Gå til innhold

Skjermkort med video inn (VIVO)

sverre30

Anbefalte innlegg

Jeg har et analogt videokamera, men mangler video inn på mitt radeon 9700 kort.

For å få analoge signaler fra videokamera og inn i pc må jeg enten koble det via et digital kamera som jeg ikke har, bruke en "converter" som jeg ikke vet hvem,hva eller hvor å skaffe eller jeg kan kjøpe et VIVO skjermkort.

Det stemmer vel at jeg kan bruke VIVO kort, eller video inn til å lagre analoge signaler fra kamera inn i pc ?

Da kommer spørsmålet;

Jeg ønsker ikke bruke for mye på et slikt kort, kun rundt 1000,-

- Har funnet noen kort som heter

* Point of view Geforce FX 5700LE VIVO 256 Mb (1100,-)

* Radeon 9600XT VIVO (1320,-)

* Radeon X600Pro VIVO pci express (1050,-)

* Radeon x600XT VIVO pci express (1200,-)

HVA BETYR FORRESTEN PCI EXPRESS, passer ikke det til sokket A ?

Hovedkortet mitt er sokket A med AMD prosessor og 512 DDR ram

Har brukt mye tid for å lete etter alternativer, har dere noen tips til dette ? Kom gjerne med andre forslag hva som lønner seg. På forhånd tusen takk for svar !!

Sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar

Tror nok radeon 9600XT VIVO er ganske så mye bedre enn det AIW kortet, d er jo bare 200-250 å spare.....har ikke bruk for TV tuner heller.

Antar jeg velger dette da ?

Noen som kjapt kan svare på dette ;

AMD hart kommet med 2 etterfølgere til socket A hovedkort. Prosessor til socket A vil ikke funke med disse ? Videre antar jeg skjermkort (AGP) til socket A, slik som f.eks radeon 9600XT vil være kompatible med de nye AMD socket's

Sverre

Lenke til kommentar

9600XT er ikke noe dårlig valg det :thumbup:

Når du velger et hovedkort med en viss sokkeltype som f.eks Socket A, Socket 754 eller Socket 939 er du da nødt til å kjøpe en prosessor av samme sokkeltype som hovedkortet for at de skal passe sammen. Så prosessor til Socket A vil ikke fungere med "etterfølgerne".

Om skjermkortet ditt (AGP) kommer til å passe på et hovedkort med nyere sokkeltype er avhengig av hovedkortet. Er det ikke AGP, så er det PCI-Express og på noen hovedkort finner du plass til begge typer. Så dersom du skal kjøpe deg nytt hovedkort senere må du sjekke om det støtter AGP eller PCI-Express. Men PCI-Express holder på å ta over for AGP og vanlig PCI. Akkurat nå befinner vi oss i en "overgangsfase" der du finner begge deler på markedet.

Håper det gjorde ting klarere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...