Gå til innhold

Meninger om mitt nye skjermkort?

nikhuse

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt meg ett nytt skjermkort..Trengte det sårt..Har ATI Radeon 9600XT..Betilte Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP,"Ultra/1960 XP GS"ViVo/2xDVI, Retail

Grafisk prosessor / leverandør NVidia GeForce 6600 GT

Core Clock Speed 520 MHz

RAMDAC-klokkehastighet 400 MHz

Installert videominne 128 MB

Teknologi GDDR3 SDRAM 128-bit

Memory Clock Speed 1.05 GHz

AGP 8X (jada, vet det men gidder ikke å oppgradere HK)

Har en 350W strømforsyning, er litt knapt men skal nok holde..

Og en 3000+ AMD 64 Prosessor for å hjelpe meg..Noen meninger??

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bestilte et skjermkort (AGP - slik at du slapp å oppgradere HK sant) og en AMD64-prosessor, ok.

Nå kan det hende jeg undervurderer deg, men er du sikker på at HKet har samme socket som prosessoren?

Hva slags prosessor hadde du fra før?

Edit: On topic: joda kortet der skal være passe fett det. Bra pris på bra kort.

Endret av Grell2k
Lenke til kommentar
Du bestilte et skjermkort (AGP - slik at du slapp å oppgradere HK sant) og en AMD64-prosessor, ok.

Nå kan det hende jeg undervurderer deg, men er du sikker på at HKet har samme socket som prosessoren?

Hva slags prosessor hadde du fra før?

Edit: On topic: joda kortet der skal være passe fett det. Bra pris på bra kort.

Jeg har AMD Athlon 64 3000+ og ett Abit NF8 HK Nforce 3..Og jeg kjøpte AGP versjonen fordi jeg har APG..Og ytelsesforskjellen er ikke så stor for å si det sånn mellom AGP 8x og PCIe på det kortet..

Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermkort som du har bestilt, og er meget fornøyd hittil. God ytelse for pengene! Støyer lite i forhold til mange andre skjermkort jeg har vært borti, og kjøleren ser ut for å funke relativt godt. Jeg valgte likevel å skifte kjølepasta og koble til en spenningsregulator på vifta. Den originale kjølepastaen er visstnok AS Alumina, og var i mitt tilfelle smurt på kjernen i alt for stor mengde. Jeg rensket opp og la på et tynt lag med AS5. Dette senket temperaturen med ca. 10 C både idle og load ved normal viftehastighet. Jeg kunne justere spenningen til vifta fra 12v til 7v før temperaturene var tilbake til det opprinnelige (40 C idle, 75 C load). Nå er skjermkortet fullstendig lydløst i forhold til resten av maskina, men klokker fortsatt til 540MHz/1050MHz uten problemer!

Jeg la merke til at kjøleribben har en veldig grov kontaktflate mot kjernen, så det neste blir vel å pusse litt! :)

OBS! Garantien ryker med en gang du tukler med kjøleløsningen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...