Gå til innhold

Pc starter av seg selv =)

Anbefalte innlegg

Hihi ..som topic sier.. Jeg skrur av pc'n helt vanlig --Start --> avslutt---> slå av..

Maskinen logger av windows og slår seg av....etter 1-2 min så skrur den seg på igjen :!:

Ikke at det er så viktig..mn kan bli litt irriterende noen ganger :D

Specs :

P4 prescott 3 ghz @ 3,7 (s 775)

ASUS P5GDC-V Deluxe

Geil 512 mb PC3500 ULTRA Platinum

Samsung SpinPoint P80 120 GB S-ATA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel egentlig være to grunner til dette (?), den ene kan være at WOL - Wake on Lan er skrudd paa, og det blir sendt informasjon over nettverket ditt som skrur paa maskinen din.

Den andre er at du bruker et traadlost tastatur, og at det i BIOS'en er satt opp at man kan starte datamaskinen med aa trykke en tast.

Jeg hadde problemer med dette, jeg skrudde av datamaskinen paa kvelden og neste morgen var maskinen paa. Det viste seg at den traadlose enheten og tastaturen kommuniserte og paa en eller annen maate ble dette registrert som et tastetrykk i maskinen, og den ble skrudd paa av seg selv.

Se om WOL og om du kan starte maskinen din via tastatur, skru av begge disse to. Hvis ikke det hjelper vet ikke jeg :roll:

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Sjekk også noe som "Resume state after powerloss" eller noe sånt.

Dette funker ikke helt som det skal hos meg. PC'en er avslått, og plutselig slår den seg på 3-4 om natta mens jeg ligger og sover.. begynner jo og undre på hva i alle dager som skjer.

Slo av den og problemet forsvant (var heldigvis ikke spøkelser, hehe).

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem for en stund tilbake. Trodde det var støv på NIC IC'en som var problemet. Men det viste seg å være hele hovedkortet. Har byttet til et ASUS hovedkort og problemet er borte :thumbup:

Link til tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=339350&hl=

Om det løser noen problemer for deg vet jeg ikke.

Tenkte jeg bare skulle nevne det :)

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Da må du ta frem User`s manual og se om startknappen, HD-led, systemhøgtaler osv er riktig koblet. Ta av ledningen for startknappen for å se om fenomenet forsvinner.

Ja... så kan du høgreklikke på skrivebord og velge egenskaper. Se på strømalternativer om du finner noe "rusk"... Titt også innom skjermbeskytter for å se om du har noen "morsomheter" der... Man vet aldri hva man har vært uheldig og lastet ned.

Virus, spyware, hijacking (you name it) har du seff. full kontroll over?

Lenke til kommentar

har du optisk mus? jeg hadde samme problem med at maskina slo seg på kort tid etter jeg hadde slått den av. husker ikke hva jeg forrandra på i bios men det var i forbindelse med bot via mus / tastatur. viste seg at den optiske musa mi sender et status signal eller noe og maskina boter opp.

vel uansett lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også samme problem , men jeg vet enda ikke hva som gjorde det.

Men jeg skrudde bare av knappen bak på psu etter jeg skrudde den av.

Senere når jeg hadde skifta ut det gamle chieftec kabinettet med et annet så skjedde det ikke lenger. Ikke vet jeg. Kan kanskje ha vært så enkelt som at powerknappen "fuska". :hmm:

Lenke til kommentar

hadde det problemet én gang jeg også

skjedde bare en gang da...

hadde skrudd av pc'n og skulle legge meg, så etter en time elns var rommet opplyst av rødt neon og led's + masse bråk fra vifta, som virket mye høyere fordi jeg hadde sovet.....

da var det bare å krabbe under skrivebordet og skru av strømforsyninga :D

gadd ikke prøve no anna :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...