nikk0 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Heisann, og god morgen! Jeg sitter her å vurderer å bygge htpc i et _lite_ dvdspiller kabinett, hvor dvd-spilleren er avgått med døden. Men den er så liten at jeg ikke får plass til en disk, med mindre det er en 2,5". Så da tenkte jeg at jeg skulle ha et Compact Flash kort, og CF-to-IDE-kontroller, så pc'n oppfatter kortet mitt som en disk. Men hvor mye disk krever Windows 2k/xp/MCE? Tror egentlig jeg vil ha MCE, men det frykter jeg tar masse plass. =/ Står mellom et på 1GB og et på 2GB da. Hvor mye trenger jeg, regner med at jeg bruker XPlite for å formiske det litt, vist jeg velger XP.. -> 1GB CF-kort -> 2GB CF-kort På forhånd takk. mvh nikk0 Lenke til kommentar
johnj Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 En standard Windows 2000-installasjon tar rundt 350-400 MB, hvis jeg husker riktig. Standard XP-installasjon en drøy GB, men her er det mye søppel å plukke vekk. Media Center Edition har jeg aldri vært borti. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Standard XP-installasjon en drøy GB, men her er det mye søppel å plukke vekk. Men problemet er vel at jeg ikke kan plukke vekk alt det ekstra dritet før ETTER at jeg har instalert det? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Bruker du nLite kan du vel fjerne det du vil og brenne en bootbar CD med et minimum av det du trenger. Andre kan sikkert utdype og svare bedre på dette enn meg... Ellers er en runde i Add/remove Windows-components umiddelbart etter installasjon et alternativ - hvis du har plass til å installere i det hele tatt. Hvis XP anbefaler jeg uansett 2 GB-kortet. Velger du 2000, holder det med 1 GB-kort. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Er det ikke billigere å kjøpe en 2½" disk? Edit: Får jo overgang til vanlig IDE. Endret 19. januar 2005 av JohnRichard Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Det er ikke plass til noen disk, kanksje en 2,5" disk.. Men da blir det farlig trang. Så jeg velger å gå for et CF kort. Men er det noen som kan bekrefte det johnj skrev? Og vist noen kan bekrefte det, og har erfaringer med et. Hvor lite kan du få XP ? Endret 20. januar 2005 av nikk0 Lenke til kommentar
johnj Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Anbefaler en kikk her: http://home.online.no/~atforus/nLite_Guide.html EDIT: Presens, John. Ikke preteritum. Endret 21. januar 2005 av johnj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå