vihovde Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har ett PHP script (gjestebok) der det står at man skal "chmod 'innlegg.txt' til 777" etter man har lastet det opp på server. Jeg bruker WS_FTP Pro 9.0, men finner ikke noe som heter "chmod" under "FTP commands". Noen som vet hva det kan hete ? Her er mine FTP commands: CWD PWD HELP SYST SITE QUOTE ______ LIST MLSD NLST ______ RETR STOR Får også opp noen feilmeldinger på gjesteboksiden, kan dere se hva som er problemet ? http://www.vihovde.com/gjestebok.php Lenke til kommentar
Micke Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Linux / Windows? chmod er så vidt jeg vet en kommando (linux) for å endre/vise rettigheter. Hvis du kjører en linux box, sjekk at du har alle rettigheter i orden, i de mappene som har med vihovde.com og gjøre. ang. innlegg.txt så får du nesten bare gå igjennom gjestebok.php og se hvor referansen til fila ligger. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Høyreklikk på mappa eller filnavnet, dra musa ned til chmod. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Høyreklikk på mappa eller filnavnet, dra musa ned til chmod. Problemet er at jeg ikke finner noe som heter chmod. Har brukt dette scriptet tidligere (lenge siden) men husker ikke hvordan man ordnet dette problemet. Jeg bruker XP pro OS. Jeg høyreklikker på filen og velger Operations > FTP commands, men det er ikke noe som heter chmod... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Høyreklikk på mappen/filnavn og velg properties/egenskaper eller noe sånt? Det er som regel der man finner slikt. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Høyreklikk på mappen/filnavn og velg properties/egenskaper eller noe sånt? Det er som regel der man finner slikt. Takk for det, har fått det til så langt... Men har problemer med gjesteboken etter at man har skrevet inn en hilsen. Man blir ikke sendt tilbake til gjesteboken ? Har endret adressen i HTML til hvor den ligger på serveren, kan dere ta en titt å se om dere ser problemet ? Slik jeg har gjort det, er at jeg har en mappe som heter vihovde.com på skrivebordet mitt. Inne i den ligger en mappe som heter PHP-Gjestebok. Jeg har linket index.html som ligger i mappen vihovde.com, direkte til gjestebok.php som ligger i mappen PHP-Gjestebok. PHP-Gjestebok er overført til serveren som en hel mappe. Er dette riktig ? Er temmelig "grønn" på dette her http://www.vihovde.com/PHP-Gjestebok/gjestebok.php Endret 19. januar 2005 av vihovde Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Begynner å nærme meg nå Gjelder å lese gjennom all html i scriptet Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Begynner å nærme meg nå Gjelder å lese gjennom all html i scriptet 10 sekunder var kanskje litt lenge å vente, da. 3 er et fint tall for sånt. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Flytter denne til PHP, der det ligger en del like tråder fra før, og siden det er et php-script det til syvende og sist gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå