idos Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Sitter å prøver å installere drivere til trådløs kortet på min ACER 290E Klarer forsåvidt å finne drivere, men har ikke peiling på hvordan de skal installeres. (OK jeg er linux noooob ) Han noen gode tips på hvordan dette skal gjøres ? tror (99% sikker) det er intel 2100 (broadcom chip) i det innybygdre kortet) Distroen jeg bruker er mandrake 10.1 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Alle nødvendige drivere *skal* være bygget inn i kjernen/tilgjengelig som moduler. Lenke til kommentar
idos Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 De er tydeligvis ikke det. Det viser seg nå at det er Broadcom chip. ( BCM94306 802.11g NIC) denne har tydeligvis inge modul. Fant ved søk på nettett at de fleste (alle jeg kommer over) bruker ndiswrapper. Denne sliter jeg med å installere. (ikke bare å dobbel klikke her i gården nei ) jaja.. en vakker dag ser jeg vel tilbake på dette og ler over min inkompetanse.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 http://www.linuxquestions.org/hcl/showprod...php?product=810 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå