Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Roskilde Festival 05! Se første post, bandlisten!

Jan

Anbefalte innlegg

For å si det slik; for å få del i de mest attraktive plassene er du nødt til å stå i kø godt før det åpner. Dersom du kommer litt senere kan du mao. stort sett glemme eastcamp.

De mer usentrale områdene som "vestcamp" og "greencamp" burde i være noe problem, men selv her ble jeg kraftig overrasket ifjor over hvor fort det fyltes opp.

Et genialt triks som jeg oppdaget i fjor som sikkert også kan fungere i år er følgende:

Jeg kom også inn med fly tidlig på morgenen og var vel ikke i Roskilde by før ca. 9:00. Bare Taxikøen var da allerede et lite helvete og det hele lovet ikke godt. Tror jeg sto der i ca. 20-30min og jeg rykket minialt fremover i køen på den tiden.(Tror jeg kom frem til at de hadde 2 drosjer til å betjene alle på denne tiden :thumbdown: )

Uansett, så var det noen bak som sa at nå skulle visst festivaltoget begynne å kjøre så jeg tenkte at jeg kunne like gjerne gjøre et forsøk der. Kom meg såvidt ombord på toget og stod godt sammenpresset i dørseksjonen. Fordelen ved å stå ved dørseseksjonen var dog at man kom raskt ut av toget(Noe som viste seg å være kritisk).

Da toget kom frem hoppet jeg elegant ut og begynte å gå mot inngangen. Merket dog at folk bak meg plutselig begynte å rushe forover, så som i den saueflokken jeg var i begynte jeg å rushe jeg også.

Da jeg så inngangen skjønte jeg hvorfor folk rushet. Den lå der helt tom, null kø. Jeg satte opp farten og kom nesten først til inngangen, tok meg ca. 10 sek å komme inn. Da jeg vandret inn på festivalområdet kastet jeg et blikk tilbake mot inngangen: Gigantkø!!

Heldigvis hadde jeg noen som hadde holdt av plass i eastcamp så jeg vandret rolig dit og begynte teltoppsettingstjenesten. Det hele var genialt.

Hadde andre venner som allerede var ved east-entrance da jeg fortsatt var i Køben. Disse kom ikke inn før ca. 5 timer etter meg.

Toppen av det hele var at av en eller annen grunn måtte jeg heller ikke betale for campingen da jeg leverte billetten.(Hadde ved feiltagelse kun kjøpt billett for selve festivaldagene)

Husk også å planlegge litt i forhold til hvor eventuelt vann vil samle seg opp når campen skal lages. Dersom man velger feil kan man fort ende opp i "rismarker" dersom Danmarksværet virkelig setter inn. ;) Så noen stygge eksempler på det ifjor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah nice! Takk skal du ha! Men jeg liker meg best på Vest-siden jeg.

Det er roligere der og jeg drar ikke til Roskilde for fylla sin skyld. Jeg drar dit for to grunner. Høre musikk og røyke rev! ;) :!: Neida, det er jo skikkelig strengt nå, så man må holde en lav profil! :hrm:

Ok, flyet mitt går kvart over 6 fra Trondheim og drar direkte til Køben. Tror jeg er det rundt 8 eller noe sånt da.

Dere tror altså da at det ikke vil være noe problem å få en bra plass på Vest-siden?

Sist gang jeg var der havnet vi på Vest, rett ved siden av motorveien og laaangt unna den første vindmølla! Men jeg likte meg der. Var bare snille folk rundt omkring. Dessuten er det en vakttårn rett ved, så jeg følte meg trygg.

Lenke til kommentar

Ja hadde vært stilig det, tror det er veldig sannsynlig ed tanke på hultsfred og at trommisen (for tiden) allerede er der.

Gleder meg sånn til bancmerc handlingen jeg og handle på GUF.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Hmm, jeg kommer ikke til festivalen før utpå ettermiddagen den 26... er det noe problem å få grei plass på campen da? Altså, hvor det ligger er ikke så veldig farlig, så lenge det er en ålreit plass som ikke er en potensiell "rismark" eller noe. Og må jeg stå fryktelig lenge i kø?

Vi skal vel kanskje slå oss sammen med en annen gjeng, får se.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da fant jeg og Lungemannen brått ut at vi skulle på Roskilde. Er dog ikke heeelt sikre på hvordan vi kommer oss ned. :hmm:

Säfflebussen til København var et godt og billig alternativ?

Säfflebussen? Tell me more.. Vurderer og ta turen nedover, må bare se om jeg får penger nok til det. Noen som har tips om busser som går nedover fra Bergen?

Selvfølgelig så billig som mulig:)

Lenke til kommentar
Säfflebussen?  Tell me more..  Vurderer og ta turen nedover. Noen som har tips om busser som går nedover fra Bergen?

Akkurat Säfflebussen går nok bare fra Oslo. Så kan ikke hjelpe deg særlig der.

Takk uansett, et alternativ kunne jo vært og tatt turen over til oslo, også tatt Säfflebussen derfra. Men tror det blir dyrere totalt sett... Noen andre som har noen tips? :)

Om jeg tar turen nedover SKAL jeg på turboneger. Green Day også..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...