Gå til innhold

Ønsker kritikk til Metallica side

Anbefalte innlegg

Vel, som sagt så ønsker jeg litt kritikk til siden jeg holder på å lage. Er en norsk Metallica fan side, og en ganske vanlig 3-kolonners layout som dere ser. La ut en annen side for kritikk for en stund siden om noen husker den(også Metallica.no). Er bare den andre siden jeg lager så jeg har fortsatt veldig mye å lære ;) Siden skal se lik ut i Explorer, Mozilla, Firefox og Opera btw..

Har planer om å sette opp en "poll" og et "ukens bilde" på høyresiden. Må det gjøres med PHP? Har også lagt ut alle bildene så langt som gif. Hva bør være gif og hva bør være jpg? Footeren har jeg tenkt å forandre, men vet ikke helt til hva ennå..Er det mulig å bytte ut borderene med noen jeg feks lager i PS?

Hadde satt pris på om jeg kunne få noen meninger om denne siden. Er som sagt fortsatt nybegynner ;)

Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye kritikk følger:

Headeren var full av grums. Del den heller opp i to, en .jpg hvor hånden, hammeren og blodskvetten er, og den store delen med metallica.no og "for fans av fans" lagrer du som .gif.

"For fans av fans" blir helt feil. "Av fans, for fans" høres mer riktig ut..

Hele headeren som "kategori-logo" på venstre side, gjør seg absolutt ikke. Den er alt for liten, og teksten forsvinner.

Rødfargene varierer. Header + "kategori-logoer" er bleke og rosa-aktige, mens "Metallica.no forum" på høyre side er kraftig rød.

Rammene er for tykke.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest hva psilocybe skrev:

- For stor, og i alle fall for tykk brødtekst

- Prøv å holde deg til en tykkelse på borderne, de rundt brødteksten var kanskje litt i overkant tykke.

- "For fans av fans" teksten var litt vanskelig å lese, prøve å lage litt større mellomrom mellom orda.

Ellers syns jeg siden er relativt grei. Men fargene var litt flate, litt monotone... Du kunne prøvd å la rødfargen i headern få _litt_ variasjon (det er utrolig lite som skal til)

Lenke til kommentar
Mye kritikk følger:

Headeren var full av grums. Del den heller opp i to, en .jpg hvor hånden, hammeren og blodskvetten er, og den store delen med metallica.no og "for fans av fans" lagrer du som .gif.

"For fans av fans" blir helt feil. "Av fans, for fans" høres mer riktig ut..

Hele headeren som "kategori-logo" på venstre side, gjør seg absolutt ikke. Den er alt for liten, og teksten forsvinner.

Rødfargene varierer. Header + "kategori-logoer" er bleke og rosa-aktige, mens "Metallica.no forum" på høyre side er kraftig rød.

Rammene er for tykke.

Takker for kritikk ;) Har forandret på noen ting nå..

• Har gjort endel forandringer i headeren..Prøvd å gjøre den litt skarpere..Delt den opp i to, en .jpg og en .gif..Fjernet hånden i bildet..
  • Fjernet "For fans av fans"..Viste seg at en annen Metallica side brukte den..La til et nytt "slagord"..
  • Lagt til en ny kategori-logo i menyen..
  • Forandret rødfargen i headeren, til en litt mørkere farge..Også forandret rødfargen i menyen slik at alle rødfargene er lik..
  • Kuttet ned rammene..
  • Lagt til en ny footer..

Lenke til kommentar
Uten å ha lest hva psilocybe skrev:

- For stor, og i alle fall for tykk brødtekst

- Prøv å holde deg til en tykkelse på borderne, de rundt brødteksten var kanskje litt i overkant tykke.

- "For fans av fans" teksten var litt vanskelig å lese, prøve å lage litt større mellomrom mellom orda.

Ellers syns jeg siden er relativt grei. Men fargene var litt flate, litt monotone... Du kunne prøvd å la rødfargen i headern få _litt_ variasjon (det er utrolig lite som skal til)

• Har forandret font og gjort den mye mindre..
  • Borderne er gjort like store..
  • "Slagord" er gjort noe større..
  • Prøvd å kutte litt på rødfargen i headeren på venstresiden, vet ikke om det hjalp..Ellers lagt til litt svart i headeren..

Lenke til kommentar

Veit ikkje om det har med serveren å gjere. Sida laster seg ganske raskt, og alt er ferdig lasta, men mousoveren vart ikkje lasta ned før eg haldt over den.

Som sagt veit eg ikkje eingang om det skal være sånn eller ei, men eg har aldri lagt merke til det før.

Lenke til kommentar
Synes skriften i menyen var for utydelig og vanskelig å lese, husk at selv om en font er kul, er det lesbarheten som skal prioriteres.

agreed. Den er ikke så veldig lett å lese, spesielt er det vanskelig å se om/når det er mellomrom.

Siden er helt klart mye bedre nå, men jeg syns på en måte den har et litt sånn 1997 preg over seg.

prøve å:

- legg til litt padding rundt di overskriftene helt til venstre på siden, og på footern

- prøv å tone ned border'ne ved å gi dem en mørkere farge, #BDBDBD ellerno. Du må nesten prøve deg fram litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...