Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg noen råd/tips?

Holder for tiden på med konfigurasjon av cisco routere og annen nettverks konfigurasjon på skolen.

Det jeg lurer på er om det noen spesielle språk jeg kan ha nytte av å lære meg med tanke på nettverk. Er helt uerfaren innen programmering!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt spørsmålet. Hva er formålet? Skal du lage nettverksapplikasjoner (programmer som gjør ting over nettet), eller er det snakk om konfigurering (osv) av nettverk? Skal du lage program som konfigurerer noe? Blei litt forvirra, sorry :smile:

Lenke til kommentar

Vel, Java er helt kurrant. Man har c/c++ som er litt "vanskeligere"....de fleste språk har vel egentlig mulighet for å programmere nettverksapllikasjoner. Men husk, man lærer ikke et slikt spåk over natten. Dette er noe en må sette seg inn i bruke tid på! Har selv ikke programmert noe nettverk-app (bare så det er sagt :smile:)

Noen andre som vil kan mer om emnet som vil tilføye noe?

Lenke til kommentar

Lær deg eit kva som helst lettare språk, men det er tvilsomt at dette kan hjelpa deg å konfigurere nettverket ditt, i alle fall dei første 6 månadane, om du aldri har programmert før.

Når du først har lært deg eit språk skikkelig, kan du seinare lett skifte til eit anna.

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Med god gammeldags batsh script så kommer du ganske langt. eller vsb. c++ er hevyyyy språk no du ikke lærer over natta.

bruker batsh skjøl opp mot rutere på jobb flash'ing av ios osv......

good luck...

Lenke til kommentar

Med god gammeldags batsh script så kommer du ganske langt. eller vbs. c++ er hevyyyy språk no du ikke lærer over natta.

bruker batsh skjøl opp mot rutere på jobb flash'ing av ios osv......

good luck...

Lenke til kommentar

Cisco bruker en variant av Java som heter XF til å styre sine applikasjoner. Du finner en guide for det språket her:

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pr...eprgd/index.htm

Ellers så er vel Java og javascript noe av det beste man kan _begynne_ med når det gjelder internett og programmeringsspråk.

Har Nokia'en i tekannen, musen er satt i bur(m.løpehjul) og tastaturet er vannavkjølt :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Bugs_Bergen på 2002-07-09 04:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...