, denne burde du få for kanskje 2-3500,- Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 [ Denne Melding var redigert av: escobar på 2002-06-15 19:05 ] Lenke til kommentar
ossa Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 jobber du på elkjøp fana i Bergen? Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Hei, jeg har nøyaktig en slik maskin og den er så å si nesten ikke brukelig til noe som helst. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Pc-utstyr som er så gammelt har en "fastsatt" pris på 1000,- i bedriftssammenheng. Så her synes jeg ikke tilbudet er særlig godt. Du får jo nye bærbar-pc'er for bare det dobbelte. Ville ikke betalt mer enn en tusing, ihvertfall. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Til ditt bruk, Word og e-post holder den fint. Sjekk om det er USB porter på den, da er det lettere å kople til utstyr. Siden den er ubrukt kan du gi et par tusen for den, men ikke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå