Karmacom Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...4352-DE42-7B17- http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305308 Fujutsi Siemens lanserer også sin første Centrino 2 bærbare på det norske markedet i dag. Karma Endret 19. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei! Betyr det da at man bør vente litt med å bestille bærbar pc nå...f.eks fra Netshop inntil de også kjører centrino2 eller at de nåværende maskinene faller i pris? Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en powerbook, men siden det nå går så sterke rykter om oppgradering på powerbooken, venter jeg litt... Dersom jeg likevel går for pc, bør jeg også vente? Mvh Locinho Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Ville ikke satset på det nei, De aller første løsningene vil enten være mye dyrere i gjenomsnitt , eller ikke bruke noe spesiellt raskere minne / GPU / CPU som utnytter Centrino 2 teknologien fullt ut , og antageligvis ikke har full integrasjon for PCIE-expressbus kort som kan byttes ut enkelt, selvom de har PCIE grensesnitt. Det vil nok bli en "de-som-bare-måååha-det-nyeste-med-en-gang"-innkjøringsfase på 4-5 måneder som med alt annen teknologi, hvor det blir de som betaler dyrt for det, og betaler for en teknologi som er på et tidlig markedstatium før produsentene kaster seg over produksjon av alt mulig deler/utstyr som vil følge med Centrino 2-teknologien/løsningen. Centrino 1 derimot vil nok falle i pris de neste mnd pga innførselen av Centrino 2, hvor mye, det aner jeg ikke, sikkert 5-10% ekstra prisfall kan jeg tenke meg, enn hva den samme perioden ville ført til av prisfall hvis ikke Centrino 2 hadde blitt lansert. Når det gjelder Powerbook og Apple, de er 1 selskap, og har i motsetning til PC-verdenen som regel ikke en like flytende/trinnløs utvikling, men heller 1-2 store lanseringer i året med oppgraderinger osv. Når Powerbook G5 kommer om f.eks 1 mnd. så den stort sett være lik om 1 år, og inneholde samme deler da også. Det er ihvertfall mer på linje med markedsførings-trenden til Apple. Karma Endret 19. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Takk for svar! Locinho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå