laggable newbie Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg har tenkt å bygge ny pc selv... Her er delene jeg har så langt tenkt å bruke: *Asus A7V133-E Hovedkort for Socket A *AMD Duron 800 MHz OEM (200 MHz bus) *Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA opp til 900mhz *Original SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns *Maxtor IDE ATA-100 40GB 7200RPM *Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray *Hercules AGP 3D Prophet 4500 64MB *Hansol 17" CRT 710A TCO-99 Trenger jeg en 300w. strømsupply for å få alt dette til å virke? Eller går det fint med en billigere en på 250w? MÅ man ha en kabinett vifte? Jeg har ikke det på den gamle maskinen...:?: kom med forslag plz.!!! :smile: Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Hva skal du bruke pc'n til? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Har slikt hk og cpu selv. Dette er ikke særlig fremtidsrettet. Vet du at Epox har et 266A-kort til bare 1270,- ? (jeg har klokka mitt syst. til 1 Ghz, men angrer på at jeg ikke kjøpte et nyere hk) Men med ditt vifte-valg er du kanskje ingen overklokker ? KAN drives av 250W ja, men men.... Syst. er bra i sin prisklasse men er ikke det et KyroII-kort. Tenker jeg ville snust litt på gf2-kort av no slag. Helst gts/pro eller mx400 om det skal være rekti billig :smile: Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 IKKE kjøp KYRO II, det kommer til og skuffe deg når det gjeldel nyere spill og støtten. Det forbanna kortet som ellers er G E N I A L T mangler SELVSAGT T&L. (noe som er viktig å ha nå) Har kortet selv! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Angående strømforsyning 250 el. 300W Nå er jeg ikke expert på området, men jeg ville anbefalt 300W, 250 er absoludt minimum til en AMD. Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Hvis du velger aopen hq45 så har denne 250w strømforsyning som er faktisk godkjent hvertfall til amd athlon xp 1800+ (står iallefall det på amd sine sider). Lenke til kommentar
alexf Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det kan gjerne være lurt å betale litt mer for hovedkort, cpu og skjermkort... da du får mer igjen for pengene... skjekk ut databutikken.com... de har bra utvalg samt de billigste prisene! jeg vil påstå at AMD T-bird 1.33, 266 er et bra kjøp... alex. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Joda. En disk og en dvd.... det går det med bare 250W av god kvalitet. Men T-birden er ikke så billig da. Jeg betalte 450 ca for min Duron og vil ikke gråte over den når jeg blir rik og kjøper XP [ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2001-11-15 21:45 ] Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det går fint med 250W ... Har selv en 250W på en K6/2 @ 2,8volt (varm..!!!) + masse hd'er og cdrommer etc.. no problem Lenke til kommentar
laggable newbie Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Har tenkt å bruke pc'n til spill :smile: GeForce 2 Gts/Pro HILKEN? Er en Aashima 300w et godt kjøp? :?: :smile: Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 (svar på Lithium's innlegg) Her snakker vi om dagens maskiner Ikke om museums-gjennstander som det står med innrisset runeskrift "AMD K6-2" på. Det du trenger strøm til på slike PC'er er gjennoppliving. _________________ Viles are blue, roses are red If i were you I wish I were dead.. [ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-11-15 22:05 ] Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-15 21:55, laggable newbie skrev:Har tenkt å bruke pc'n til spill :smile:GeForce 2 Gts/Pro HILKEN? Er en Aashima 300w et godt kjøp? :?::smile: He he. Da er du bare et gf2 mx400-kort unna å ha identisk maskin som meg. Jeg har Ashima'n også. Eneste problemet er at beina er litt vanskelige å feste (men det går til slutt). Noen vil også si at det bråker, men det gjør det ikke (så mye). Bra til prisen og plass nok Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 250w holder SOLEKLART til den maskinen(har forøvrig selv en Duron800 på et Asus A7V133 med en 5400rpm disk, en 7200rpm disk, 1 CD-ROM, 1 CD-brenner og et Asus Geforce2pro kort. Dette går som ei klokke på AOpens 250w som du finner i HQ45 kabinettet). Ikke er det snakk om T-fugl og ikke er det snakk om mange disker og noe heftig GF kort. Nå må folk slutte å mase om 300w bare fordi man har hørt noe om AMD og 300W. Skal alikevel legge til at dersom nytt kabinett skal kjøpes inn så velger man et med 300w PSU. Dette fordi at ATX standarden trolig vil holde seg en stund til. Mulig vi får en revisjon rundt 2003, men ikke noe som gjør at kabinetter og PSUer ikke skal passe. HKet fremtidsretta? Tja, per dags dato tar det alle CPUer og vil antageligvis klare like gode CPUer som KT266A kort. Selvsagt med litt lavere ytelse, men det er ikke noen dramatisk forskjell. Tar ikke helt prisforskjellen i hue, men dersom det er over ca 800kr(iom at du også må ha DDR ram da) så er ikke Kt266a noe must i en budsjett PC. Når det gjelder skjermkortet så er det godt nok dersom fyren kun spiller OpenGL spill. Selv ville jeg valgt Radeon7500 dersom man skal opp i pris, men GF2pro/ti kort er ikke dårlig valg det heller. Merke på Geforce kort er ikke så viktig, man ser på prisen og ser på lommeboka. MX korta er noe man skal holde seg LANGT unna. CPUen er et knallkjøp. Masse kraft for penga. Av kabinetter så er InWin's S506 et ypperlig valg. Disse er veldig stille(stillere enn Chieftec med Enermax) og er greie inni, men Chieftec drar ifra her(men det gjør de jo på pris også da). Jeg ville ikke valgt AOpen HQ45. Noe som alltid er artig med forumet er at alle legger på litt ekstra i pris. Aldri noen som går NED i pris(er jo som regel pokker så vanskelig da;)). Lenke til kommentar
basementburner Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 MAXTOR DISK?? DET ER JO OLDSCHOOL!! DE NYE DISKENE TIL WD YTER MER... SAMME PRIS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå