Gå til innhold

"Ny" pc, sd eller ddr ram

Anbefalte innlegg

Hei,

har solgt hovedpcen min nå, så har jeg en server (800mhz 640sdrom) som selfølgelig tok kvelden får et par dager siden. Så nå må jeg skaffe meg en ny billig pc.

Pcen skal brukes til:

- Ftp-server

- MSN

- Mirc

- DivX

- Mp3

- Ikke spill

- Noe dv-redigering

Så valget står mellom, finne meg noe brukt på qxl/bruktmarkede eller finne noe billig deler på en webshop. Blir det får tregt med 640mb sdram og 1200Athlon når jeg skal drive med dv-redigering, burde jeg satse på en sempron 2200 med 256 kanskje 512 ddr istedenfor? Hvor mye har ddr ram å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SD ram koster "flesk" PS D. tar 456,- for 256MB i PC133 og vanskelig å finne et hovedkort som bruker det, satt sammen en nForce2, Sempron 2500+, 512 DDR PC med 80 Gig WD SE til 3800,- med skjermkort og kasse til jul til "Onkelbarna" så de holder seg unna min, snart 939 nForce 4 på meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Gå heller for en Sempron, hakket hvassere enn Celeron D i pris/ytelse. Og så er det fint med 512 DDR, minst 256!

(Ja, dette er skrevet for å provosere... la oss få litt begrunnelse for påstandene dine da.)

Trådstarter: Et Socket A system med en 2200/2400+ og 512MB DDR-ram burde være ca opp din gate mtp på value for money. Ikke sats på QXL, bygg heller en egen maskin, du får så mye mer igjen for det. :)

Lenke til kommentar
Gå heller for en Sempron, hakket hvassere enn Celeron D i pris/ytelse. Og så er det fint med 512 DDR, minst 256!

(Ja, dette er skrevet for å provosere... la oss få litt begrunnelse for påstandene dine da.)

Trådstarter: Et Socket A system med en 2200/2400+ og 512MB DDR-ram burde være ca opp din gate mtp på value for money. Ikke sats på QXL, bygg heller en egen maskin, du får så mye mer igjen for det. :)

Provosere?! Nei nå. :thumbdown:

average.png

Du vet vel forhåpentligvis hva average betyr? :whistle:

ppr.png

Kilde.

Sånn, der kan du se for deg selv! Celeron D ligger langt høyere på pris/ytelse enn Sempron all over. Forrutenom du skal ha en 3100+, men i hans tilfelle tviler jeg på at han har råd til den da budsjettet hans er såpass lite.

PS: Sempron 3100+ har mer cache, derfor yter den mye bedre, men koster også derfor mer. Så trådstarter: Du vil sikkert ha en Celeron D.

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...