Gå til innhold

Bytte 6800gt mot x800

Gvarv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morsomt å sa at ATI fansen begynne å få panikk over at de ikke lenger har de beste grafikkortene :p Ganske deilig egentlig etter alt det pisset jeg har hørt fra den kanten de siste årene...!!!!!

Nåja, ATI og nVIDIA er ganske jevnbyrdige i dag. nVIDIA har vært mye heldigere med GF6-serien enn det de var med GF FX-serien. Det store spørsmålet nå er hvordan R520 vil klare seg.

Lenke til kommentar
Hvis han vil bytte så la ham gjøre det. Selv så bytta jeg ut 6800U med X800XTPE og angrer ikke ett sekund da jeg bare hadde problemer med nvida kortet.

Problemet her er at du ikke hadde angret om du hadde byttet til et problemfritt 6800 Ultra heller. Du får det til å høres ut som 6800 Ultra er dritt fordi du hadde problemer med ditt og det er misvisende og ganske tåpelig spør du meg.

Når det er sagt er det selvsagt helt ok at trådstarter vil bytte kort. Spørsmålet mitt i starten var bare for å se om han hadde problemer som kunne løses enkelt slik at han kunne vært fornøyd med det han hadde.. ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Raptor' date='19/01/2005 : 20:28']

VIVO utgaven kan flaskes ja, men langt i fra alle klarer å gjøre stabilt på XT PE hastighet... Og du mister garatien på kortet når du modder

De fleste 6800GT kortetene kan klokkes opp til 6800 Ultra hastighet

6800GT er bedre enn x800pro (vivo og non vivo)

@Grav: Kan du ikke fortelle oss hvorfor du ikke er fornøyd? kanskje vi kan hjelpe deg vet du! :yes:

å? Alle jeg kjenner som har X800PRO vivo og her på forumet har klart å kjøre på XT PE hastigheter. Jeg personlig kan gjøre det men gidder ikke, 3d ytelsen er mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Morsomt å sa at ATI fansen begynne å få panikk over at de ikke lenger har de beste grafikkortene  :p Ganske deilig egentlig etter alt det pisset jeg har hørt fra den kanten de siste årene...!!!!!

Har selv 6800gt, men det kosta ikke mer enn 3000 nytt før jul på ukens tilbud og var derfor mest bang for the bucks. Sånn pris messig bør du ikke kunne forlange mer enn en x800pro.

Men å si at ati ikke har de beste kortene nå er jo tull.x800xt pe og ikke minst x850xt og xt pe er best i bror partene av spill og tester. Dog er det ikke mye forskjell ned til 6800ultra. Men rett skal være rett. :whistle:

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Kom nå ikke her å si at det er ATI som nå har overtaket på skjermkortmarkedet.

6600 Vs X600XT = Suveren NVidia

6600GT Vs X700PRO og 9800PRO = Suveren NVidia Seier

6800 og 6800LE = Moddernes favoritter. Stiller i en egen klasse etter en vellykket mod

6800GT Vs X800PRO = Prismessig og ytelsesmessig overtak til NVidia

Og for hva som anngår 6800Ultra mot X800XT. Nvidia kortet er på lager hos mange av nettbutikkene mens du er heldig hvis en av dem har en bekreftet leveringsdato på X800XT. X800XT PE og X850 bør sammenlignes mot f. eks. BFG 6800 U OC. fabrikkoverklokket til 425 MHz. Dette kortet koster under 4000 på mpx, og de har det på lager.

PS: Gjør en reinstalasjon av driverne, eller prøv kortet i en annen maskin. Hvis du er skuffet over ytelsen på ett 6800GT så er det enten driverne eller deg det er noe i veien med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...