MrVilla Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei der. Håper noen kan hjelpe meg med et lite problem her. Jeg har en pc her som kobler seg opp til nettet ved å bruke sitt onboard nettverkkort. Eller det var iallefall det det gjorde tidligere. I dag så finnes det ikke liv i dette kortet ved tilkobling av kabel. I taskbaren så ligger tilkoblingen alltid med ikonet av nettverket med et rødt kryss og man har teksten "En nettverkskabel er frakoblet". Når jeg kobler til nettverkskabelen så har det ingen effekt. Ingen lys ved inngangen og heller ikke på maskinen. Ikonet forblir det samme og det står fortsatt at ingen kabel er tilkoblet. Jeg har oppdatert driverene til denne chipen og i enhetsbehandling så virker det som alt er i den skjønneste orden. Enheten virker som den skal og en reinstallasjon av nettverksdriveren har heller ingen effekt. Når jeg sjekker egenskaper for tilkoblingen så virker alt helt fint. Alt er satt på automatisk og ingenting tilsvarer at det skulle være noe problemmer med tilkoblingen. Det virker som om inngangen ikke lenger klarer å detektere at kabelen har blitt plugget i. Dette har fungert helt fint inntil ca en uke siden. Maskinen har ikke blitt flyttet eller på noen annen måte blitt utsatt for noen påkjenning. Alle tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Kabelen kan være defekt, test en annen. Prøv også å koble andre enden av kabelen til annet utstyr/annen port. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 En kompis hadde akkurat samme problemet. Klarte ikke fikse det så vi kjøpte nytt nettverkskort istedet. Vi tror det var et lynnedslag som ødela det interne nettverkskortet. Kanskje det samme har skjedd hos deg? Under enhetsbehandling sto det at kortet var iorden, men samme hva vi gjorde ble ikke nettverkskabelen detektert. Regner med at porten rett og slett ble ødelagt av lynet. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 kabelen er teste mot annet utstyr og fungerer helt fint. Maksinen er hos meg så da koblet jeg fra kabelen til min pc og satte den i denne pc'en. Null kontakt. Har også testet flere kabler. No respons Høres ut som Deepsearch er inne på noe. Jeg har slitt noen ganger med nettverkskort, men aldri har det vært så dødt før. Tror nok det har skjedd en form for overbelastning som gjør at porten rett og slett er ødelagt. jaja....kunne vært verre......er ikke akkurat den dyreste komponenten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå