Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dodge ram og lappen


OrakL

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg lurte på om man må ta lastebil lappen for denne:

 

ramsrt10_regular_cab.jpg

 

info:

 

500 horsepower

525 lb-ft of torque

8.3-liter V10 Viper engine

Six-speed manual transmission with Hurst shifter

22-inch polished-aluminum wheels

Dual exhaust

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ram SRT-10, som du har bilde av øverst blir somregel registrert som lastebil og da må du ha lappen for lett lastebil for å kjøre den. Til gjengjeld får du hvite skilter og den koster rundt 450.000 +mva splitter ny med garanti. Registreres den som personbil flyr nok avgiftene opp og kostnadene ender på rundt 1 million norske kroner.

 

En original dodge ram srt-10 har maks tillat totalvekt på litt under 3000kg, men et firma i canada bygger de om og da blir tillat totalvekt 3.508 og den kan registreres som lastebil.

Lenke til kommentar

Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg lurte på om man må ta lastebil lappen for denne:

 

ramsrt10_regular_cab.jpg

Nå koster ikke akkurat lastebillappen (C1) allverden.

Tok C1 her for et par år siden (kan jo hende prisene har forandret seg), alt jeg trengte var teoriprøven, 2 kjøretimer + oppkjøring (alt skjedde samme dag).

 

Total pris 3.000,- (da med kjøp av teoribok).

 

Men man bør absolutt ringe rundt til de forskjellige trafikkskolene for å få prisoverslag, det var STOR forskjell på prisen.

 

Og ja, bilen er registrert som lastebil...

Lenke til kommentar
Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk.

Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig...

 

Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... :roll:

Lenke til kommentar
Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk.

Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig...

 

Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... :roll:

Og du kan laste rimelig mye mer på en Dodge RAM. Tror du meg ikke, så ring å sjekk. :)

Lenke til kommentar
Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk.

Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig...

 

Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... :roll:

Og du kan laste rimelig mye mer på en Dodge RAM. Tror du meg ikke, så ring å sjekk. :)

Jo takk, små fjell og hytter på plan og henger, men må alltid dekk og slikt være dimmensjonert for max vekt? Eller gjelder dette bare lastebiler? :roll:

Lenke til kommentar
Sistnevnte er en sannhet med modifikasjon. De "klasser opp" bilen til lett lastebil, men dekkene de setter på er ikke godkjente til den load index'en de klasser bilen opp til. Veldig mange Dodge pickuper som kalles inn til visning nå og disse vil ikke bli godkjent med dekkene dette canadiske firmaet setter på (som oftes Cooper dekk). Flere som har blitt avskiltet allerede, med krav om å bytte dekk.

Stusser litt over dette, må dekkene være tilpasset maks vekt? Da er det vel en del store personbiler og suver som lever farlig...

 

Du kan laste rimlig mye i en Landcruiser+henger... :roll:

Og du kan laste rimelig mye mer på en Dodge RAM. Tror du meg ikke, så ring å sjekk. :)

Jo takk, små fjell og hytter på plan og henger, men må alltid dekk og slikt være dimmensjonert for max vekt? Eller gjelder dette bare lastebiler? :roll:

Det gjelder lastebiler ja, og Dodge Ram er registrert som lastebil. Hurra for Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...