stoffix Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 på skolen så holder jeg på med forsterker bygging i valgfag, og jeg har ikke særlig lyst til å lage toppen, så jeg begynte jo selvfølgelig å tenke/snakke om å putte vindu i toppen... den idè'en likte (dessverre?) læreren veldig godt, og selvsagt liker jeg den også, og det blir jo litt ekstra smisk.. så, det blir jo selvfølgelig varmt inni der, jeg mener å huske at plexi ikke var så bra hvis det blir varmt, og at lexan da var mye bedre... så hva er best, plexi eller lexan? og hvor får jeg det billigst i oslo? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Plexi funker bra og er billigst. Lexan er dyrt men meget bra. Du får det hos en glassmester. Du må nok ringe rundt for å finne den billigste prisen. Glassmestere i oslo: http://www.gulesider.no/gsi/search.do?sort...%22+glassmester Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 såå... plexi tåler varme bra? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 såå...plexi tåler varme bra? Ja Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Der jeg kjøper lexan koster det 600 kroner for en kvadrat i 3mm (er d ikke så dyrt det) Det jeg lurer på er om noen vet hva ca. prisen for samme mål i plexi er Edit: mekka på en setning Endret 20. januar 2005 av Pain193 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 noen som vet om glassmesteren kan bøye plexien for deg? evt, hvordan bøyer man 2mm plexi? det er det jeg skal kjøpe, jeg har fått tak i noen mål, men jeg skal skaffe resten i morra... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Plexi er lett å bøye hvis du varmer den opp, for eksempel med varmluftpistol. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 joa.. hm.. men da må jeg først skaffe det, for de har det ikke på skolen.. forresten, krympestrømper, det er varmluftspistol man bruker for å krympe de, eller? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Plexi får du kjøpt på Clas Ohlson, og kan varmes i ovnen på lav varme.. Trenger ikke varmluftpistol for det.. Noen krympestrømper skal varmes, men ikke alle.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 det som er på clas er for lite, og det får ikke plass i ovnen ved riktig størrelse... jeg skal skaffe må senere i dag... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 jeg prøver å huske hvor jeg kjøper plexi, plastkompaniet tror jeg det heter, det er billig!! kan kjøpe småbiter og større biter for kilopris, veldig rimelig! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er heldig å får lexan og plexi gratis fra jobben til pappa. Det fine med lexan er at den tåler sinnsykt mye. Plexi derimot er enklere å bøye og ordne på. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 er hann glassmester? kan du finne noen ca priser til meg? bla.a. for et hull, og to bøyinger... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Han jobber som sikkerhetssjef i rødekors automatene de bruker lexan til å sikre automater blandt annet men greit å ha en far med slik jobb.. ekstern psu projektet mitt blir sponsa derfra også deler og slikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå