Gå til innhold

Rome Total War: Info om patch hvis noen har dette legges her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I know some of you are getting impatient and feel we are not keeping you informed. We do not want to rush the patch out before it is ready. We have been reading the forums from Day 1 and want to make sure that we address as many issues as possible. The patch is extensive in what it addresses and this includes battle map AI, campaign AI, UI issues, balancing, multiplayer, and general bugs. It is, as you can see from that basic list, very comprehensive.

 

Up till now we have been reluctant to issue a date for the patch as we have not wanted to give misleading information. We now feel confident enough to state that the patch will be out no later than the middle of January. Bear in mind, however, that it will need to go through QA. This is an exhaustive process and why we only get the one chance to get it right. Please be patient: we have been working very hard to make this patch as good as it can be and I know it will be worth the wait.

 

Quote fra meg selv i en annen tråd :p

Lenke til kommentar

Quote hentet herfra: www.totalwarforum.com

The Primary-Secondary Weapon stats issue and the Patch

 

What can we say? Strange things happen in software development. That's no excuse, but we are now clearing up the problem.

 

Firstly, we'd like to thank players for finding this issue in Rome: Total War. We've calculated that the community has now spent 17,000+ man years in playing RTW. Unfortunately, we don't have the resources to match the dedication of our players so we hope you can forgive us for the lapse in not spotting this bug, which was introduced late in the project. We're less than happy that we missed it. Even if we'd put everyone involved on the project into testing (and stopped putting any cool stuff in the game) it would have taken about 300 years to match your efforts, and we're pretty sure that most people wouldn't have wanted to wait for 300 years for the game to be published. :)

 

We've now addressed the problem. In the current build units now use their secondary weapon values where appropriate. Archers and skirmishers, for example, now 'know' to use their knife or shortsword combat values instead of their missile values. The main results of the fix is that some missile troops won't be as effective in hand to hand combat, and lance armed cavalry will be more effective than is currently the case after their initial charge. We're now playtesting to make sure that unit balancing hasn't been affected in any overtly strange ways and that combat results are what we'd exect them to be. You'll be happy to know that so far, so good...

 

This late change does mean that other patch elements have to be retested. As a result, the patch has been slightly delayed and won't be available when we expected. But, having monitored the forums, we know that this is an issue that needs to be addressed. We also know that you're eager for the patch. We are too, but we want to do the job *properly*. That's going to take slightly longer than we thought it would.

 

So thanks for your continued patience. In the meantime, the game still works and is extremely playable. Once the patch is out you'll find that is even better.

Er vel omtrent den offisielle versjonen på hvorfor den er litt utsatt. Tror også det var snakk om at patch-readmefila skulle utgis denne uka så folk ser hva som kommer.

Lenke til kommentar
You can now see settlements, wonders, ships on adjacent tiles when

going down to the battlefield

Gleder meg, jeg har alltid prøvd å se om jeg kunne se båtene der jeg hadde "parkert" de, for jeg mener de sa noe om det på en video, men har aldri sett det.

 

Gleder meg.

 

Ser at du ikke er ny her Roma Victor og jeg har sett deg lese poster

en del ganger, men grattis med 1. post :fun:

Og du er forresten hjertelig velkommen til å joine clanen vår :cool:

Link finner du i signatur!

 

edit: Jeg rakk ikke lese hele nå, men jeg gleder meg til jeg kommer inn igjen!

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest gjennom alt men føler jeg mangla tre ting

(som jeg kom på nå ihvertfall, mulig det er fler)

*Jeg kunne ikke se at det sto noe sted at at allianser ville bli lettere å få til.

*Jeg kunne heller ikke se at det sto noe om forbedring av wonderene.

*Problemet med folk som bare står stille utafor borgen din problemet

sto det ikke noe om, men dette går kanskje på AI?

*Ildpiler som gjør at det ikke lagger,

vet det finnes mod, men allikevel....

 

Ting som jeg synes er leit:

*Amok elepahants vil ikke lenger drepe folk (???)

*Maksium sjangse for å drepe familiemedlemmer er satt ned fra 100% - 95%,

men det blir jo litt mer realistisk :yes:

*Man kan ikke lenger bribe de andre to familiene, noe jeg syns er rart

og lite realistisk, de kunne ihvertfall erstattet det med en "kjøpetilbud"

som gjorde at du kunne kjøpe hæren. Ergo fraksjonen ville få pengene

i steden for at generalen/folka du briba fikk pengene.

*Du kan ikke lenger få like mye penger som før ved å exterminate folk :cry:

*Du får ikke lenger en kjempegod general bare du vinner et slag nå.

Før kunne du f.eks få gode traits og lignende bare ved å vinne et slag selv om fienden var 10 ganger dårligere.

Ergo det vil bli vanskeliger å få traits og retinues. Men dette også

gjør jo spillet mer realistisk ;)

*Hvis du blir besieget kan du ikke angripe mer enn en gang hver turn,

men det gjør jo spillet mer realistisk.

*Folka dine blir nå mer trøtte :scared:

 

Ting som er bra:

*En del multiplayerproblemer har blitt fikset.

*Vi har nå fått en scenario editor :w00t::dribble:

*Problemer med testudoformasjonen har blitt fiksa

*Du kan nå se wonders, settlements, forts watchtowers og båter

når du kjemper dine slag. (Du kan f.eks se båten ligge like ved kysten osv)

*AI reinforcements skal nå visstnok ikke styrte rett bort til fienden,

generalen skal ihvertfall fra nå av holde seg litt mer i bakgrunnen.

*Fiendtlige flåter vil nå begynne å blokkere portene dine mer

(fienden har gjort det to ganger til sammen med meg

til nå mens jeg har hatt spillet.... :roll: .)

*Fikset feil med spioner som forsvant osv.

*Agenter vil nå bli mer flittig brukt av AI

*Man kan nå "sparke" soldatene sine hvor man måtte ønske :grin:

*Sqaulor vil nå bli begrenset til max 100% i publicorder :thumbup:

*Familiemedlemmer vil nå bli fordelt mer.

Hvis faren (og moren) bor i f.eks Thermon vil sønnen deres være i den byen

nå han blir født, altså ikke bli skilt fra foreldrene for så sendes automatisk til hovedstaden som kanskje er noen mil unna :roll:

Dette vil også gjelde bryllup og noe mer tror jeg....

 

 

 

Det var det jeg kom på i farta, hvis noe av dette er misforstått,

eller at jeg har oversett noe, gi beskjed!

 

edit: hehe, LordZyfex vil tydeligvis at forumet adressen til forumet skal være

www.orresnei.com/zyfex det er det ikke det er www.orresnei.com/forum

er en liten sjøldigger han Zyfex, men ikke bry deg om det :p:wee:

 

TSP :grin:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Noen som vet om det kommer med en scenario editor i denne patchen?

 

Håper virkelig de fikser det at phalanx folka tar spydene sine opp og ned.

grunnen til at de tar dem opp og ned er for di at når de må svinge litt, må alle sammen omgrupperes og da er det kult å ikke ha spud fektende rundt.

Lenke til kommentar
Increased the fatigue combat penalties by 50% to make them more noticeable
Funderer litt på denne, akkurat nå fungerer jo nesten ikke chariots og elefanter hvis de er utslitt (exhausted). De bare løper ned fienden uten å skade dem. Så ta den effekten som er i dag og halver den så får du hva den kommer til å bli!

 

Når det gjelder andre troppetyper så blir denne forandringa mer realistisk vil jeg tro. Nå blir det mer vekt på å ha et par ferske grupper i bakhånd enn det det var før. Ikke en dum forandring når alt kommer til alt.

 

*Amok elepahants vil ikke lenger drepe folk (???)
Går ut ifra at du mener denne?
Fixed amok elephants not killing anyone after they went into a path following individuals.

Det menes vel bare at elefanter nå kan drepe folk de følger etter og ikke bare løpe ved siden av. Samt det at elfanter som har gått amok har en tendens til å bare løpe over units i stedet for å drepe. Som det står er dette nå fikset.

Lenke til kommentar

Amok elefanter dreper fortsatt folk, men før så slutta de noen ganger å drepe folk når du fulgte etter en annen kar eller no sånt... men det er nå fiksa. Så nå dreper de mer effectivt.

 

Men ellers ser denna patchen sabla bra ut.... jeg håper bare det tar litt tid før den kommer, siden jeg netopp installerte den nye realism modden... og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg gidder å starte på nytt nå ass..

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på:

The Primary-Secondary Weapon stats issue and the Patch

--------------------------------------------------------------------------------

What can we say? Strange things happen in software development. That's no excuse, but we are now clearing up the problem.

 

Firstly, we'd like to thank players for finding this issue in Rome: Total War. We've calculated that the community has now spent 17,000+ man years in playing RTW. Unfortunately, we don't have the resources to match the dedication of our players so we hope you can forgive us for the lapse in not spotting this bug, which was introduced late in the project. We're less than happy that we missed it. Even if we'd put everyone involved on the project into testing (and stopped putting any cool stuff in the game) it would have taken about 300 years to match your efforts, and we're pretty sure that most people wouldn't have wanted to wait for 300 years for the game to be published. :)

Her står det jo at de hadde glemt å fikse på The Primary-Secondary Weapon

stats issue og at patchen vil bli forsinket, men at det ville tatt veldig lang tid

hvis de skulle fiksa på det.

We've now addressed the problem. In the current build units now use their secondary weapon values where appropriate. Archers and skirmishers, for example, now 'know' to use their knife or shortsword combat values instead of their missile values. The main results of the fix is that some missile troops won't be as effective in hand to hand combat, and lance armed cavalry will be more effective than is currently the case after their initial charge. We're now playtesting to make sure that unit balancing hasn't been affected in any overtly strange ways and that combat results are what we'd exect them to be. You'll be happy to know that so far, so good...

 

This late change does mean that other patch elements have to be retested. As a result, the patch has been slightly delayed and won't be available when we expected. But, having monitored the forums, we know that this is an issue that needs to be addressed. We also know that you're eager for the patch. We are too, but we want to do the job *properly*. That's going to take slightly longer than we thought it would.

 

So thanks for your continued patience. In the meantime, the game still works and is extremely playable. Once the patch is out you'll find that is even better.

Lenger ned står det at de skal fikse på de allikevel!

Så jeg skjønte egentlig ikke det her helt jeg :blush:

kan noen forklare det for meg?( :grin: )

 

TSP :blush:

Lenke til kommentar

I det første innlegget du siterer sier han at det ville tatt dem nesten 300 år for å kunne teste spillet like grundig som alle spillerne til nå har gjort. Det står ikke noe om at de ikke vil få tid til å patche det. Altså, testerne dems fant ikke feilen under betatesting, men nå som spillerne har funnet den så vil utviklerne gjøre hva de kan for å finne ut hvorfor feilen skjer for deretter å fikse den. (noe de nå skal ha gjort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...